Cumartesi, Aralık 14, 2024
spot_img

Murat Özyer ile röportaj (TÜBAD)

- Reklam-

, Murat Özyer ile eğitim, TÜBAD-Eğitim Kurulu’nun işlevleri konusunda bir röportaj yaptı. Aynen yayımlıyoruz…

2018 senesinden beri TÜBAD Başkan Vekilliği ve Eğitim Kurulu Genel Sekreterliği yapan Sayın Murat Özyer ile 2023-24 sezonu başlarken geride kalan ve önümüzdeki sezonların “Eğitim” açısından değerlendirmesini ve merak edilen konuları sormak için sohbet etmek istedik. Sosyal medyayı ve basketbol sitelerini taradık ve üzerinde çok durulan konular hakkında sorular hazırladık. Sayın Özyer ile yaptığımız sohbet sırasında konu konuyu açtı ve ortaya uzun ve detaylı bir metin çıktı. Bu röportajı okunabilir parçalar halinde yayınlanmasına karar verdik. İyi okumalar.

Soru: TBF Eğitim Kurulu ve TÜBAD Yönetim Kurulunda birçok aynı isme rastlıyoruz. Bu da kamuoyu açısından bakıldığında görev ve sorumluluk alanlarının karışmasına, farklı algılanmalara yol açtığını gözlemledik. Önce TBF Eğitim Kurulu ve TÜBAD’ın görev alanlarını bizimle paylaşır mısınız? Bununla birlikte eğitimlerde kullanılan birçok terim var. Aslında onları da açıklarsanız seviniriz.

Murat Özyer: Bu sorunuzun çok değerli olduğunu düşünüyorum. TBF Eğitim Kurulu Başkanımız Sayın Aydın Örs’ün ve TÜBAD Başkanımız Sayın Çetin Yılmaz’ın tevazu sahibi olmaları bu farklı algının ortaya çıkmasının sebeplerinden biri olduğunu düşünüyorum. Bir sebebi de belki bu iki efsane ismin, TBF ve TÜBAD’da beraber çalıştığı profesyoneller ve bizim gibi gönüllülerden oluşan ekibin iletişim eksiklikleri olabilir.

Bu sorunuza vereceğim cevaba tariflerle devam edersem daha açıklayıcı olacağını düşünüyorum.

TBF Eğitim Kurulu: TBF çatısı altında “gönüllü olarak” çalışan, geçerli talimata göre basketbolun tüm paydaşların eğitiminden sorumlu olduğu yazsa da sadece antrenörlerin eğitiminden sorumlu olan 8 yönetim kurulu üyesinden kuruludur. Ayrıca 20 civarında (yıllara göre değişkenlik gösteren) eğiticiler alt kurul üyesi, Eğitim Kuruluna fikir ve eğitim anlamında destek verir. Kurulun görevleri ise; antrenörlerle ilgili eğitim ve yönetimsel uygulamalar hakkında önerilerini hazırlayıp hayata geçmesi için TBF Yönetim Kurulunun onayına sunmak, yönetim kurulu tarafından onaylanan kararların sahada uygulanmasını ve takibini sağlamaktır. Bunların yanında ülke basketbolunun geleceğini şekillendirebilecek, ülkesine ve basketbola olan tutkusuyla birlikte etik değerlere bağlılığı yüksek düzeyde olan antrenörlerin; keşfedilmesi, eğitilmesi ve geliştirilmesini sağlayarak nitelikli hale getirmeyi misyon edinmiştir. Belki bunların yanına vizyonu da koymamız gerekecek;

Yenilikçi, akılcı, ilkeli, etik değerlere bağlı ve sorumlu yaklaşımımızla her düzeydeki antrenör için çağdaş eğitim sistemi ve stratejisi oluşturmak, planlamak ve uygulamak,
Basketbolun tüm paydaşlarının tecrübeleri ve fikirlerinden yararlanarak, günümüz basketbol organizasyonlarına uygun ve nitelikli antrenörlerin gelişimini ve eğitimini kuvvetlendirecek değerlendirme sistemi geliştirmek,
‘deki tüm genç nüfusu kucaklayarak basketbolun geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için ortak bir dil ve düşünce yapısı ile yürütülecek projeler üretmek,
Yetişecek donanımlı Türk antrenörlerin dünya basketboluna yön verecek konumlara gelmesi için çalışmak.
TÜBAD: . Türk Antrenörler arasında mesleki dayanışma sağlamak ve iletişimi güçlendirmek amacı ile kurulan bir sivil toplum kuruluşudur. Türk antrenörlerine daha iyi şartlarda çalışabilme, sosyal yardımlaşma ve eğitimler adına birçok faaliyetlerde bulunur. Antrenörlerin tüm haklarını ilgilendiren konularda ve eğitimde TBF ve diğer basketbol paydaşları ile iletişim halindedir. Ana konusu antrenörleri ilgilendiren tüm uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirlikleri için iletişim içindedir.

TÜBAD Yönetim Kurulu 15 kişiden (https://www.tubad.org.tr/yonetim-kurulu/), TBF Eğitim Kurulu ise 8 kişiden (https://www.tbf.org.tr/egitim-kurulu/kurul-uyeleri) oluşuyor.

