Eksik Monaco deplasmanda Anadolu Efes’i 98-93 yenmeyi başardı. Sadece 9 oyuncuyla ve Manuchar Markoishvili’nin yönetiminde İstanbul’a gelen Monaco saygı duyulası bir performans sergiledi. Şehmus 26 sayıyla kariyer rekorunu kırarken maça isyan eden tek isim oldu. Maç boyu Efes sürekli faul sıkıntısı yaşarken Monaco çok net bir oyun planıyla oynadı.
Maça iyi başlayan taraf Monaco oldu. İlk dakikalarda temsilcimize sayı imkanı tanımadılar. İki takımın da dış atışlarda zorlandığı bir ilk bölüm oldu. Çeyreğin devamında potaya gidip rakibi de basit hatalara zorlayınca skora ulaştık. Monaco sürekli drive ederek üretimini sağladı. İLk çeyreği Monaco 23-21 önde tamamladı.
İkinci çeyrekte bambaşka bir Efes vardı. İç dış dengesini oturtup Şehmus’un müthiş oyunuyla skoru ele geçirdik. Tam 6 üçlük isabeti bulduğumuz çeyrekte 32 sayı ürettik. Monaco kendi oyununu oynasa da skor üstünlüğü Efes’e geçti. Devre arasına 53-45 üstün gittik.
Üçüncü çeyrekte dengeli bir oyun vardı. Monaco biraz daha tempoyu kovalarken temsilcimiz topu dolaştırarak hücum etmeye çalıştı. Koç Laso bu bölümde teknik faul alırken hakem kararlarını sıklıkla eleştirdi. Son çeyreğe gidilirken Efes’in 73-66 üstünlüğü vardı.
Son çeyrekte kazanmayı daha çok isteyen bir Monaco vardı. Temsilcimizin aksine yorulmasını beklediğimiz Monaco daha diri gözüktü. Basketbolun doğrularını yapan ve sürekli potaya atak eden Monaco kontrolü eline aldı. Dış atışlarımızın da girmemesiyle beraber son bölümde panik yaptık. Serbest atışlarda da hata yapmayan Monaco karşılaşmadan 98-93 galip ayrıldı.




Şehmus’a ne işi var Efes’de diyenler buyrun sahne sizin ! Bu ülke kendi çocuklarına değer vermedikçe ,elin adamını bol para saçıp hata yapsalar dahi parlatmaya devam ettikçe kaybetmeye mahkumdur !
Bu mağlubiyet çok iyi oldu… Artık “acaba” demeyeceğiz. Laso dahil, staff dahil, oyuncuların da bir çoğuyla vedalaşmak gerekli.
Öyle moralsiz, öyle isteksiz, öyle ruhsuz oyunuyor ki Efes oyuncuları, sanki paraları günü gününe ödenmeyen Monacolular değil, Efesliler sanıyorsunuz. Tuncay Özilhan’ın Özgür Alyüz suretinde takımı tamamen eline alması gayet mantıklı. Dışarıdan birilerine ekstra para vermeye hiç gerek yok. Batacaksa da kendi kedine batsın adamcağız…
Efes hala ısrarla aynı kadro oynuyor,eurolig’de sezonun bittiği haftalar önce belli olmuştu o zaman Türk oyunculara, gençlere fırsat verilseydi hiç değilse tecrübeleri artardı ama maalesef yapılmadı. Şehmus,Efes başkanı ve teknik ekibe de iyi ders verdi ama Efes’de idealizm de çoktan bitti.
Iyigun dostu arazi, Akillar LIVERP4-0L’da kalmış anlaşılan…
Tamamen Laso’ya yazar 4 kısa son 5dk her hücum sayı oldu tek çözüm bulamadı… Aslında bu üçüncü maç Laso’ya yazan , takımı kurmadı deyu eleştirmiyoruz ama artık farkını ortaya koymalı….
İsmail Şenol istifa :))