2026’nın ilk Euroleague maçında Fenerbahçe Beko, aşırı yüksek skorlu ve çılgın geçen Baskonia deplasmanından 93-108 galibiyetle ayrıldı.
%50 ile üçlük atan Fenerbahçe Beko’da Wade Baldwin 24 sayıyla maçın en skoreri olurken ona 17 sayıyla Melli, 16 sayıyla Tarık ve Colson eşlik etti. Talen Horton-Tucker 2. yarının başında bir teknşk faul, bir sportmenlikdışı faulle oyundan ihraç edildi.
Baskonia’da Timothee Luwawu-Cabarrot 20, Kobi Simmons 16 sayıyla oynadı.
Maça Fenerbahçe Beko her zamanki beşiyle başlasa da Baskonia cephesinde Galbiati’nin ilk 5 tercihinde Kobi Simmons hariç maçın büyük bölümünde süre alması şüpheli oyuncular vardı. 2008’li Slovenyalı Joksimovic bu oyunculardan biri.
Karşılıklı sayılar ve gevşek savunmalarla başlayan maça Saras Jasikevicius fazla erken denebilecek bir müdahaleyle 1 dakika geçmişken 2 oyuncu değişikliği birden geldi. Çeyreğin ilk yarısına gelmeden Tarık hariç bütün oyuncular “en az 1 kere” kenara gelmişti. Baskonia koçu Galbiati ilk etapta sahada olan bench ağırlıklı oyuncularından Radzevicius başta olmak üzere yeterince sayı katkısını da aldıktan sonra Saras’tan görüp arttırdı ve 5 dakikada 12 oyuncunun 10’una süre verdi. Paris Basketball koçu Tabellini bu maçı izliyordur umarım. 24 saniyenin sonuna gelinmeden yapılan üst üste karşılıklı hücumlar arada faullerle oyun da durmasa çok akıcı ve keyifli geçti. (Anadolu Efes maçının peşine izlemenin de etkisi mutlaka var). İlk çeyreğin bitimine bir dakika kala Kobi Simmons, çok şık bir smaçla yakın geçen maçta farkı 2 topa çıkardı (26-22). Maçın ilk basketini atan Horton-Tucker, hemen ona belki daha iyi bir smaçla cevap verdi. Kenardan gelen yeni transfer Omoruyi ve onun peşine Luwawu-Cabarrot çeyreğin ikinci bölümünde buldukları üst üste isabetlerle skoru Baskonia lehine bu noktalara getiren isim oldu. Çeyrek sonunda Kobi Simmons’un basketi çeyrek skorunu 28-24 tayin etti ki böylece biz de çok uzun zaman sonra Fenerbahçe’yi ilk çeyrekte savunmada böyle bocalarken görüyoruz.
İlk çeyrekte Baskonia’nın 12 oyuncusunun tamamı süre alsa da Spagnolo bu rotasyona en son katılan isim oldu bugün. İkinci çeyreğe onunla başlayan Galbiati; ondan hemen bir üçlük katkısı aldı. Kobi Simmons’ın bir de üçlük isabeti dahs bulması kafamda bazı alarmların çalmasına sebep oldu. İlk çeyreğin sessiz ismi Melli üst üste 2 üçlük denedi ve birinde isabeti buldu. Dönüşünde Diakite hücum ribaundu üstüne isabet bulunca Baskonia sadece 1:30 dakikada 8 sayı üretmiş oldu ve Jasikevicius molayla oyuna müdahil oldu. Mola dönüşünde iyi savunmanın yanı sıra Baldwin’in bulduğu üçlük onun bugün 2. üçlük isabeti oldu. THT ve Baldwin hücumda durdurulamıyor ama Baskonia inanılmaz yüksek bir yüzdeyle oynadığı için 36-34 skor ev sahibi lehine. Savunmada kemeri sıkan Fenerbahçe Beko, maçı çevirecek gibi duruyor çünkü Baskonia kısaları savunma konusunda pek mahir değil. Çember altında büyük bir atletizm var o ayrı. Galbiati’nin molasının çıkışında Omoruyi perdelemede hücum faul yapınca ve dönüşünde Birch hücum faul üstüne smacı vurunca skora denge geldi. Baskonia hücumlarında Luwawu-Cabarrot’nun kendi şutunu yaratmaya çalışması uzun vadede işimize gelebilir. Başkasının ona pozisyon hazırlaması daha ideal. Böyle devam ederse Luwawu-Cabarrot daha hızlı yorulacaktır ve takımın en önemli skoreri de henüz ondan başkası değil, Markus Howard bugün şimdiye kadar ortalarda yok çünkü. Kısacası Luwawu-Cabarrot faulu zorlayarak üst üste 4 sayı atması o kadar kötü bir şey olmayabilirdi. Melli’nin üçlüğü ve sonra üst üste Hall ve Baldwin isabetleriyle üstünlüğü tuttuk en azından. İkinci çeyreğin bitimine 07:39 kala Diakite’nin mola aldıran basketinden beri Baskonia’da sayı atabilen sadece tek oyuncu vardı 03:11 kala Simmos’un oyuna döndükten sonra attığı turnikeye kadar sürdü bu durum.
