Cumartesi, Temmuz 27, 2024
spot_img

Eğitim Kurulu antrenör kursları ve sınavlar (İlker Yıldız)

Basketfaul’de 2017 yılından itibaren yazarlık yapmaktayım ve genelde yazılarımın uzunluğu konusunda birçok eleştiri aldım. Bu konuda yapılan eleştirilere hak vermekle birlikte, haklı yönlerim olduğunu da düşünüyorum.

Yazılarımı kaleme almadan önce çok ciddi araştırmalar yaptığımı ve sağlam kaynaklara başvurarak yazılarımı elimden geldiğince ciddiyetle hazırlamaya çalıştığımı da özellikle ifade etmek isterim. Bir basketbol paydaşı olarak, şahsi anlamda herkesin kendi yaptığı işte ciddiyet gösterdiği taktirde ülke basketbolumuzun da çok daha nitelikli hale geleceğine inananlardanım. Bu mesuliyeti de olabildiğince yazılarıma yansıtmaya çalışıyorum. Ülke basketbolumuz adına yazılarımın kaynak gösterilmesi ve kalıcı olmaları, şahsım adına en büyük bahtiyarlık olacaktır. Bu nedenle de basketbolseverlerin zahmet edip okumasını beklemem de kendi açımdan yazılarımın uzunluğu konusunda yapılan eleştirilere cevap mahiyetinde olacağını düşünüyorum.

Altı yıllık yazarlık sürecimde yaptığım araştırmalar arasında şu ana kadar en detaylısı üzerinde çalışmalarıma ve yazılarıma devam ediyorum. Her geçen gün de yeni veriler topluyor ve yazıma da bu yeni veriler ışığında eklemeler yapıyorum.

Yazı dizisi şeklinde olmasını planladığım ve yaklaşık 20-30 A4 sayfası uzunluğunda olacağını tahmin ettiğim yazımın başlığı “Ülkemizin Yüzüncü Yılında Türkiye Basketbol Raporu” olacak. Rapor şeklinde planladığım yazımın başlıklarından en önemlilerinden birisi de ülkemizdeki nitelikli antrenör sorunu ve antrenör eğitim programları olacak. Bu başlığı somutlaştırma adına yazımda Türkiye Voleybol Federasyonu (TVF) ile Türkiye Basketbol Federasyonu (TBF) antrenör eğitim programlarının karşılaştırması da yer alıyor.

TBF ile TVF antrenör eğitim programları karşılaştırmasından küçük bir örnek verecek olursak; TVF’nin tek seferde 3. Kademe Kıdemli Antrenör Uygulama Eğitim Kursu’na 200 antrenör başvurusu aldığını, TBF’nin ise 3. Kademe (C) Antrenör Kursu’na tek seferde 25 kişilik kurs kontenjanı belirlediğini görüyoruz.

Daha da ilginç olanı ise TBF’nin bu yıl şu ana kadar; 12-19 Mart 2023 Antalya, 2-9 Nisan 2023 Antalya, 26 Temmuz-2 Ağustos 2023 İstanbul ve 8-15 Ağustos 2023 Ankara olmak üzere açmış olduğu ve sonuçlarını da açıkladığı 3. Kademe (C) Antrenör Kursu’nun pek de ölçme ve değerlendirme kriterlerine uygun sonuçlanmadığına şahit oluyoruz.

Daha doğrusu 3. Kademe (C) Antrenör Kursu’na katılan antrenörlerin çok büyük bir çoğunluğunun gerek hazır bulunuşluluk düzeyleri bakımından gerekse de aldıkları eğitimlerdeki konuları öğrenme düzeyleri bakımından çok yetersiz oldukları TBF Eğitim Kurulu tarafından adeta resmileştirildiğini üzülerek görüyoruz!

