Fenerbahçe, Bayern Münih maçına da iyi başlayamayınca akılara son haftalarda aldığı kötü yenilgiler geldi… Ancak ikinci çeyrekten itibaren Fenerbahçe savunmasıyla Bayern’in çemberle bağlantısını kesti, farklı isimlerden bulduğu sayılarla maçı kopardı. Fenerbahçe’nin galibiyet kadar sevindiği bir konu ise bir yıllık aradan sonra form tutmaya çalışan Scottie Wilbekin’in performansıyla birlikte fiziksel olarak da güçlü gözükmesiydi. İlk 4 maçta yüzde 18 (2/11) ile üçlük atan Jantunen’in bu defa 5/6 üçlüğü de bir başka dikkat çeken not oldu.
Sonuçta Fenerbahçe üç maçlık mağlubiyet serisine son verip 88-73 kazandı ancak Bayern maçını kriter olarak görmek çok doğru olmaz. Umarız bu bir başlangıç olur ve Fenerbahçe ritmini bulur…
Wade Baldwin 15 sayı, 3 ribaund, 3 asist, Scottie Wilbekin 14 sayı (4/8 üçlük), Mikael Jantunen 15 sayı (5/6 üçlük), Devon Hall 10 sayı, 5 ribaundla oynadı.
Fenerbahçe hücumda sıkıntılı başladı, savunma enerjisi ile skoru dengede götürdü. Jasikevicius 8. dakika dolduğunda 11 oyuncuyu sahaya sokarak savunma sertliğini korumayı planladı. Skor 11-11 iken Fenerbahçe peş peşe top kayıpları yaptı, Bayern Münih 10-3’lük seriyle periyodu 20-14 önde tamamladı. Fenerbahçe bu periyodda 1/6 ile üçlük attı, 9 top kaybetti.
Fenerbahçe ikinci çeyreğin başlarında üzerindeki tutukluktan kurtulmuş gözüktü, Scottie Wilbekin’in eski günlerinden getirdiği esintilerle 3. dakikada skoru 24-24 eşitledi. Wade Baldwin’in sayılarıyla Fenerbahçe skoru 32-27’ye getirince Bayern bu periyoddaki ikinci molasını 6. dakikada aldı. Fenerbahçe iyi savunmasının yanı sıra top kayıplarını da minimize etti ve 12 sayıya izin verdiği periyod sonunda soyunma odasına 37-32 önde gitti.
Üçüncü çeyreğn başında Devon Hall’un sayılarıyla fark çift hanelere (42-32) yükseldi. Khem Bircl ayak bileğinden sakatlanıp kenara alınınca Bayernliler çembere atak etmeye başladı, Fenerbahçe Mikael Jantunen’in üçlükleri ile farkı korudu.
Son periyoda 62-46 önde giren Fenerbahçe farkı 26’ya çıkardıktan sonra Bayern, Andreas Obst’un üçlükleri ile farkı kendi açısından kabul edilebilir noktaya çekmeye çalıştı. Fenerbahçe üçlüklerle maçı 88-73 galip bitirdi.




Bu maç õlçü tabii değil de evde önce geri düşüp sonra farklı galibiyet moral verici. Haftasonu ligde ki çok zorlu olmaz, klas ve kalite farkı çok ve haftaiçi eurolig derbileri mesaj açısından önemli. Bir kez daha Sertaç niye tutulmadı diye soralım, çok para istediyse tamam da Birch düştü herkes eyvah dedi. Maç sayılarının arttığı sezonda tüm riskler hesap edilmeliydi,mesela Boston kaç aydır oynamıyorken alındı bir maç oynadı sakat. Saras farkın 24 sayıya çıktığında bile daha az süre alanları tercih etmedi ki bunu anlamak kim yaparsa yapsın zor, kadro dar ,sakatlar var, niye devamlı oynayan oyuncularda ısrar edilir ki?
Yoğun bir yayın akşamıydı. Kadın hentbol milli takımı ile ÇBK Mersin, FB Opet ve FB Beko’nun euroleague maçları neredeyse üstüste çakıştılar yarımşar saat arayla başladıkları için. Hentbolcuların Macaristan’a karşı sürpriz yapamayacakları anlaşıldı kısa sürede ama Landes yıllardır yenildiği ÇBK ile maç boyu kafa kafaya gitti ve son saniye savurma bir üçlükle maçı alıp gitti. FB kadın takımı ise farklı geriden gelip farklı öne geçmişken bu kez maç sonu kendisi yakalanmıştı, heyecanlı ve iddialı maç (Valencia son yıllarda FB’ye hep yenildiği için çok hırslıydı, ayrıca iki eski FB’li Alina Yakubova ve Kayla Aleksander kendilerini gösterme derdindeydiler) uzatmaya da gidince FB Beko’ya son 6 dakika dışında odaklanmak mümkün olmadı, bir tek bu maç kaldığında 20’ye çıkmış farkı Münih’in eritmeye çalışmasını izledim, maç başı ve ortalarında Wilbekin’in dönüşünü simgeleyen üçlüklerin tadını almaktan mahrum kaldık. “Fenerbahçeleri” takip etmek böyle zor bişey, bir de voleybol Avrupa kupaları başlamayagösün asıl o zaman kanallar arasında tam cambazlık edeceğiz. Sonuçta FB Beko iki gün içinde tekrar “Fenerlileşmiş” gözüktü, bundan daha yüksek düzeyde basketbol beklemek şu aşamada iyimserlik olur. Bu hafta euroleague’de asıl sınavı Efes yarın (bugün) bu ülkede taraftarı bol olan yorgospor karşısında verecek.
Yoğun bir yayın akşamıydı. Kadın hentbol milli takımı ile ÇBK Mersin, FB Opet ve FB Beko’nun euroleague maçları neredeyse üstüste çakıştılar yarımşar saat arayla başladıkları için. Hentbolcuların Macaristan’a karşı sürpriz yapamayacakları anlaşıldı kısa sürede ama Landes yıllardır yenildiği ÇBK ile maç boyu kafa kafaya gitti ve son saniye savurma bir üçlükle maçı alıp gitti. FB kadın takımı ise farklı geriden gelip farklı öne geçmişken bu kez maç sonu kendisi yakalanmıştı, heyecanlı ve iddialı maç (Valencia son yıllarda FB’ye hep yenildiği için çok hırslıydı, ayrıca iki eski FB’li Alina Yakubova ve Kayla Aleksander kendilerini gösterme derdindeydiler) uzatmaya da gidince FB Beko’ya son 6 dakika dışında odaklanmak mümkün olmadı, bir tek bu maç kaldığında 20’ye çıkmış farkı Münih’in eritmeye çalışmasını izledim, maç başı ve ortalarında Wilbekin’in dönüşünü simgeleyen üçlüklerin tadını almaktan mahrum kaldık. “Fenerbahçeleri” takip etmek böyle zor bişey, bir de voleybol Avrupa kupaları başlamayagösün asıl o zaman kanallar arasında tam cambazlık edeceğiz. Sonuçta FB Beko iki gün içinde tekrar “Fenerlileşmiş” gözüktü, bundan daha yüksek düzeyde basketbol beklemek şu aşamada iyimserlik olur. Bu hafta euroleague’de asıl sınavı Efes yarın (bugün) bu ülkede taraftarı bol olan yorgospor karşısında verecek.