BKT EuroCup’ta Türk Telekom’u Ankara’da yenen Beşiktaş GAİN Koçu Dusan Alimpijevic, karşılaşmanın ardından basın toplantısında serbest atışların dengesizliğinden söz etti.
“Oyuncularımla gurur duyuyorum. Bugün harika bir iş çıkardık. Formda ve çok kaliteli bir takıma karşı oynadık. Yanılmıyorsam bugünden önce son 10 maçın dokuz tanesini kazanmışlardı. İki şey söylemek istiyorum.
İlki, takımımın yanı sıra taraftarlarımızla da büyük gurur duyuyorum. Çünkü taraftarımız Ankara’da öyle harika bir atmosfer oluşturdu ki, kendimizi Akatlar’da gibi hissettik. Bu bizim ne kadar büyük bir kulüp olduğumuzu gösteriyor.
İkincisi, hayatımda ilk kez rakibimin 46 serbest atış kullandığı bir maç kazandım. Buna karşılık benim takımım 15 atış kullandı. Bir kez daha tekrarlamak istiyorum. Rakibimiz bugün 46 atış kullandı, biz ise 15 kez çizgiye geldik! Ve bu maçı kazandık!”




Tutarak Vurarak basketbol oynatıyorsun, bir sürü faul ile oynayınca sonuçta rakip serbest atıs atıyor… bunu aslında çok iyi biliyorsun. İyi antrenörsün bırak bu mağdur numaralarına ihtiyacın yok.
Vurarak savunma yaptırıyorsun, basketbol değil karate yaptırıyorsun üstüne de foul atışlarının eşit olmasını mı bekliyorsun? Basketbolda her iki takımın foul atışları eşit olacak diye bir kural mı var? Rakibe vurun deyip fazla foul yaptırırsan rakip de fazla foul atar tabi, herşeyi anlıyorsun da bunu mu anlayamıyorsun?
Hoca son derece haklı. Sadece yaptığı iki itirazda da haklı çıkması, Lemar’a yapılan faulde kendisini yere attığı gerekçesiyle aleyhine teknik faul verilmesi ve Berk’e yapılan iki tane sportmenlik dışı faulün çalınmayarak Beşiktaş bhenc’ine teknik faul çalınması bile hakemlerin nasıl bir maç yönettiklerini gösteriyor.
BJK’lıların dirseklerine (taaa Alperen’in oynadığı sezondan, hatta öncesinden beri) yıllardır düdük çalmayan ve BJK ile, tıpkı basketbol sitelerinin olduğu gibi arası iyi olan Türk hakem camiası Avrupa’da düdük çalmadığı için onları BSL play-off finaline kadar ittirecek bir yardımcı öğe orada yok. Bu koç da Bursaspor’dan bu kulübe bu “avantajlı” durumlarını hesaba katarak zıpladı zaten, kendini parlattırıyor. Sırp milli takımı ise iğneli koltuk, şu anda “Efesli” görünümlü kişilerin linç etmekle meşgul oldukları Kokoskov bile oturdu orada daha dün, orada oturması-kalkması hızlı olur, sırayı şimdilik buna verdiler, hepsi o.
Senin takımın 46 faul rakip 15 atsa ve galip gelseniz yine de tepki verir miydin? Bu tarz söylemler yakışmıyor da geldiğinden beri yapmadık saygısızlık bırakmayan ve onu sırf “başarılı” diye savunan,övenler varken koçtan öyle tepkiler beklemek hayalcilik.