Ben de bir eğitimci olarak şunu söyleyebilirim ki; eğer açılan bir eğitim kursunun sonuçlarında yaklaşık olarak %50 başarı yakalanamıyorsa, sorun ya hazırlanan eğitim programının kursiyerlerin düzeylerine uygun olmamasındadır ya o eğitim programına alınan kursiyerlerin verilen eğitime uygunluğunun olmamasındadır ya da eğitimi verenlerin öğrenme sürecinde kursiyerlerle yeterli düzeyde doğru iletişim kurmamalarından kaynaklanmaktadır. Onlarca eğitim kursuna katıldım ama böyle bir tabloyla hiç karşılaşmadım! Çünkü, bir eğitim kursunda hem de katılanların tamamının ikinci kademe (D) antrenör oldukların yani hazırbulunuşluluk düzeylerinin TBF Eğitim Kurulu tarafından belgelendirilmesine rağmen, çoğunun kulüp takımı çalıştırdıklarını da düşünürsek saha/alan tecrübesine sahip olmalarına rağmen ve belki de aralarında birçok milli takım oyuncusu yetiştirenlerin de olmasına rağmen, bir programda bu denli başarı düşüklüğünün yaşanması pek normal olmasa gerek! Bu eğitim kurslarındaki sınav sonuçlarına baktığımızda “Sıfırcı Hoca” tabiri herhalde hepimizin aklına gelmiştir diye düşünüyorum!

Bir matematik öğretmeni olarak, bu yıl TBF Eğitim Kurulu tarafından yapılan ve sınav sonuçları açıklanan 3. Kademe (C) Antrenör Kurslarındaki başarı yüzdelerini sizlerle paylaşmak isterim (bütünlemeye giren kursiyerlerin sınav sonuçları dahil edilmemiştir);

1) 12-19 Mart 2023 Antalya:
Kursiyer sayısı: 24 (1 devamsız)
Başarılı kursiyer sayısı: 7
Başarı yüzdesi: %29,17

2) 2-9 Nisan 2023 Antalya:
Kursiyer sayısı: 22 (3 devamsız)
Başarılı kursiyer sayısı: 3
Başarı yüzdesi: %13,64

3) 26 Temmuz-2 Ağustos 2023 İstanbul:
Kursiyer sayısı: 23 (2 devamsız)
Başarılı kursiyer sayısı: 9
Başarı yüzdesi: %39,13

4) 8-15 Ağustos 2023 Ankara:
Kursiyer sayısı: 24 (1 devamsız)
Başarılı kursiyer sayısı: 6
Başarı yüzdesi: %25,00

Bu yıl şu ana kadar sınav sonuçları açıklanan dört 3. Kademe (C) Antrenör Kursundaki kursiyerlerin başarı durumu;
Kursiyer sayısı: 93 (7 devamsız)
Başarılı kursiyer sayısı: 25
Başarı yüzdesi: %26,88

Basketbol antrenörlerimizin kurslarda bu denli başarısızlığı karşısında, ülke basketbolumuzun iyi durumda olmasını beklememiz de çok normal olmasa gerek! Pekâlâ, asıl başarısız olduğumuz kısım nerede? Antrenör yetiştirme sistemi mi? Antrenörlerimizin kendilerini yetiştirmemeleri mi? Antrenörleri önemsemememiz mi? Yoksa bu ülke basketbolunun gerçek emekçileri olan antrenörlere yatırım yapmak yerine, başka şeylere yatırım yapmamız mı? Acaba hangisi, fikri olan var mı?

Her şey Türk basketbolu için. Saygılarımla.

5 YORUMLAR

  1. Tbf eğitim kurulu, basketbol atletik performans antrenörlük eğitimi kursuna sitede yer veriyor ama ne tarih, ne yer belli ? En son covid döneminde uygulandı. Ardından rafa kalktı sanırım. Buna da değinirseniz sevinirim.

  2. Tbf eğitim kurulu ince eleyip sık dokuyor ve bence doğru yapıyor. besyo antrenörlük bölümleri maalesef istenen seviyelerde değil, 1,2,3. Kademeleri kursta geçen biri olarak nacizane gözlemim bu şekilde. İşine aidiyet gösteren tüm arkadaşlarımın ilk seferinde kursları başarıyla tamamladığını da örneklendirebilirim. İhtiyacımız olan biraz emek ve özveri.. Saygılar..

  3. Ülkeye genç basketbolcu yetiştiren sayısız iyi meslektaşım var. Hepsi de işlerinde iyiler ve bu işi layigi ile yapıyorlar. Sorun çocukların A takim seviyesine gelmesi ile başlıyor. Ele alınması gereken konu bu. Çocuklarımızı oynatamiyoruz , bunun bilincinde olan sayısız yetenek genc takım senelerinde gözünü yurt dışına çeviriyor.

