EuroLeague’in 20. haftasında Barcelona, 6 Ocak Salı akşamı sahasında Maccabi Tel Aviv‘i konuk edecek. Buna karşın maç ‘güvenlik önlemleri’ kapsamında seyircisiz oynanacak.
Barcelona’nın basketboldaki taraftar grupları Dracs 1991, Penya Meritxell ve Sang Cule Cor Catala, bu karşılaşmanın öncesinde sosyal medya aracılığıyla ortak bir açıklama yayınladılar.
Karara karşı çıkan gruplar, İsrail takımlarının EuroLeague’den men edilmesi gerektiğini belirttiler.
“Spor; barışın, bir arada yaşamanın ve insan haklarına saygının alanı olmalıdır. Devlet suçlarını normalleştirmek ya da aklamak için kullanılamaz.
Palau’daki (Barcelona salonu) taraftar grupları, Filistin halkına yönelik soykırım devam ederken ve temel hakları ihlal edilirken, İsrail’i temsil eden takımların EuroLeague’e katılımını reddetmektedir. Hayat ve insan onuru, herhangi bir basketbol maçından çok daha önemlidir.
Maçların seyircisiz ya da tarafsız sahada oynanması gibi ‘sözde çözümler’ kabul edilemez. Bunlar rekabeti çarpıtır, eşit şartları bozar, taraftarların haklarını ihlal eder ve salonları sansür ile haksız kısıtlamaların uygulandığı kontrol alanlarına dönüştürür.
Tüm bu nedenlerle, 6 Ocak’taki maç hiçbir koşulda oynanmamalıdır.
Bunu açık ve net bir şekilde söylüyoruz:
İsrail’i temsil eden takımlar EuroLeague’den men edilmelidir.
Şiddete hayır, savaşa hayır, soykırıma hayır.
Filistin halkına, onların özgürlüğüne ve barışına tam destek.
EuroLeague’in sorumlu davranmasını ve insan haklarına saygı gösterilene kadar İsrail’i temsil eden takımların katılımını askıya almasını talep ediyoruz.” (Eurohoops)




TBF, Fb ve Efes’ten daha dik durmuşlar.
GS-BJK-KSK-BrS … vs vs dik mi ? Onlar kendi kupalarında İsraillilerle oynamaya karşı mı çıktılar ? Bundan bile FB’ye malzeme çıkartıyorsunuz ya, helal olsun, her türlü kullanıma müsait elementlersiniz.
İspanyolların duruşunu takdir ediyorum… Hepsi neredeyse aynı fikirde… Bizimkiler ise hala işi sessizce halletme pesindeler…
Biz Türklerin yalnız kalma pahasına bile olsa bunda başı çekmesi gerekir. “Nasılolsa bizim borumuz ötmez” diye diye öyle bi edilgenleştik ki, yetmiş yıldır siyonizme destek veren Avrupa ülkelerinin kamuoylarının bile gerisine düşeceğiz şu sünepe halimizle.