Not: Timothee Luwawu-Cabarrot = TLC
Uzun zaman sonra ilk defa TLC’ye doğrudan atması için bir şut hazırlandı ve o da isabeti buldu ama THT’nin ona el göstermeye geldiğini görünce kendini yere attı. Karar teknik faul oldu. Jantunen tek atışı kaçırırken dönüşünde TLC bir isabet daha bularak 16 sayıya geldi. Colson tepeden üçlükle çok hızlı yanıt verse de daha sonra Baldwin topu erken tutup pas atacak kimseyi de bulamayınca topu kaybetti. Hızlı hücumda Bacot müthiş bir chasedown blok vurdu derken arkasından gelen Diakite hücum ribauntu üstüne basketi buldu. Moladan sonra imdada bir daha Colson üçlükle yetişti ve devrenin bitimine bir dakika kala tabeladaki skor 50-51 lehimize. Özellikle sağına vurunca ilk adımı çok çabuk olan Simmons, Bacot’u tuzağa düşürüp basket faulu aldı. İlk yarının son hücumunu sürpriz olmayacak bir şekilde THT kullanmak istedi ama tartışılacak bir karar verdi. THT çok geniş bir bitiricilik repertuarına sahip ve bunları istisnai seviyede başarılı şekilde icra ediyor. Stepback üçlük bu repertuara dahil değil. Air ball attı. Soyunma odasına takımlar 53-53 eşitlikle girdi. Markus Howard ve Trent Forrest’ın sayısı yok. Bir Fenerbahçe Beko maçı için çok yüksek skorlu bir ilk yarı ama aslında çalınmayan faul düdükleri de oldu. Oyun, olması gerekenden de az durdu yani.
İkinci yarı Howard’ın sağ turnikesiyle başladı. İlk yarıda ona çizilen şut oyunlarını Hall çok iyi savunarak top aldırmamıştı. THT finger roll isabetinin ardından faul bekledi ve bu yönde seslendi ama faul düdüğü çıkmadı, aksine Mehdi Difallah’tan teknik faul düdüğü geldi. Net bir hakem hatası. Peşine gelen hücumda Howard’dan bir isabet daha geldi ve bir sonraki hücumda Markus Howard hızlı gelirken THT’nin arkadan yaptığı müdahaleyle sportmenlik dışı faul yaptı ve oyundan ihraç oldu. 12 sayısı olan THT, 14 sayısı olan Baldwin’n arkasından en skorer 2. oyuncuydu bu ana kadar. 2 dakikada maç tamamen değişti: Üst üste 7 sayı bulan Howard ve THT artık oyunda değil. Howard’dan bir de 3+1 geldi. Üstüne Omoruyi’den üçlük geldi daha çeyreğin yarısı geride kalırken Baskonia 77 sayıya geldi. 5 dakikada tam 24 sayı attılar ve TLC ile Kobi Simmons oyunda bile değil bu sırada. Saras mola aldı. Jantunen 4, Melli 5 oynuyor. THT’nin rolüne Brandon Boston geçti. Tarık’tan üst üste sayılar gelmeye başladı. Baskonia bu kadar istisnai bir gece geçirirken Fenerbahçe çözümler bulmaya devam ediyor ve bu bence sürpriz. Tarık bir anda 7 sayı birden atınca fark 3’e indi (79-76). 3. çeyreğin bitimine 2 dakika kala skor bu yanlış anlaşılmasın 😀
Son bölümde oyun daha sık dursa da faul atışlarından skorlar artmaya devam ediyor. Fenerbahçe’nin son çeyreğe yaklaşırken skoru eşitlemesi inanılır gibi değil, Baskonia’nın daha yapabileceği bir şey yok çünkü, belki biraz daha iyi savunma. Baldwin çizgiden 2/2 atınca skor 82-82’ye geldi. 5 saniye kala Baldwin’in tüm ısrarlarına rağmen topu kendisi getiren Melli, orta sahadan planlı bir şekilde potalı üçlük attı… O DA İSABETLİ! Son çeyreğe 82-85 önde girdik.