  4. Merhaba, Mükemmel analiz etmişsiniz. C kategori TEKNİK TAKTİK den kaldım. 3. Denemedim. Birinci ve üçüncü de kendim kaldım. İkincide hoca, bıraktı☺Şöyle Diğer derslerin 4 ay eğitimi videoları kitapları ve soru kitapları var… Antrenör için en önemli ders TEKNİK TAKTİK dersi için hiç bir materyal kitap ve video yok BİR HAFTAYA sıkıştırılmış ders proğramı, her defasında hocalar farklı… Soru bölümüne zaman kalmıyor… Sonra geçer not niye 50 değil…

  5. aynı dertten müzdarip birisi olarak bu konuyu Tübad ile anonim paylaşmıştım , buradan da paylaşayım ki insanlar kurslara giderken beklenti içinde olmasınlar.
    >>>>

    Merhaba,

    TÜBAD olarak antrenör haklarımızı korumaya çalışacağınızı düşünerek bu mesajı size yazmayı uygun gördüm , bu anlamda yardımcı olursanız sevinirim. Bu mesajı federasyona yazmamın çok anlamlı olmayacağını düşündüğüm için size yazıyorum. TÜBAD olarak TBF ile yakın ilişkilerde olduğunuzu biliyoruz. Bu mesaj belki sizin üzerinizden ulaşırsa daha değerli olur. Çünkü görüyorum ki bizim federasyon nebzinde hiç bir değerimiz yok.

    TBFnin düzenlediği kademe sınavlarından birine katıldım ve sonucu malesef kendi adıma başarısız olarak sonuçlandı. Bunca zaman , emek ve para resmen boşa gitti. Antrenör abilerimiz bizi yetersiz görmüş olmalılar , bunu anlayışla karşılayabilirim, ama bunun subjektif olduğunu söylemem gerekiyor. Bilgi ve becerilerimin başvurduğum kademeye uygun olduğunu içim rahat bir şekilde söyleyebilirim.

    Kademe sınavları konusunda bir kaç konuyu belirtmek isterim.

    1-YAZILI SINAV
    Yazılı sınav yapılmasının artık hiç bir manasını göremiyorum çünkü yazılı sınavda en düşük puan alan insanların sınavı geçtiğini görüyorum, bu bana çok mantıklı gelmiyor açıkcası, teorisini bildiği bir şeyi kağıda dökemeyen bir insanın sahada bir anda Obradovic’e mi döndüğünü düşünmemiz gerekiyor ki biz bu insanlarla aynı sahada 7 gün bulunduk. Yanlış anlaşılmasın arkadaşlarıma saygım var ama hakkımın yenmesini de kabul edemiyorum.

    2- KOTA SISTEMI
    Belli bir kota sisteminin üstü kapalı bir şekilde uygulandığını görüyorum , katılımcıların % atıyorum 20si geçsin geri kalanları bırakalım şeklinde , bu insanların yeterliliği bence değerlendirilmiyor. Kotalar ile üst kademelere daha çok insan gelmesi istenmiyor , bu kişilerin yeterlilikleri kesinlikle değerlendirilmiyor. 5-6 puan ile kalan insan sayısından bu çok net şekilde anlaşılıyor.

    3-POZITIF AYRIMCILIK
    Üst liglerde çalışan arkadaşlara pozitif ayrımcılık yapıldığını düşünüyorum. Yine üstü kapalı olarak o kademeye ihtiyacınız yoksa gelmeyin mesajı veriliyor.

    Ek istek olarak biliyorsunuz ki özellikle teknik taktik dersinden kalınca 6-7 gün tekrar derse girmek zorundayız (bu da farklı şehirlerde barınma ve yiyecek maliyetlerini arttıyor), ama üniversitede dersten kaldığınız zaman , devam şartı aranmaz ve sadece sınav hakkı alabilirsiniz. Bunun da bir istek olarak federasyonla paylaşılmasını rica ederim.

    Bundan sonra tekrar kademe sınavlarına katılmayı şu anda düşünmüyorum ama yine de bu mesajı yazmak ihtiyacı hissettim.

    Gereğini yapmanızı arz ederim.

    Saygılarımla

    K.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Sosyal Medya

15,872TakipçilerTakip Et
36,695TakipçilerTakip Et
65,321AboneAbone Ol

REKLAMLAR

popüler

zonguldak psikolog
zonguldak bireysel terapi