Hem TÜBAD Yönetim Kurulu’nda, hem de TBF Eğitim Kurulunda görevi olan 4 kişi var;

Aydın Örs (Eğitim Kurulu Başkanı-TÜBAD Yönetim Kurulu üyesi)

Çetin Yılmaz (TÜBAD Başkanı- Eğitim Kurulu Başkan Vekili)

Murat Özyer (TÜBAD Başkan Vekili- Eğitim Kurulu Genel Sekreteri)

(TÜBAD Yönetim Kurulu Üyesi – Eğitim Kurulu Üyesi)

Aslında sorunuzdaki farklı algıyı oluşturan iki kurumun toplam 23 kişilik üyelerinden sadece bu dört kişi. Eğitim Kurulu ve TÜBAD‘ın çalışma süreçlerinde bulunan biri olarak, bu dört kişinin iki kurumun karar alma ve takip süreçlerinin hızlı ve sağlıklı olmasını sağladığını görüyorum.

Kurs: TBF Eğitim Kurulu tarafından antrenörlere verilen eğitimler, yazılı ve uygulama sınavlardan oluşur. Kontenjanı 25 yeni kursiyer ve 10 bütünleme olmak üzere toplam 35 antrenör oluşturur.

Seminer: TBF Eğitim Kurulu ve TÜBAD işbirliği ile düzenlenen, antrenörlerin bilgilerini güncellemeyi, bilgi paylaşımını amaçlayan eğitim faaliyetidir. Uluslararası ve Bölgesel olmak üzere iki farklı şekilde yapılmaktadır.

Uluslararası Seminer: Yerli-yabancı basketbol insanlarının her seviyedeki tecrübe ve bilgilerini katılımcı antrenörlerle paylaştığı ve sınav yapılmayan eğitimlerdir.

Bölgesel Seminer: Genelde yerli basketbol insanlarının tecrübe ve bilgilerini yapılan sunumlarla paylaştığı ve sınav yapılmayan eğitimlerdir. Bu seminerlerin Uluslararası Seminerle farkı ise; 1 gün E ve D Kademe antrenörlerin çalışma alanlarına uygun içeriklerden, ikinci 1 günlük bölümde ise C, B ve A kademe antrenörlerin çalışma alanlarına uygun içeriklerden oluşan sunumlara ait eğitimler olmasıdır.

Temel Eğitim: Spor Bakanlığının 2021 senesinden itibaren özerk federasyon olan futbol haricindeki diğer 63 branştaki antrenörlere üç aylık sürelerde verdiği çevrimiçi eğitim şeklidir. Bu eğitimin sonunda yapılan sınavlarda başarılı olduktan sonra antrenörler uygulama eğitimi (kurs) için ilgili federasyonların kurslarına başvurabiliyor.

Uygulama eğitimi (kurs): TBF Eğitim Kurulu tarafından basketbola özgü eğitimlerin verildiği ve sonunda her ders için ayrı sınavın (yazılı-sözlü-uygulamalı olarak) yapıldığı eğitim şeklidir. Bu eğitimlerde her dersten 70 puan ve üzeri alanlar başarılı olur.

Eğitim faaliyetlerine başvuru: Gençlik ve Spor Bakanlığının yetkisinde olan ve e-devletten bireysel olarak kayıt için başvuru yapılır. Başvurular tamamlandıktan sonra liste, başvuru sıra esasına göre sistem tarafından otomatik oluşturulur ve Federasyona gönderilir.

Soru: 2019 yılında hayata geçen Bireysel Gelişim Antrenörlüğü Sertifika programı Eğitim Kurulu’nun önemli projelerinden biri olarak notlarımızda yer alıyor. Bu projenin amacı ve kapsamı hakkında bilgi verir misiniz lütfen?

Takımlardaki genç oyuncuların daha donanımlı hale gelmesi ve takımlarda yeterli süreleri almaları ana amacımızı oluşturmakta. Ve belki daha da önemlisi ana rol oyuncusu olan Türk sporcularının sayısını arttırmak, takımın iskeletinin önemli parçaları haline gelmesine yardım etmek ve Türk basketbolundaki yetenekli oyuncu havuzunu genişletmek hedeflendi.

Bu uygulamayı örnek oluşturması için önce kulüp organizasyonları bu yapılanmaya daha hazır olan sözleşmeli liglerde yer alan kulüplerin A takımlarında böyle bir uzmanın yer almasını hedefledik. Nitekim TBF Yönetim Kurulu’nun kabul etmesiyle beraber 2023-2024 sezonundan itibaren BSL ve KBSL liglerinde yer alan kulüplerin teknik ekibinde mutlaka bir Bireysel Gelişim Antrenörlüğü sertifikası olan antrenör bulunması mecburi hale geldi. 2023 yazında bütün kulüpler bu sürece hazırlığını yaptı. Sonraki süreçte ise projenin diğer ligler ve özellikle altyapılarda da uygulanması hedefliyoruz.

Soru: Bu sertifikayı almak için gereken şartlar neler?

– Bireysel Gelişim Sertifika programına katılmak için, 4. veya 5. Kademe antrenörlük belgesine sahip veya en az 50 kez A milli olmuş oyuncu olmak gerekiyor.

– Sertifika almak için ise; iki sertifika programını başarıyla bitirmek yeterli. Bu eğitimde de seminerlerde olduğu gibi sınav yapılmıyor.

Röportajın devamı yakında yayınlanacak…

- Reklam-

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Sosyal Medya

33,250TakipçilerTakip Et
37,540TakipçilerTakip Et
65,321AboneAbone Ol

popüler

zonguldak psikolog
zonguldak bireysel terapi
online terapi