Euroleague’de 3 Türk Takımına Doğru

- Reklam-

Eurocup’taki temsilcilerimiz çeyrek final maçlarını kazandı ve böylece üç takımımız yarı finale yükseldi.

Türk takımlarının dışında yarı finalist plan tek takım Fransa temsilcisi Cosea JL Bourg-en-Bresse.

İki hafta sonra oynanacak yarı finallerdeki eşleşmeler şöyle:
Beşiktaş GAİN – Bahçeşehir Koleji
Cosea JL Bourg-en – Bresse-Türk Telekom

Statüye göre üç maçlık serilerde iki galibiyet takımlar finale yükselecek. Beşiktaş-Bahçeşehir eşleşmesini kazanan taraf dışında Telekom da rakibini eleyebilirse finali iki Türk takımı oynayacak ve böylece gelecek sezon Euroleague’de üç takımımız oynayacak.

Normal sezonda Telekom, Bourg’a 80-76 ve 88-80 yenilmişti.

- Reklam-

17 YORUMLAR

  1. Telekom’un çalıṣanlar hariç Bahçeşehir’in de öğrenciler haricinde taraftarı yok, Bjk’nin de futboldan basketbola evrilen, oyuncuların gözüne para atan taraftarı var bu bakımlardan bakarsak hiçbiri uygun değil aslında. İşin bütçe durumuna bakarsak, Telekom varlık fonunda yani vatandaşın vergileriyle fonlanan bir şirket, günümüzdeki ekonomik durumda vatandaşa tasarruf et deyip eurolig için 10-15 milyon euro civarında takım kurmak ne kadar doğru?Bahçeşehir o bütçeleri verebilir mi, zor. Bjk, futbola bağlı ama birisi ciddi sponsorluk yaparsa belki. Ha eğer daha düşük bütçelerle mücadele edelim ne olursa olsun derlerse o zaman sorun yok da ilk önce kupanın ülkemize gelmesi gerek…

    • Aslında haklısın ama bu durumlara karşın olur, olabilir. Çünkü ne Euroleague bakar bunlara, ne FIBA, ne başkası. Ahlakî kıstaslar konsa Türkiye’de değil bir tek, Avrupa’da da üst turnuvalarda takım sayısı bayağı azalır, ama sporcu da zaten işin orasına bakarak takım seçmez transferde, dünyayı kurtaracak olan onlar değil, bu durumda biz izleyicilere hiç düşmez görüşündeyim. Zaten bu bir eğlence sektörü. Oyuncular kendilerini spor ve dolayısıyla barış elçisi görüyor, her gittikleri yerde insanları eğlendiriyorlar. Dubai’de de oynarlar, İsrail’de de. Yoksa Pananaykos başkanı nasıl biri, CSKA başkanı nasıl biri, nasıl zengin olmuşlar, var mı bunlarla ilgilenen oyuncu? Bu iki örnek de defalarca EL şampiyonu oldular. Kimse Fransa’da bir Fransız nasıl öyle bir kulüpte oynar demedi De Colo’ya. İtudis ile birlikte bizi dirsekle stepsle çizgiye bastığı üçlükle düdükle yenip EL kazanmışlardı 2016’da. Başkan bozuntusu Jan Vesely’e dayılanmıştı. Firmalar zaten imaj düzeltmek için giriyorlar spora. Erkek voleybolundaki Halk ve Ziraat Bankalarının son yıllarda başlarından geçen uluslararası ve ulus içi olaylar malum, ama erkek voleybolunu onlar, kadınlarınkini ise bir başka devlet bankası uçuruyor. Avrupa voleybol camiası bizim bankalara hayran ! Branşa para dolduruyorlar, daha ne istesinler ? FB ve GS’daki erkek voleybolcular – yerlisi yabancısı – kulüpleri içinde gerekli saygı, ilgi ve tribünde taraftar görmeyince, teklif gelir gelmez – sadece bankalara değil – lige yeni çıkmış Anadolu takımlarına bile koşa koşa gidiyorlar, bu nedenle bu iki kulüp her yıl yeni kadro kurup kurup bocalıyorlar. Oyuncular egolarının okşandığı, el üstünde tutuldukları ve tribünde seyirci gördükleri yerde oynarlar, ister okuldan gelsinler, ister şirketten, seyirci seyircidir. Hatta futboldan gelmelere göre daha iyi seyircidirler onlar. İki banka Türkiye’de erkek voleybolun öncüsü şu son yıllarda, Avrupa’dan kupa da onlarla geliyor, F4 yapanlar da onlar. Milli takıma da yansıdı moralman, dünya altıncılığı geldi. Basketboldaki FB El şampiyonluğunun İzlanda-Macar-İtalya önünde bocalayan milli takımı gazlayıp final oynatması gibi. O branşta çekilmeden önce biraz da Arkas vardı. FB de beş yıl öncesine kadar onlarla birlikte en tepedeydi ama bu olumsuz koşullar ve sporcuya öbür branşlarda sağladığı konforu (manevi anlamda) sağlayamadığı için ilerleyemediği gibi 6 yıldır düşüşte, orta sıra takımına evrilmek üzere. Bunda geçen dönemin yönetiminin voleybolu çok kötü yönetmesinin de payı var – kadınlarda da yanlış antrenör ve kadrolar yüzünden hep hedeflerin altında kalındı. Aynı yönetimin basketbolda görevlendirdiği kişiler ise branşı Avrupa’da en tepeye yerleştirdi, kadında ve erkekte. İlginç aslında. Sana “yanıt verirmiş gibi” başlasam da yanıt olmaktan çok başka şeylere girdim, konuyla dolaylı olarak bağlantılı, yine de biraz dağıldı, kusura bakma.

      • Üstad kardeşim, kusura bakacak bir şey yok , rica ederim, yorumlarını okumak çok keyifli ve bilgilendirici. Derdimiz Türk sporu, sporcusu, parolamız da Ata’mızın ben sporcunun zeki, çevik ve ahlaklısını severim sözü. Devlet bankalarının milyon euro,dolara rekabetçi takımlar kurmasına karşıyım, 1,2 yabancı takviyesiyle Türk oyuncu yetiştirip, geliştirme amaçlı olurlarsa tamam. Maalesef siyasal islam yüzünden ülkede nereyi tutsan elinde kalıyor sporumuz da bundan olumsuz olarak bolca nasibini alıyor. Kanun kaçaklarıyla poz veren, milli formayı para, primle giyen, dopingden kariyeri biten biri basketbola, hakemi statta rehin tutan, sakın ha lafını işiten mafya bozuntusu futbola başkan olabiliyor, ismi alengirli işlerde geçen, kebapçı basıp dayak yiyen, milli görev için milyonlarca euro alan, derin devletin küfürbazı futbolda, genç oyuncu tokatlayan bilerek dopingli oyuncu oynatan, ortalık karıştırıp bundan faydalanan, çıkarına göre hareket eden, kibirden patlayan, para için çalıştığı ülkede aleyhimize yapılanlara sus,pus olup,vatan, millet falan deyip milyonlarca euroya milli takım koçluğu yapan diğeri de basketbolda efsane ! oluyor ne yazık ki. İyi bayramlar dilerim…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Sosyal Medya

33,250TakipçilerTakip Et
38,158TakipçilerTakip Et
65,321AboneAbone Ol

En Son Haberler