EuroLeague, Maccabi Tel Aviv ve Hapoel Tel Aviv ile Eurocup’taki Hapoel Jerusalem ‘in 1 Aralık 2025 tarihinden itibaren iç saha maçlarını İsrail’de oynayabileceklerini resmen açıkladı. Böylelikle 2023 yılının Ekim ayından sonra ilk kez İsrail’de EuroLeague maçı oynanacak.
Açıklama şöyle:
“Euroleague Commercial Assets (ECA) üyesi kulüpler, İsrail ve Gazze’deki mevcut durumu, yakın zamanda açıklanan ateşkes ve barış girişimlerinin ardından Salı günü gerçekleştirdikleri toplantıda değerlendirdi. Toplantıda ayrıca, Ekim 2023’ten bu yana tarafsız sahalarda oynanan EuroLeague ve BKT EuroCup maçlarının yeniden İsrail’de oynanma olasılığı da ele alındı.
Yapılan kapsamlı değerlendirmelerin ardından, ECA kulüpleri (EuroLeague hissedar kulüpleri) maçların İsrail’de yeniden başlaması için 1 Aralık 2025 tarihinin belirlenmesi önerisini kabul etti. Bu tarihe kadar Euroleague Basketball, gelişmeleri dikkatle izlemeye, yerel ve yabancı yetkililerle, misafir takımlarla ve ELPA, EHCB ve UEBO dâhil tüm ilgili kuruluşlarla yakın temas hâlinde olmaya devam edecek. Organizasyon, sürece dâhil olan herkesin güvenliği ve refahını en üst düzeyde korumayı sürdürecek.
Euroleague Basketball ve katılımcı kulüpler, son barış planını iyimserlik ve umutla karşılıyor. Organizasyon, basketbolun insanları ve toplulukları bir araya getirme gücüne olan inancını yineliyor ve spora, saygıya ve birliğe dayalı ortak değerler aracılığıyla barışa katkıda bulunma kararlılığını vurguluyor.”
Basketfaul’un notu: Türk devleti belki başka ülkelerin de katkısını alıp yıllık 30 milyon euro bütçeli bir Filistin basketbol takımı yaratsa… Bu takım Eurocup’ta oynayıp Euroleague hakkını kazansa… Salonu yapılana kadar Türkiye’de oynasa… Ütopya… Ama böyle bir şey gerçekten olsa çoluk-çocuk dinlemeden 70 bin can alan İsrail takımlarına yaptırım uygulayamayan Euroleague ve tabii FİBA acaba kıvırtmak için neler yapardı?




Medeniyet diye Avrupa’yı örnek gösteren insanlar iyi bakın. Ne kadar aşağılık olduklarını görün. Türk kulüplerinin durumu ne olacak acaba onlar buraya gelemiyorken bizimkiler oraya gidecek kadar gerizekalı olmaz herhalde yoksa olabilir mi ?
Eurolig ve Fiba onların takımlarını liglerde oynatarak büyük yanlış yaptı ve kulüpler de onlarla kendi sahaları yerine orada burada oynayarak, maça çıkmamak gibi tepki vermeyerek daha da büyük yanlış yaptılar para için kendilerini ve insanlığı sattılar maalesef. Ayrıca diyelim herşey bitti o takımlar eskisi gibi deplasmanlara geldiklerinde tribünlerde yoğun protestolar, pankartlar olmayacak mı, eurolig ve fiba katilllere yalakalık için seyirciye de mi ceza verecek? Ayrıca onlarla gizli gizli ticaret yapıp ifşa olunca ticaret yapılır ne var bunda diyen, kredi, borçların çoğunu bunların ingiltere’deki banka ve fonlarından alan, olmayan itibarları için milletin vergileriyle lüks uçak ve araç filoları kuran, 1000 odalı saray yaptıran, sülale boyu zengin olup millet fakirleşirken lüks hayat yaşayan, Mavi Marmara gemisinde hayatlarını kaybeden vatandaşlar için giderken bana mı sordular diyen Türk hükümeti ve onun başındaki o parayı verip de takım kuramaz, maçları burada oynatamaz…
O zaman dış sahada da oynamalarına izin verecek. Ancak o şekilde kabul etsin bizim takımlarımız. Ama nerede o yürek.
Türk takımları ev sahibi iken bile İsrail takımlarıyla olan maçlarını yurtdışında oynadı , bakalım şimdi İsrail deplasmanına gitmeyip ortak bir noktada oynanmasını teklif edebilecek babayiğit çıkar mı
FB daha oynamadı amma velakin 1-Bu sefer biz güvenlik nedeniyle İsrail’e gitmemeliyiz(İstanbul çok çok çok daha güvenliydi sanırım 🤷🏼♂️) 2- Efes’in maçı mutlaka tarafsız sahada olmalı… Bunu bile beceremiyorsa takımlarımız mümkünse Edirne ‘den öteye geçmesin…