Euroleague’den Finansal Hamle

- Reklam-

ECA Hissedarlar Kurulu, EuroLeague’in değerini 2.5 milyar euroya çıkarmayı hedefleyen üç yıllık stratejik planı kabul etti.

Avrupa basketbolunun geleceği açısından kritik bir dönemde, EuroLeague Commercial Assets (ECA) Hissedarlar Kurulu 3 Mart 2026’da bir araya geldi ve organizasyonun uzun vadeli büyüme stratejisini masaya yatırdı.

Toplantı sonucunda, EuroLeague’in kurumsal değerini üç sezon içinde 2.5 milyar euroya çıkarmayı hedefleyen kapsamlı bir iş planı onaylandı.

Yol haritasında öne çıkan başlıklar şu şekilde:

* Kalıcı lisans (franchise) modelinin değerlendirilmesi ve lisans sayısının artırılması
– Dijital dönüşüm ve doğrudan tüketiciye yönelik (direct-to-consumer) yapılanmanın güçlendirilmesi
* Coğrafi genişleme stratejisi
* Yönetim, operasyon ve ticari yapıda yapısal iyileştirmeler

Ayrıca hissedarlar, stratejik büyüme projeleri için 1.5 milyar euro yatırım toplanması olasılığını değerlendirme kararı aldı. Bunun yanında, salonların modernizasyonu ve ticari geliştirme faaliyetleri için en az 1 milyar euroluk ek bir sermaye artışı planlanıyor.

Toplantıda paylaşılan finansal verilere göre:
Lig gelirlerinde yıllık bazda %9 artış öngörülüyor.
Kulüplere yapılan ekonomik dağıtımda %18 artış bekleniyor.
Son üç sezonda kulüp gelirleri toplamda %40 büyüdü.
Maç günü gelirleri %85, ticari gelirler ise %30 oranında yükseldi.

Toplantının önemli başlıklarından biri de NBA ile yürütülen temaslar oldu. EuroLeague CEO’su, NBA üst düzey yöneticileriyle Avrupa’daki olası iş birliği fırsatları hakkında yapılan görüşmelerle ilgili hissedarlara bilgi verdi.

- Reklam-

3 YORUMLAR

  1. Coğrafi nereye genişleyeceksiniz? Afrika’ya mı? Oyuncuların üstünde çok yük var. Takımlar 14 kişi sahaya çıkmalı. Ruslar savaş yüzünden cezalı ya israil? Şampiyona en az 5 milyon euro ödül verilmeli. Tv, reklam gelirleri takımlara daha çok paylaştırılmalı bundan oyuncular da yararlanmalı.

  2. İspanya’dan 4, Fransa’dan 3; Türkiye, Yunanistan, Sırbistan, İtalya ve İsrail’den 2’şer; Almanya, Litvanya ve Dubai’den ise 1’er takım EuroLeague’de mücadele ediyor. Toplamda yalnızca 10 ülkenin temsil edildiği bir organizasyonda ekonomik açıdan sürdürülebilir ve güçlü bir yapı kurmak oldukça zor görünüyor.

    Rus takımları savaş gerekçesiyle organizasyona dahil edilmiyor; ancak EuroLeague’in uzun vadeli büyümesi için katılımcı ülke sayısının artırılması gerektiği açık. Örneğin EuroLeague’in ilk yıllarında Polonya’dan da takımlar yer alıyordu. Bu tür pazarların yeniden organizasyona dahil edilmesi EuroLeague’in coğrafi ve ekonomik gücünü artırabilir.

    Bu kapsamda Rus kulüplerinin uygun şartlar oluştuğunda yeniden lige alınması, ayrıca Polonya, Slovenya ve Hırvatistan gibi basketbol kültürü güçlü ülkelerden en az birer takımın EuroLeague’de yer alması önemli bir adım olabilir. Özellikle bu ülkelerin lig şampiyonlarının EuroLeague’e katılması, hem yerel liglerde rekabeti hem de genel basketbol kalitesini artıracaktır.

    Format açısından da yeniden değerlendirme yapılabilir. Örneğin eski sistemde olduğu gibi 12 veya 14 takımlı iki grup formatına dönülmesi; hem daha fazla ülke ve takımın katılımına olanak sağlayabilir hem de toplam maç sayısını azaltabilir. Böyle bir yapı, milli takım pencerelerinde EuroLeague’e ara verilmesini de kolaylaştırarak takvim açısından daha dengeli bir sezon planlaması sağlayabilir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Sosyal Medya

33,250TakipçilerTakip Et
38,158TakipçilerTakip Et
65,321AboneAbone Ol

En Son Haberler