İsrail’in Filistin soykırımına karşı en net tepki gösteren ülkelerin başında gelen İspanya’da Barcelona-Maccabi maçının oynanması tehlikeye girdi. Katalonya’daki yaklaşık 150 sosyal, emek, sivil ve siyasi örgüt, FC Barcelona ile Maccabi Tel Aviv arasında 6 Ocak’ta Palau Blaugrana’daki maçın oynanmaması için harekete geçti.
Maçın oynanmasına izin verilmesinin, Filistin halkına yönelik şiddeti meşrulaştırdığı ve sporu insan hakları ihlallerini gizlemek için bir araç olarak kullanması anlamına geldiğini savunan “Prou Complicitat amb Israel” (İsrail ile Yeterince Suç Ortaklığı) platformunu, seyircisiz olmasına karşın karşılaşmayı engellemek için büyük taraftar topladı.
Manifestoya imza atan örgütler arasında sosyal gruplar ve sendikalar da yer alıyor. ERC, Comuns ve CUP gibi yerel siyasi partiler de bu girişimi destekledi ve bu hafta Katalan Parlamentosu’na açıkça maçın askıya alınmasını talep eden teklif sundular.




İspanya müslüman mı oldu haberim yok yoksa bizmi gavur olduk şu olayı ne fener ne efesten göremezsin çünkü saraya bağlılar onlarda miting yapıp arkadan ticarete devam ediyor
Senin yazının neresini düzeltmek lazım acaba, birincisi bu bir örgütlenme, takımlarla alakası yok, ikincisi bu takımın maça giden tafatarları ne zamandır saraydan yana oldu, üçüncüsü sen hangi örnekle saray ve ticareti bağdaştırdın, amacın kötü ve sorgulamayacaksın bile biliyorum ama bizim o dediğin terör devletiyle ticaretimiz sıfır. Takip ettiğin yerler seni fena kekliyor.
Konunun müslümanlık-gavurluk ile alakası yok. Gelişmiş ülkelerde yaşayan insanların değer yargılarının, vicdanlarının, ahlaklarının, doğrularının ; din ,ırk, cinsiyet ile alakalı olmamasıyla ilgili, insan olmakla ilgili.
Meydanlarda, köprülerde atıp-tutanların arka planda self ticarete son gaz devam ettiği 4. Dünya ülkelerinde kimse sesini çıkarmaz.
Birincisi, “Görmek istemezsin de” diyen asıl kendisi keklenmiş, yanaşma kanallar doldurmuş onu. “Sıfır”olan o devletle ticaret değil kendi “bilgisi” ve “fikri”. İkincisi Erciyeslioğlu’nun “gelişmiş ülke” tanımı doğru değil, İspanya dahil tüm batıda siyonizme destek toplumun damarına girmiştir (aralarında uzun süre kaldım), çıkmaz, acı olaylar 70 yıldır yaşanıyor Filistin’de, son yıllarda ayyuka çıktı – bütün fark o. Batıda antisiyonizm marijinal ölçüde azınlıktır, gösterileri de onlar yapıyor. Barça taraftarından tepki gelmesi Katalanların İspanya ile kendileri arasında ayrım yapmalarından, yaşadıkları (veya çıkardıkları, doğru-yanlış herneyse) sorunlardan dolayı kendileri bir gıdım daha duyarlı. Belki aynı nedenle Baskonyalılar da tepki verir. Niye Real Madrid’den, Valencia’dan gelmiyor, ya da niye başka ülkelerde yok ? Tartmakta yarar var.