Baldwin’in müthiş turnikesinden sonra Khem Birch faul yaptı ama sonra bir de teknik faul yapınca 4. faulunu yapmış oldu. Faul çizgisinde Howard 0/2 attıktan sonra ufak bir sayı orucuna girdi maç nihayet. Fenerbahçe yine süre sonuna kalırken yine Melli üçlükten kaldırıp gönderdi ve isabeti buldu bir kez daha. Maça en kötü başlayan isimdi belki ama onun da maçın da geldiği nokta şaka gibi. 4/8 üçlük denemesiyle tam 17. sayısı oldu. 4 dakika geride kalırken Baskonia sadece 1 sayı atabilmişti, TLC çizgide bu seriyi bozdu. Ona cevap Brandon Boston’un üçlüğüyle geldi. Fenerbahçe maçı erken kapatma adımlarını Colson da bir üçlük sokunca resmen atmaya başladı. Sonra Colson bir üçlük daha soktu. 3 isabetin 3’ü de sağ forvetten! (87-99)
Brandon Boston, THT’den farklı bir oyuncu ama farklı her zaman kötü demek değil. Belki hala beklenen skorerliğinde değil ama TLC savunmasıyla da bugün çok kolaylaştırdı işimizi. O da dahil olmak üzere o kadar çok faul yaptı ki bugün Fenerbahçe, Jantunen ve Birch çoktan 5’ledi. Tarık, Melli, Boston 3 faulde. Spagnolo’nun kaçan turnikesinde Melli öyle bir ribaund aldı ki ağzım açık kaldı. Topu 4 defa tiplemek zorunda kaldı alana kadar ama neticesinde dengeyi ve kontrolü top ellerindeyken sağlamayı başarınca evden alkışlayasım geldi (91-101). 2 dakika kala hücumda da savunmada da ipler tamamen elimizde. Onlar atamıyor ama biz hala atıyoruz. Çeyrek skoru 9-20 (91-105). İlk 3 çeyrekte Baskonia 28,25,28 sayı atmıştı. Bundan sonra olup biten ancak skoru belirledi. 93-108’lik skorla 2026’ya akıl almaz bir başlangıç oldu.




Rakip hedef açısından bizden bir tık aşağıda da olsa tüm kadroyu rotasyonda kullandı, hem de önde ve başabaş oynadıklarında. Bu maçta yükü çekenlerimizin bu performanslarının %80’ine pazar günü ihtiyaç var. Görev bölümü icabı 40 dakika kenarda oturanlardan kaptan her zaman yüksek moralle görevini yapar yapmasına da herkes yapar mı, emin değilim. “Sana EL’de güvenmiyorum otur izle hatta kadroya bile girmeden evinden izle ama pazar günleri al süpürgeyi yerleri pırıl pırıl yap” mesajı verilenlerin keyifleri nasıl, merak ediyorum. Ayrıca biz de rotasyon kullanmış olsaydık, bugün beşleyen dörtleyenler bu kadar zorlanır mıydı, ya da böyle bir “kullanım” bu galibiyeti riske eder mıydı ? Son sorumun yanıtından eminim bir tek: Hayır !
İlk yarıdaki hakem kararlarına rağmen…
Kimileri de eksildikçe büyür… Fenerbahce gibi. Gecen seneden daha zayif bir rotasyona sahip olmamiza ragmen her gecen gun gecen senenin otesinde, daha iyi basketbol oynuyoruz. Adamlar bize 2.75 ceyrek bardaktan bosanircasina yagdilar, ama sonra “MUSON” yagmuru ne demekmis gorduler. 70 yiyor 71 atiyor, 93 yiyor 108 atiyor. Sahanin en iyisi Talon The Tank Horton Tucker mac adina sizlere omur, Hall izin gununde maca cikmis. Takim “Vicik vicik”, ele avuca sigmiyor. Ne ne halt edecegi ne de edebilecegi belli degil. Mudafa yapiyorsun olmuyor, hucum ediyorsun olmuyor, hem hucum hem mudafa yapsan yineden olmuyor. Zor dostum zor. Bu basketbol yaklasimi ve efekti gun gectikce artacak gibi gorunuyor. Rakipler su an olduklarindan baska boyutta oynayamazlarsa onlari cok kotu gunlerin bekledigini rahatca soyleyebilirim. Efes macindan sonra colun ortasinda bulunan vaha gibi geldi mac. Onceleri bu euroleague’e kizdim, sonra cok sinirlendim, ardindan cildirdim ama artik onlara bir anlamda tesekkur borcluyum, adina bakmazsizin her takim bize karsi 5-8 oynuyor, biz de sesimizi cikarmayinca is mecburen sahaya kaliyor, isimize bakiyoruz, ayip, ayip baskonia 0 sampiyonluk, biz 2… ve onlar hakemlerden daha cok saygi goruyor. Ama euroleague: DURMAK YOK YOLA DEVAM, ALAYINIZ TOPLU BICIMDE GELIN, TEK TEK HEPINIZI YENECEGIZ.