Euroleague 18.hafta mücadelesinde Anadolu Efes lig sonuncusu Asvel’e 2 uzatma sonunda 103-99 mağlup oldu ve 6-12’ye geldi. Asvel ise 5-13 oldu.
Maça Poirier ve Swider’ın sayılarıyla başlayan Efes 4 dakika geride kalırken öne fırladı (4-9). Asvel Jackson ve Vautier ile çabuk reaksiyon verdi ve ilk çeyreği 24-23 önde tamamladı.
Asvel ikinci çeyrekte Watson ile etkili olsa da temsilcimiz farkın açılmasına izin vermedi ve ilk yarı 41-41 sona erdi.
Poirier ile 3.çeyreğe iyi başlayan Efes, 4 dakika dolmadan farkı 8’e çıkardı (46-54). Ev sahibi ekip Vautier’den arka arkaya gelen sayılarla farkın çift hanelere çıkmasına izin vermedi ve son çeyreğe 58-62 girildi.
Karşılıklı sayılarla başlayan final periyodunda Asvel, Heurtel’den gelen basketle 5 dakika kala 69-68 öne geçti. Farkın çift topa çıkmadığı mücadelenin son 12 saniyesine 80-77 Fransız ekibi önde girdi. Laso’nun molası sonrası Weiler-Babb’den gelen üçlükle skor eşitlendi. Asvel mola sonrası Watson ile üçlükten yararlanamadı ve karşılaşma uzatmaya gitti.
Farkın hiç çift topa çıkmadığı uzatmada 10 saniye Cordinier’den gelen basketle öne geçtik (90-92). Taktik olarak faul yaptığımız Vautier çizgiden 2/2 attı. Mola dönüşünde Beaubois ile 2 kere maç topunu kullanamadık ve 2.uzatmaya gidildi.
2.uzatmada Heurtel ile etkili olan Asvel maçın sonunu da iyi oynayan taraf oldu ve sahadan 103-99 galip ayrıldı.
Asvel’de kariyer rekoru 12 sayı olan Vautier 28 sayı ile maçın kahramanı olurken, Watson 18 sayı ve Efes’in eski oyuncusu Heurtel 17 sayı kaydetti.
Efes’te ise Cordinier ve Weiler-Babb 20’şer sayı ile mücadele ettiler.
GÜNÜN SONUÇLARI
Dubai Basket – Olimpia Milano: 99 – 92
Fenerbahçe – Barcelona: 72 – 71
Zalgiris Kaunas – Panathinaikos: 85 – 92
Bayern Münih – Hapoel Tel Aviv: 72 – 82
Valencia Basket – Baskonia: 91-81
Asvel – Anadolu Efes: 103-99
Paris Basketbol – Kızılyıldız: 102-92




Yazıklar olsun demekten başka bir şey kalmıyor gecenin bu vaktinde… Seti bile olmayan takıma yenildik. Laso eleştirilebilir ama Ataman sonrası adı Loser’a çıkmış kenar(yardımcı koçlar) eğer son 20 dk Ercan’ı oyuna atmak için Koç’u ikna edemiyorsa yada yardımcı olamıyorsa , artık kendilerine teşekkür etmek gerekir. 38 yaşındaki adamlara yenildik… Bence Efes tarihinin en utanç verici yenilgisi diyebiliriz…
En utanç verici yenilgi, Bobby’nin Heurtel’i madara ettiği final serisidir. Bu ne ki ?
Ahkam kesme, sen çık oyna yunan sevici, yunan takımının başarısına sevinen, uzocu, sirtakici, her şehirden, ülkeden takım tutan şeyhinin yılmaz müridi mertis babayannis…
Bu ülkeye basketbolu sevdiren, 30 sene önce Fb, Bjk,Gs’li herkesin takımı,herkesi birleştiren ama şimdi kendi değerlerinden uzaklaşan, Türk koç ve oyuncularla başarılar elde etme prensibini ve idealizmini unutan, salonu geçtik antrenman salonu bile yapmayan, vergi muafiyetinden faydalanıp haksız rekabet eden, eurolig oylamasında milli çıkar ve his umursanmadan Fb aleyhine oy kullanan, yabancı çöplüğüne dönmüş, ancak bol para saçıp,sürekli oynatılıp parlatılan yabancılarla kupalar kazanabilmeyi marifet sayan sahibinin elinde oyuncak oldu maalesef…
Karşıdaki takım mahalle takımı değil, gelenek sahibi ülkenin gelenek sahibi kulübüdür, takımlar bunları yapmak için çıkıyor parkeye, bize yol yapmak için değil. Tepeye yürüyen Fener de bundan çok kötü yenilgiler aldı. Rakip kaçıncıymış filan, geçin bunları. Melli nasıl harikalar yaratıyorsa, Nando De Colo da yaratır, Hörtel de yaratır (geçmişte Efes’teyken bir kaç kötü maçta batırmış da olsa) bıraksan Melih de yaratır. 38’inde şahane basketbol da oynanır kıyamet kadar örneği var, salon sporlarında girer çıkar tekrar girersin, buraya futbol gibi bakanlar (uç örnek yukarıdaki tip dallamalar) anlamaz. Maçta yüksek mücadele gücü harcandı, ilersi için ışık var, başkan(patron) görebiliyor mu, bilinmez.
Hayretler ediyorum, kimse “EL’e hazırız” diye konuşan BJK’ın İngiliz takımına boyun eğişinden utanmıyor, geçmişte tıpkı GS’ın Danimarka’ya basketbol bayramı yaşatması misali. Rezaletler öbür kupalarda yaşanırken burada bir takım malum troller pusuya yatmış, başında sosyopatın olmadığı Efes’i, – başında kim olursa olsun yerli yabancı, şöhretli şöhretsiz demeden – vurmaya çalışıyor, galiba sosyopat geri dönene dek bunu sürdürecekler.