Üst üste üç maç kaybeden ve koç Igor Kokoskov’un tartışılmaya başlandığı Anadolu Efes, Antalya’da Bayern Münih’i 74-72 yenerek nefes aldı. Shane Larkin’in ilk periyodda sakatlanmasıyla hücum kapasitesi düşen Efes’te Isaia Cordinier sorumluluk alıp zor günde takımının imdadına yetişti. Efes son periyoda 13 sayı önde girdi, Bayern son hücumda üçlükten yararlanamadı.
İlk 90 saniyede Anadolu Efes 3 top kaybı yaptı, Bayern 5-0’la başladı. çok iyi savunma yapan ve topu iyi paylaşan Efes 16-0’la karşılık verdi, 6. dakikada skor 16-5 oldu. 8. dakikada Shane Larkin’in kasık bölgesinden sakatlık geçirmesi salonda soğuk hava estirdi. İlk periyod 19-14 sona erdi.
İkinci çeyreğin başında Bayern iki hücum ribaundu sonunda üçlüğü bulunca (19-17) 30. saniyede Igor Kokoskov’un molası geldi. Mola dönüşü çembere yakın atışlar bulan Efes 5 sayılık (26-21) avantaj elde etti. Bayern Isiaha Mike ile yaklaştı (34-32), Jordan Loyd’un üçlüğü ile soyunma odasına 8 sayılık (42-34) avantajla gitti.
Üçüncü çeyreğin ikinci dakikasında Anadolu Efes farkı 12 sayıya (48-36) çıkardıktan sonra top kayıplarımız arttı ve Bayern 6. dakikada 6 sayıya kadar yaklaştı. Son bölümde Cordinier bire birler üzerinden bulduğu sayılarla arayı tek başına açtı ve periyod 60-47 sona erdi.
Bayern kolay sayılarla 11-3’lük seri yakaladı ve 7 dakika kala farkı 5 sayıya (63-58) düşürdü. Son 2 dakikaya Efes 72-68 önde başladı, 1:34 kala Cordinier serbest atışları kaçırmadı: 74-68. Stefan Jovic önce üçlük, sonra 1/2 serbest atışla 45 saniye kala skoru 74-72’ye getirdi. Jordan Loyd’a gelen bloktan sonra Bayern’de maç topunu Spencer Dinwiddie kullandı, çemberden dönen topu Vladimir Lucic tipledi ancak top çemberden döndü.
Isaia Cordinier 24 sayı, 4 ribaund, 2 asist, Rolands Smits 15 sayı, 5 ribaund, 3 asistle oynadı. Bayern’de ise Isiaha Mike 16, Spencer Dinwiddie 11 sayı attı.




Yine maçı tepsiyle sundular ama bu kez rakip son topu kullanamadı. Buraya gelmesinde bu maçların, oyuncuların gereksiz telaşları, 24 saniyeleri kullanmamaları, saçma paslar. Böyle maç sonu bocalayışları da rakipleri iştahlandırıyor. Oysa en iyi oyuncunun safdışı kalmış olması takımı hırslandırmış ve karşılığını almaya da başlamışlardı. Bu durum bir de alternatif maç yıldızı üretti, ama o “ürün” de takım lideri değil henüz..
