Anadolu Efes, sahasındaki maçta Kızılyıldız karşısında berbat oynadı ve bütün alanlarda rakibinin üstünlüğünü kabul edip 87-65 kaybetti.
Basketfaul’un notu:
Anadolu Efes ilk kez kötü bir sezon yaşamıyor ancak Euroleague’de bu kadar seviye altında kaldığını da hatırlamıyoruz. Enerjileri çok düşük… Sahaya çıkarken kazanacaklarına dair en ufak bir ümit belirtileri yok… Gelinen noktada Efes’in bu sezonu bırakıp, gelecek sezona yatırım yapması sanki daha doğru olacak. Seneye kimlerle oynamayı düşünüyorsa, yoluna onlarla devam etsin. Diğerleri ile de vedalaşsın… Bundan kötüsü nasıl olsa olamaz?
İki takım da düşük isabetle başladı, Efes 4. dakikayı 6-3 önde geçti. Kızılyıldız eski Efesli Jordan Nwora ile 7. dakikada skoru 14-8 lehine çevirdi (11-0’lık seri). Fark 9 sayıya çıktıktan sonra Kai Jones 2 saniye kala bulduğu basketle periyod sonunda farkı 7 sayıya (21-14) çekti.
İkinci çeyreğin 2. dakikasında Isaia-Cordinier-Kai Jones’un alley oop organizasyonu tribünleri ayağa kaldırdı. Kızılyıdız skoru 5. dakikada 31-23’e getirdiğinde Efes hala üçlük isabeti bulamamıştı: 0/6. Efes hücumda hiç bir şey üretemeyip 7 dakika sayı atamazken, Kızılyıldız farkı 20 sayıya kadar açtı ve soyunma odasına 43-25 geride gitti. İlk yarıda 0/11 ile üçlük kullanan Efes 6 asist üretebildi. Kızılyıldız ise 16a asistle hücum paylaştı, Jordan Nwora’dan 14 sayılık katkı geldi.
Efes, Pablo Laso’nun devre arasındaki uzun konuşmasından sahaya geç geldi ancak üçüncü çeyrekte de bir şey değişmedi. Kızılyıldız 4. dakikada farkı 26 sayıya kadar çıkardı. Efes’in düşük enerjisini sürdürdüğü periyod 66-41 sona erdi. Nick Weiller-Babb Efes’in 14. denemesinde ilk üçlük isabetini bu periyodda buldu.
Dördüncü periyodda tribünlerin desteği ile farkı kabul edilebilir noktaya çekme çabaları saman alevş gibi kısa sürdü ve Kızılyıldız sezonun en rahat galibiyetini İstanbul’da aldı: 87-65
Öne çıkanlar…
Anadolu Efes: Nick Weiller-Babb 17 sayı, 5 ribaund, 2 asist, Cole Swider 13 sayı, 2 ribaund, Kai Jones 11 sayı, 4 ribaund
Kızılyıldız: Jordan Nwora 24 sayı, 5 ribaund, Chima Moneke 16 sayı, 8 ribaund




İki farklı bakış açısı… Ama önce maç; Eyyyy STAFFFFFFFF (Laso’yu eleştirmeden devam) Porier’i ikinci yarı uzun süre
oynatmasa yazmazdım amma velakin adam fena değilse niye ilk yarı ilk kenara aldıktan sonra oyuna sokmadın resmen maç gitti orda!!!Ercan içinde benzer şey geçerli…Hala oyuncu mu deniyoruz… O zaman 1- Bu seneden vazgeçildiyse ; gelecek sene bu takımda olmayacak Babuş – Loyd- Smits – adını yine unuttuğum ABD’li 3 gözüküp 4 oynayan pardon ikisini de beceremeyen adamlara niye hala yer var bu takımda…Niye bu kadar süre alıyorlar. 2- Hala iddiamız var diyeceksek rotasyon daraltılmalı… Efes’in askerleri zaten işini yapıyor, bu takıma bir general lazım, Larkin yok eyvallah bu yüzden Partizanlı Washington’u yazıyorum… Yok Lee son hamle ise yılın başında yazmıştım; rotasyon belli Larkin(gelince) Babb-Cordinier-Porier-Osmani 30 dk oynayacak, Dozier 6.adam, Lee veya Loyd hangisi günündeyse süre alacak , Babuş ise geçen yıldan beri yazıyorum -ki bu işin Piri Laso zaten yaptı daha önce- Babuş’u Realli Carrol gibi oynatacaksın!!! Uzun olarak ise dinlendirme amaçlı Jones ve Smits… Deplasmanda ve agresif için bol bol Şehmus… T.C Ligi’de isteniyorsa zaten rahatça bu kadro isterse finale gider… Ama bu kadar plansızlık her hamlenin maksimum 1 ay minimum 2 hafta geç gelmesi gibi sürerse, bugün Kızılyıldız nasıl ilk kez İstanbul’da ilk kez kazandı, Ataman’ın Efes’inin tüm emeklerini ve karizmasını bitirirsin Ismail ve yıllardır Efes’in demirbaşı kenar yönetim!!!!!!! Not; maç kopunca, son periyotta yazdım bunları, sitemizde benim 1. görüşümü yazmış 😎
Spiker ceo ile buraya kadar zararın neresinden donulse kardır neden hala orada oturuyor ve dünya para kazanıyor onun yaptığı işi ortalama bir menajer gayet daha iyi yapar bu arada kaç TL vergi veriyor maaş ve primlerinden bu arkadaşlar go home buyuk ceo azcik utanman varsa bırak git Allah aşkına koskoca efes in haline bak
Antrenör kellelerine doymak bilmeyen skor yorumcusu cellatlar için yeme de yanında yat ölçüsünde enfes bir maç.
Bu kadar nitelikli oyuncunun olduğu bir takım yerlerde sürünüyorsa sorun nerede ? Aktarıcı eskisinde olmasın!!!
Daha önce de dedik bu sezon Efes için bitti, mevcut başkan görevi bırakmalı ve bazı yabancılarla da vedalaşılmalı. Türkler ağırlıklı kadroyla oynasınlar hem tecrübe kazansınlar hem kulübe hem milli takıma gelecekte faydaları olsun.