Anadolu Efes Koçu Igor Kokoskov, Barcelona maçı sonrası saha içi röportajda yayıncı kuruluşun sorularını yanıtladı.
“Siz bile (muhabire hiTaben) bu kadar heyecanlandıysanız bizlerin neler hissettiğini düşünebiliyor musunuz? Üçüncü çeyrek çok kritikti. 11 sayıyla gerideydik ve her pozisyonun kıymetini bilerek oynadık. Panik yapmadık, hücumda koştuk ve farkı kapattık. Üçüncü çeyrekteki savunmamız ve son bölümdeki oyunumuz çok kritikti. Oyun planından vazgeçmedik, istediğimiz pozisyonları bulduk ve faulleri attık. Bu galibiyetin keyfini çıkarmamız lazım, özellikle de takımımız için ne kadar zorlu bir süreçten geçtiğimizi düşünürsek. Çok fazla eksiğimiz var, dolayısıyla bu galibiyetin keyfini çıkarmamız lazım ama Pazar günü bir maçımız daha var. Önümüzdeki maçlara odaklanacağız.”
Sırp çalıştırıcı, Isaia Cordinier’in galibiyeti getiren serbest atışlarına da esprili yanıt verdi:
“O an ‘serbest atışları kaçırırsa yarın tüm gün boyunca koşacak’ diye düşünüyordum.”
Kokoskov’un basın toplantısındaki konuşması ise şöyle:
HEM SERT, HEM AKILLIYDIK
“Oyuncularımıza haklarını sonuna kadar teslim etmem lazım. Onlara hem maç sonunda, hem de devre arasında ‘sert oynamadığınız tek bir maç, tek bir idman bile yok’ dedim. Yine de EuroLeague’de kazanmak için sert oynamak yetmiyor. Aynı zamanda iyi ve akıllı oynamanız lazım. Biz de bugün bunu yaptık.
SIKINTI YOK, 7 EKSİK VAR
Şunu belirtmek istiyorum, Anadolu Efes takımı sıkıntıda değil. Sadece yedi tane eksiğimiz var, dolayısıyla bunun zorluğunu yaşıyoruz. Yani genel anlamda bir sıkıntımız yok. Taraftarımızın bunu özellikle bilmesini istiyorum. Biz hiçbir zaman bu durumdan dolayı ‘ağlamıyoruz’ veya bunu bahane olarak kullanmıyoruz. Bugün eksiklerimizden dolayı 16 yaşında, çok genç bir oyuncumuzu kadroya almak durumunda kaldık. Yine de hiçbir şekilde bahane üretmiyoruz. Bunu söylüyorum çünkü bu kulübe değer veren insanların bunları bilmeye hakkı olduğunu düşünüyorum.
FİKSTÜRÜMÜZ ACIMASIZ
Biz özel bir oyuncu grubuna sahibiz, aramızda bir ‘çürük elma’ yok. Kimse bencil oynamıyor, herkes takımı önemsiyor. Bazen yoruluyoruz ve bazı oyuncularımızın yokluğunu hissediyoruz. Bu galibiyetin keyfini çıkarmamız lazım. Bugün en baştan itibaren oyun planımızı uygulamaya çalıştık. Maça iyi, hazır ve motive başladık. Yine de iyi oynamadığımız anlar oldu çünkü yorulduk. Buna rağmen bugün maçı kapatmanın bir yolunu bulduk, oyuncularımız sahaya yüreklerini koydu. Kritik anlarda büyük şutlar soktuk ve kazandık. Yine de fikstürümüz acımasız, Pazar günü ligde önemli bir maçımız var. Sonrasında ise çift maç haftası geliyor. Ayrıca Barcelona koçu Xavi Pascual’e ‘EuroLeague’e yeniden hoş geldin’ demek istiyorum. O çok iyi bir koç ve EuroLeague’de olmayı hak ediyor. Dolayısıyla ona yeniden hoş geldin demek istiyorum.
POZİTİF OLMAK ZORUNDAYIM
Koç olarak benim işim zayıflıkları örtmek ve güçlü yanları daha çok ortaya çıkarmak. Ben her zaman pozitif olmak zorundayım. Şanslıyım ki harika bir oyuncu grubuna sahibiz, bu da işimi kolaylaştırıyor. Burada olmayı gerçekten isteyen ve bu kulübü önemseyen oyuncularımız var. Efes formasını gururla taşıyorlar. Dolayısıyla sadece kendi işime odaklanıyorum. Zor dönemlerden geçiyoruz ama şartlar bu şekilde. Dün idmanda Erkan Yılmaz sakatlandı, artık ‘geriye kim kaldı?’ diye bakıyoruz. Şanssız bir dönemden geçiyoruz ama bu tür şeyler, yolculuğun bir parçası. Sağlıklı kalabilmek, sezonun çok büyük bir parçası. Ne yazık ki bu her zaman kontrolümüzde olan bir şey değil.”




Sadece o mu koşacaktı sen koşmayacak mıydın? Bu maç da kaybedilseydi Belgrad’a kadar koșardın. Sağlam bahanelerin var ama senin de hataların var.