Jasikevicius: Bu Takım Şampiyon Oldu Çünkü Karakterleri Var

- Reklam-

Fenerbahçe Koçu Sarunas Jasikevicius, FC Barcelona’yı 72-71 mağlup ettikleri 18. hafta maçının ardından Fenerbahçe TV’ye konuştu.

“Takım olarak eforumuz harikaydı. Devre arasında oyuncularıma özellikle bunu söyledim; belli şeyleri sahada eforla, mücadeleyle kapatabiliyoruz daha çok koşarak ve mücadele ederek. Ama kesinlikle kafalarımızın mental olarak çok iyi olmadığını söyleyebiliriz. Yorgunluk da var. Bu oyuncuların şampiyon olmasının bir sebebi var. Karakterleri var. Aralık ayındayız. Belki biraz daha iyi basketbol oynamalıyız. Taraftarlarımızla birlikte bizler de daha iyi bir basketbolu birlikte görebilmeliyiz.”

EN İYİ SAVUNMA TAKIMLARINDAN BİRİYİZ
Jasikevicius basın toplantısında ise şunları söyledi:

“Neredeyse her maçtan sonra oyuncularımızın karakteri hakkında konuşuyoruz, bu noktada bu karakter sayesinde hayatta kalıyoruz. Tabii yeni oyuncuların daha fazla katkı vermesini bekliyoruz, onlardan daha fazla katkıya ihtiyacımız var. Bu çok bariz. Ne yazık ki sezonun bu noktasında harika bir oyun sergileyemiyoruz. Yine de bu sorun değil, halen Aralık ayındayız. Çocukların karakteri ve maç kazanmayı bilmeleri sayesinde hayatta kalıyoruz. Tabii son anları oynamayı bilmenin önemi, bu seviyelerde çok ama çok büyük.

Biz Avrupa’nın en iyi savunma takımlarından biriyiz. Bugün de ikinci çeyreğin son üç dakikasını saymazsak savunmamızla kazandık. Dediğim gibi savunma, şu an bizi ayakta tutan şey. Dürüst olmamız lazım, şu an kazanmak istiyorsak harika bir basketbol oynayarak kazanamayız. Şu an bunu yapabilecek seviyede değiliz. Hücumda halen birbirimizi anlamıyoruz, sistemi anlamıyoruz. Ayrıca önemli parçalar olmalarını beklediğimiz eksiklerimiz de var. Dolayısıyla bu şekilde harika oynamak zor. Yine de bunların hiçbiri bahane değil, maçlar kazanmamız lazım. Maçları bizim yaptığımız gibi de kazanabilirsiniz. Şu an kazanabilmemiz için tek yol bu. Tabii sonuçta savunmanın sistemimizdeki yeri çok büyük. Şu an savunma, evimizin temeli gibi. Şu an evin temeli gayet iyi, bu temelin üzerine bir şeyler inşa edip edemeyeceğimizi göreceğiz.

Taraftarımız bizim gücümüz. İnanılmaz bir salona sahibiz, taraftarımız oyunun hep içinde. Fenerbahçe’yi çok seviyorlar. Bugün de futbolda önemli bir derbi olmasına rağmen salonu doldurdular. Tabii Barcelona ile de basketbolda bir rekabet halindeyiz. İki maçın aynı güne denk gelmesi şanssızlık oldu ama Fenerbahçe dendiğinde insanların aklına gelen ilk şeylerden biri, bu inanılmaz taraftar kitlesi.

Bu sezon herkes için çok zor geçiyor. Elbette EuroLeague’in maç ve takım sayısını neden arttırdığını anlıyoruz ama bu şekilde oyuncuları mahvediyoruz. Dolayısıyla bu konuda bir şeylerin yapılması gerekiyor. Avrupa’da dokuz gün içerisinde beş maç oynayamayız. Bu takvim, oyuncuların sezon içerisindeki performansını etkiliyor. Oyuncular gerçekten çok zorlanıyor. Belki bu sezon hayatta kalacağız ama gelecek sezon neler olacağını göreceğiz. Bu şekilde devam etmenin çok zor olduğunu söyleyebilirim.”

- Reklam-

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Sosyal Medya

33,250TakipçilerTakip Et
38,158TakipçilerTakip Et
65,321AboneAbone Ol

En Son Haberler