Büyükçekmece–Merkezefendi Belediyesi maçının son saniyeleri… Merkezefendi 78-76 önde… Alex Perez tercih hatası yapıp Jehve Flod’dan blok yiyor… Top Nike Sibande’de… Son 3-4 saniye… Büyükçekmeceliler faul yapmaya, Merkezefendililer kaçmaya çalışacak. Artık maçın dönme olasılığı neredeyse imkansız…
Ama… Nike Sibande reklam alanında kayıp düşünce topu kaybediyor… O ana kadar 7’de 4 isabet bulan Yannick Frankie üçlüğü kaçırıyor…
Peki… Frankie üçlüğü soksa Merkezefendi kaybedecek ve belki de ligden düşecek… Neden ?… Reklam alanı kaydığı için…
Ya da… Ve daha önemlisi… Belki de Nike Sibande’nin aşil tendonu kopacak, bir yıl oynayamayacak, kariyeri etkilenecek… Neden ?… Reklam alanı kaydığı için…
Buna benzer uyarıları en az 7-8 kez yaptığımı hatırlıyorum… Ne kulüplerden, ne federasyondan, ne oyunculardan duyarlılık gösteren tek kişi çıkmadı… Şimdi Oyuncular Derneği var… Bakalım onlar ses verecek mi?
Buna bir çözüm bulun… Yere yapıştırılan bu maddenin kaliteli olanı yok… Bütün sahalarda reklam alanı oyuncular için risk oluşturan bir tuzak… Bazı takımların antrenman sırasında yerdeki reklamları kaldırdığını biliyoruz…
Yayıncı kuruluşla anlaşıp sanal reklam mı yaparsınız, saha dışında başka reklam alanları mı açarsınız… Bilmem… Ama içine herkesi alarak söylüyorum… Basketbol camiamızın bu duyarsızlığı gerçekten çok üzücü… Sakatlık geçirme tehlikesi yaşayan oyuncular… Bari siz ölü taklidi yapmayın… (Necip Kapanlı)
Sayın hocam, saha kenarında oturanların yeri de sorunlu. Euroleague maçlarını para verip seyretmeye çalışıyorum, lakolin kameraya yakın çizgiyi göremiyorum. Dava açıcam yayıncı kuruluşa.
Teknoloji gelişti, sanal reklam şart…
Kimsenin umrunda olduğunu sanmıyorum bu problemin. Türk kulüplerini Avrupa kupalarında çatır çatır doğruyorlar. 6 kişilik takımımıza hunharca skor üreten takım, bir diğer takımımıza karşı final oynuyor, üç oyuncu beş faul ile oyun dışı kalıyor, coach iki teknik faul ile maçtan atılıyor, bir diğer kritik ilk beş oyuncusu dört faule geliyor, çatır çatır doğranıyoruz, bunlara sesini çıkarmayanlardan sticker duyarlılığı bekliyoruz. Pek gerçekçi bir beklenti değil.