Efes’te ışık olmadığına göre genel değerlendirmeyi bugün yapalım…İlk önce Efes; umarız bugünkü rezalet galibiyet Kokoskov’un günlerini uzatmaz ki Larkin ve Dozier yüzünden sakatlık bahanesini de kullanılabilir!!! Evet Efes kötü bir fikstür ve İsrail lobisi ile başladı sezona ama kolay dönemi (Atamanfobikler iyi bilir ; Ataman İtalyan takımları ve İspanya deplasmanlarını takımı forma sokmak için kullanırdı) rezalet geçirince üstüne bugünkü sakatlık ve yine zor fikstür ilerisi için hiçbir ümit vermiyor.Yorumcu Evliya zaten mükemmel özetliyor hataları , benim bunları yazıp sinirlenecek halim hakkaten yok…En son E.Can döneminde ağzımı bozuyordum bu nasıl takım diye ekran başında!!! Neyse Atamanfobikleri unutmadan son not ile bitirelim, Kokoskov o kadar kopuk ki takımından 34 dk ortalama ile Euroleague’in en fazla süre alan oyuncusunu sakatladı.Keske Atamanfobikler biraz basketbol bilseydi de Ataman’ı bu yüzden cahilce eleştirdikleri gibi bunu yazıp Kokoskov’u eleştirselerdi?!?!?!! Fenerbahçe ise kötü oynuyor ama artık kazanması gereken maçları kazanmayı bir şekilde başarıyor ancak dünkü maçtaki NBA’li oyuncuların acemilikleri (bknz hücum fauller) zorlaşacak fikstür de başına iş açabilir Saras’ın!!? Lige gelirsek Kızılyıldız, Efes gibi uyumayıp yaptığı transferleri ve sakatların geri dönmesi ile tarihinin en büyük bütçesinin hakkını veriyor… Hapoel ise hak etmediği ligde kurduğu mükemmel 5’in (kadro mühendisliğine şapka çıkartılır) kaymağını yedekleri de katkı verince çok güzel yedi… Yunanlılar hala tek f4 favorisi!!! Oly; dev bütçeli kadrosu ile sakatlık falan farketmez diyor.Pana ise sakatlık ve Efes’den daha kötü fikstüre rağmen (7D 4Ev) yine Atamanfobikler’in basketbol bilmeyen yorumlarına (Shorts hakkında) inat son iki maçta mükemmel takım oyunu (başta Shorts) ile ilk kez iyi bir görüntü verdi.Tabi Efes gibi ağızlarını ayırmayıp Faried hamlesi(hem de 2 aylık) ile transfer dersi verdiler!!! Zalgirs ise SARAS’ın yardımcı Koç’u (acaba şeytan tüyü onda mı Atamanfobikler!!!) ve muhteşem basketbol kültürleri ile büyük bir saygıyı hak ediyorlar, sezonu ise ; Oly maçında (farklı yenilgi) görüldüğü gibi bir yere kadar gidecek gibi!!! İspanyollar ; Barça , Efes’in bir türlü ikna edemediği Pascual ve veteranlar ile işi ciddiye aldığını gösterdi. Valencia BENCE SAKATLIKLAR DIŞINDA LİGİ BELİRLEYECEK EVİNDE KAYBETMEME sayesinde bence olması gereken yerin çok üstündeler. Real ; Daha iyi kadrosu olmasına rağmen Ataman tokadı ile sarsıldı ama yukarı tırmanır!!? Monaco, kötü fikstüre rağmen iyi durumda… İtalyanlar ise; Virtus ; “yine diyorum ” evindeki maçları kazanarak bence iyi gidiyor, Milano ise FB’nin tam zamanında yol verdiği Guduriç belası ile yine de iyi durumda!!! Geri kalanlardan proje takımı Dubai Efes’in üstünde, sonunculuğa oynayan Bayern ve Paris Efes’in üstünde, o yüzden sinirden birşey yazmıyorum!!! Son olarak Amerikalılara sırtını dayayan Obra , tarihinin en büyük bütçesini rezil ediyor.Efeds ile birlikte en büyük hayal kırıklığı!!! Baskonia ve benzerlerini de müsaadenizle yazmayayım çünkü Efes o maçları da kaybetti!?!?!??!? Daha biten birşey yok ama sakatlıklar ve evde maç kaybetmeme kıstası sezonu belirleyecek gibi…
Mert büyük resmi ve takımları harika yorumlamış.. Efes in çeyrek asırdır taraftarı ve üyesiyim. herhangi bir futbol takımı tutmuyorum, sadece basketbol taraftarıyım. Sayın Tuncay Başkana ve ailesine büyük saygı duyuyorum. Spikerden devşirme Fenerli İsmail geldikten sonra kombine koltuğumu ve salonda maçları izlemeyi bıraktım. Kelepçe Alper Babanın ayrılışı, kulüple anlaştıktan sonra 20 kilo olan spiker İsmail ve head coach daki felaket seçimler yıllardır bizi üzüyor.. Kaybedebiliriz, play off yapamayabiliriz, ama Efes i Efes yapan marka ve kulüp değeridir. Yönetimi, menejerleri, scout ekibi, oyuncu grubu, taraftarı ve organizasyonu ile bir kültürdür Efes! İsmail, Kokoş, Fenerbahce Beko da görev yaparken taraftara ve oyunculara küfredip sallayan Radovan Trifunović, kulübün evladıyım diyip kulüpten emekli olacak omurga yoksunu Tomislav ı gönderecek anlayışa ne zaman kavuşacağız, bekliyorum..