Karşıyaka Nasıl Kurtuldu? (Necip Kapanlı)

- Reklam-

Karşıyakalılar’da başkalarını düşman gibi görme algısı vardır. Oysa salonlarında yaşananların izini taşıyanlar ve günlük rakipleri dışında Karşıyaka’yı seven, ya da gerekli gören çoktur. Nedeni de geçmişte Türk basketboluna kazandığı yıldızlar, oyuna getirdiği rekabetçilik, herkese örnek olacak savaşçı ruhudur. Türk Basketbolunun yanında olanlar, Karşıyaka’nın yeniden oyuncu üretimine geçebileceği hayali ile düşmesini istemez. İnanmayanlar en alttaki videoyu dikkatlice izlesin…

Candost Volkan’ın ayrılmasından sonra Karşıyaka en doğru hamleyi yaparak yıllarca kulüpte çalışmış Ahmet Kandemir’i getirdi. Zaten o şartlarda çok akıllı biri görevi kabul etmezdi. Bir deli lazımdı ve Karşıyaka için en iyi deli de Ahmet Kandemir idi. Kendileri de dahil kimsenin kurtulmasını beklemediği kuyudan, mucizevi son saniye basketleri, uzanan yardım elleri ile çıkıp güneşi gördü.

Karşıyakalılar’ın “harici düşmanları” bir tarafa bırakıp kendisini yargılaması gerekir. Fenerbahçe ve Anadolu Efes’ten sonra yıllar boyu en iyi sponsora sahipken (düne kadar) nasıl oldu da bu kulüp bataklığa sürüklendi. Karşıyaka’da çalışıp da hak ettiklerinin tamamını alan oyuncu veya antrenöre son 30 yılda rastlamanız kolay değil. Çok eskiden olsa sırtına iki vurup, “Bizdensin, canımsın, aslansın.” deyip işin içinden çıkıyorlardı. Şimdi ise herkes hakkını nasıl arayacağını öğrendi. (Sormadık ama çok büyük olasılıkla Ahmet Kandemir’in de eskiden kalma alacağı vardır.) Tutarlı bir bütçe yapacaksın, gelirin kadar harcayacaksın, “Benden sonra tufan” demeyeceksin.

100 liralık oyuncuya 200 lira vermeyeceksin… Daha sonra başına büyük iş çıkarabilecek sözleşmeleri yetkin hukuk adamlarının onaylamasından sonra imzalayacaksın.

Hepsinden önemlisi özüne döneceksin… Geçmişte olduğu gibi kendi oyuncunu, kendi koçunu yetiştireceksin. Bunun için de saygın, akıllı, hesap-kitap ve basketbol bilen bir yönetim oluşturacaksın… İleride yeniden büyümek için ilk başta küçüleceksin… Ana sözünü tutan kulüp olma yolunda yeniş adımlar atacaksın, güvenilir olacaksın…

Ahmet Kandemir’i kutlamadan olmaz… İnancını kaybetmiş bir takımı ayağa kaldırmak herkesin harcı değildir…

Son söz Karşıyaka taraftarına… Siz olmasanız bu takım kesinlikle TBL’ye düşmüştü… Rakibi dağıtan, hakemi şaşırtan taraftarı sayesinde Karşıyaka her kritik maça 10-0, 15-0 önde başladı…  Bir de küfür etmeseniz…

- Reklam-

18 YORUMLAR

  1. Çok doğru tespitler. Sonuna kadar katılıyorum. Sponsor işinin mutlaka çözülmesi gerekir. Karşıyaka yi basketbolda eski güzel günlerine döndürecek iyi bir sponsor gerekli.

  2. Sondan bir önceki pozisyonda Bursasporlu oyuncu u9 da öğretilen (sağ sol adım) turnike atarken hatalı yürüme çalan eğitimci olmaya çalışan emin beyi es geçmişsiniz yazınızda.

  3. Maalesef 3 büyüklerde de görülen taraftarın kendisini oyuncular, teknik ekip ve yöneticilerden üstün görmesi hastalığı İzmir’in üç büyükleri sayılabilecek KSK – Göztepe ve Altay taraftarında da vardır. KSK taraftarı kupa kazandıran Ergin Ataman ve Ufuk Sarıca’ya ne yaptı ise Ahmet Kandemir’e de yapacaktır. İzmir’de taraftar irrasyonel beklentiler ile güç bela bütçe oluşturan yöneticileri, teknik ekibi ilk fırsatta istifaya davet eder hatta dövmeye kalkar. Bu şartlar altında KSK yönetimine Allah yardımcı olsun.

  4. 17.4 saniye kala Emin Moğulkoç’un Bursaspor aleyhine çaldığı YANLIŞ STEPS Karşıyaka’yı ligde tutmuş, Mersin sporu ligden düşürmüştür, Nokta

    • Bütün sezon Karşıyaka’ya aleyhine çalınan hatalı kararlar, Karşıyaka’nın son haftaya kalmasına neden olmuştur. NOKTA. Tek pozisyon işi değil onlar, 13-0 süpürdük.

      • Eğer Ksk aleyhine çalınan hatalı faul kararları yüzünden iş son haftaya kaldıysa niye bir sürü insan eski ve yeni yönetimi suçluyor? Sponsor bulamayan, oyunculara ödeme yapamayan, hatalı transferler yapan, borcu tavan yaptıranlar da hakemler miydi???

