Efes Yoğun Bakımdan Çıkamıyor

- Reklam-

İSTATİSTİK

Anadolu Efes sahasındaki maçta Baskonia’ya 89-75 yenildi ve Euroleague’de üst üste altıncı mağlubiyetini alarak sonuncu sırada kaldı.

Skorer oyuncusu Markus Howard’dan yoksun kadroyla gelen Baskonia karşısında Efes hücumda düzen sağlayamadı, savunmayı belli ölçüde yapsa da kritik anlarda direncini kaybetti. Maçın son dakikalarında tribünler sportif direktör İsmail Şenol’un istifasını istedi.

Baskonia geçiş hücumlarından skor bulurken, Anadolu Efes sadece 1 asiste karşın bireysel çabalarla 6. dakikayı 12-9 önde geçti. Son bölümde üç 3’lük isabetiyle periyod Baskonia’nın 23-20 üstünlüğü ile sona erdi.

Anadolu Efes’in pick and roll savunmasındaki hatalarını değerlendiren Baskonia ikinci çeyreğin 4. dakikasında skoru 34-28’e getirdi. Mola dönüşü boyalı alanı iyi kullanan Efes 7. dakikada 37-36 öne geçti ve soyunma odasına da 42-40 önde gitti. Rolands Smits 10 sayıyla sahanın en skorer ismi oldu, Efes 10 asiste karşın 8 top kaybı yaptı.

Çembere yakın atışlarla üçüncü periyodun başlarında skor üreten Efes 2. dakikada skoru 48-43’e getirdi. Efes hücumda organize olamayınca momentumu eline geçiren İspanyol ekibi 8. dakikada 56-54 öne geçti. Rodrigue Beaubois imdadımıza yetişti ve son 10 dakikaya 59-58 önde girdi.

Efes hücumu bireyselliğe dökünce Baskonia son 7 dakikaya 67-61 önde başladı, 5 dakika kala fark 19 sayıya (72-62) yükseldi. Isaia Cordinier’in üst üste iki üçlüğüyle Efes üç buçuk dakika kala farkı 4 sayıya çekerek (72-68) ümitlendi ancak gerisi gelmedi. Jordan Loyd’un gereksiz sportmenlikdışuı faulünden sonra 2 dakika kala fark 10 sayıya kadar çıktı ve karşılaşma “İsmail istifa” tezahüratları arasında 89-75 sona erdi.

- Reklam-

8 YORUMLAR

  1. Saben Lee nin yaptığını hatta daha iyisini Şehmuz yapar artı birde savunma yapar takıma enerji katar efes kulüp olma özelliğini kaybetmiş bu özelliği kaybedince takım olamıyorsun takım olamayınca direncin olmuyor direncin olmayınca geri düştüğünde toparlayamıyorum toparlanamayınca maça ortak olamıyorsun maça ortak olamayınca üst üste 6 . mağlubiyet ini alıyorsun kısacası efes bu sene pas geçti

  2. Efesin yoğun bakımdan çıkması için çok büyük temizlik lazım ilk önce Koç hariç staff ın tamamen değişmesi lazım staff memur gibi olmuş daha sonrada ağırlıkları atması gerek biraz hafiflemesi lazım.

  3. Allah affetsin , bu maçı izleme sebebim , geçen günlerde bir Euroleague koçunun (galiba Pesiç ) Baskonia ile ilgili ; başarılı olamamalarına karşın Euroleague’in en güzel basketbol oynayan takımlarından birisi oldukları yönündeki demeciydi. Çok iş bilirmiş gibi biraz ukalalık yapayım , Baskonia’nın öyle aman aman bir oyun sistemi yokmuş ama Efes’in de hali pek yaman olmuş. Hem başarıyı hem başarısızlığı olgunlukla karşılamak lazım … Efes’in şu günlerde yaşadıklarını Barcelona,Madrid,Olympiakos,Panathinaikos ve hatta Efes’in kendisi zaman zaman yaşadılar ,toparlandılar , her takımın başına gelebilir , ucunda adam ölümü yok. Benim bu maçta sezinlediğim ve korktuğum şey Efes sadece bu sezonu değil verilen hatalı veya geç kararlarla gelecek sezonu da kaybetme tehlikesini yaşayabilir. Yaşanılan süreç , eğer kalacaksa, Pablo Laso’yu ve ,eğer kalacaklarsa, NWB, Cordinier, Ercan Osmani, Şehmuz Hazer, Roddy B gibi güvenilir ve sezona aslında iyi başlamış oyuncuları yıpratıyor. Maç kaybetme kazanma mevzularını bir kenara bırakalım , bu dağınıklık devam ederse zaten iştahlarını kaybetmiş oyuncular Efes’e ve sezonun ortası gelmişken sistem oturtmaya çalışan Pablo Laso’ya yabancılaşıp daha farklı gerginliklerin aktörleri olabilirler. Bu bakımdan , gelecek sene de düşünülüp sadece transfer yaparak değil beklenilenleri veremeyen, kendisi oynamak istemeyen ya da zaten ileride çalışılmayacak oyuncularla yolları şimdiden ayırma yoluna gidilerek takımda bir temizlik yapılması faydalı olabilir gibi geliyor …

  4. “Jordan Loyd’un gereksiz sportmenlikdışuı faulünden sonra 2 dakika kala fark 10 sayıya kadar çıktı ve karşılaşma “İsmail istifa” tezahüratları arasında 89-75 sona erdi.” Allah Allah, bu İsmail de kim ki? “Efes bir sonuç takımı” deyip herkesi kovan ama kendisi asla bir tek sorumluluk demeci bile vermeyen kişi mi?

  5. Kaç zamandır yazıyoruz, bu sezon Efes için bitti, zorlamanın anlamı yok. Türk oyunculara daha fazla süre verilmeli, yabancılar oynuyor da ne oluyor, Şehmus’u beğenmeyenler buyrun ne diyeceksiniz? Verimsiz yabancıları gönderin Türkler oynasın bilhassa gençler, hem tecrübe kazansınlar hem kulübe hem milli takıma gelecekte faydaları olsun !

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Sosyal Medya

33,250TakipçilerTakip Et
38,158TakipçilerTakip Et
65,321AboneAbone Ol

En Son Haberler