        • O hatalar da var tabi. Asıl hatalar onlar. Benim cevabım, sizin cevabınıza karşı yazıldı. Konu hakem hataları ise, bize karşı çok daha fazla oldu. Muhalif algılanan, arkası olmayan bir klüp bu. Aleyhte hakem hataları da, ligin en eski 4 takımından birisi olmasına rağmen sponsoru veya maddi desteği olmaması da ondan.

      • Yani diyorsun ki yanlışı yanlış ile örtelim. Ben KSK lıyım, bu sene utandım. Her takıma yanlış faul çalınıyor, her takım etkileniyor, koca KSK bu şekilde mi ligde kalmalıydı? 5 para etmez adamlara 5000 verip menejer zengin edersen sana sponsor bulunmaz tabii ki. Zaten burada kimse suçlu değil. KS nın hakkı TBL dir, yılların yüzü suyu hürmetine ligde kaldık, gelecek sene aynı şekilde olursa ilk yarı sonunda zaten fiş çekilir.

  5. Düşme potasındaki takımları geçiyorum. Tüm ligde salonuna göre doluluk oranı ele alınsa, en yoğun salonların başında Karşıyaka gelir. Bu taraftar bu yürek orada olduğu sürece, eyyamcısı, basketbol katili gelse Karşıyaka’nın sırtı bir daha yere gelmez. Yazıda başarının süreci anlatılmak yerine yine üst perdeden akıl verilmiş. Olsun varsın, Karşıyaka bunların da üstesinden gelecek.

    • İlginç, madara olan, son saniyede, epey bir yardımla ligde kalan, yıllardır menejer zengin etmekten başka bir başarısı olmayan bu yüzden sponsor için adeta avuç açıp yalvaran bir takımdan sanki şampiyon olmuş gibi söz etmek tam da durumu anlatıyor. Sanırısın Avrupa kupası kaldırdı. Son saniyede ligde kaldık. Utanıp düşüneceğimize otizmin örneklerini sergiliyoruz. Gelecek yıl bu kadar şans / yardım olmayacaktır, aklı başında hareket edilmezse zaten eyyamcı meyyamcı gerekmez, ilk yarı biter siz de başlarsınız küfre, doğru TBL’ ye.

  6. Dogru soze ne denir? Necip Beyin ilk cumlesi cok dogru bir tespit kanimca. KSKde alt yapida basket oynadım, Turkiye sampiyonu olan takimlarda oynadim. Karsyaka kokenli bir aileden geliyorum. Ve ne kadar bu cumle acitsa da, bence dogru.

    Kultur ve psikoloji olarak kulubun ve semtin bundan arinmasi kendi menfaatleri icin bence. Yoksa tutku ve destek acisindan herkesin giptayla baktigi bir kulup. 115 yillik bir kultur.. Dogru recete oze donmek. Kendi oyuncularini ve koclarini yetistirmek. 80 ve 90larda yapildi ve bunun meyveleri uzun yillar yendi. Biliyoruz ki getirisi olan bir strateji. Biraz sabirli olmak lazim ve calismaya ve liyakata onem vermek lazim.

    Bu degerlere onem veren sponsor da bulunabilir bence. Hadi KafKaf! Bu dip olsun, burdan bir daha cikis baslasin. Turkiyede basketbol KafsinKaf ile zevkli

    • Bonservis sisteminin olmadığı ligde, oyuncuları yarım sezon tutamayız. Anında emeğimize çökerler. Bonservis alt tavanı ve birkaç sene yetiştiren takımda kalma zorunluluğu olmalı.

  7. Aynı zihniyet devam ederse Karşıyaka seneye de aynı duruma düşer bizler de vah vah deriz muhtemelen de o zaman bu kadar şanslı olmayabiliriz…

  8. mersin bursa macini 1.1 sn de kaybettigi gun zaten kendi ipini cekmisti. herkez dunku mactaki steps pozisyonunda ahkam kesiyor da, erok bursa macinda crawford un kaptigi son topta potaya gitmeyip maci satmasina ,yada bahcesehir karsiyaka macinin son pozisyonunda trevion williams in hucum faulu es gecilmesini ve bahcesehirin maci kazanmasini dile getirmiyor. sezon boyunca ksk nin kaybettigi cogu macta bu saydiklarimiz gibi bircok hatali kararla katledilirken durustluk abideleri neredeydiniz? dunku maci canli izleseydiniz tv ye yansimayan bursa lehine verilmis sayisiz hatali karari gorurdunuz. mac taraftarin kufurunden degil emin efendi ve saz arkadaslarina hatali kararlari icin gosterilen tepkiden oldugunu oldugunu hatirlatirim.

  9. Önce şu sorulmali yılların pınar i neden sponsorluktan çekildi, cevap basit; yapılanları su istimal eden yöneticilerden dolayı, pınar bu tarz spekülasyonlarin içinde olmak ve isminin bu kişiler ile anilmasini istemediği için çekildi, para hırsı değil ksk nin başarısı için herşeyini verecek yöneticilere ihtiyaç var.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Sosyal Medya

33,250TakipçilerTakip Et
38,158TakipçilerTakip Et
65,321AboneAbone Ol

En Son Haberler