EuroLeague’in 20. haftasında Olympiacos’u mağlup ettiği maçın ardından Fenerbahçe Beko Koçu Saras Jasikevicius, yayıncı kuruluşa konuştu ve ertelenen maçtan dolayı rakiplerine gönderme yaptı.
“İlk yarı her konuda çok acele ediyorduk. Takımımız için yavaş oynamak, hızlı oynamaktan çok daha iyi. Hücumun ortasında çılgınca kararlar verdik, ikinci yarıda ise çok daha sabırlı oynadık. Tabii ilk yarıda üçlüklerimiz girmedi, ikinci yarıda 10 üçlüğümüz var. Bu da sonucu belirledi. Bence kazanmayı hak ettik ama kolay bir galibiyet olmadı.
(Muhabirin ‘İkinci yarıda Wade Baldwin’in üçlükleri, çatıdan akan yağmur damlaları gibiydi’ sözlerine karşılık) Çatı sadece Pire’de akıyor, İstanbul’da böyle bir şey olmaz.
Jasikevicius basın toplantısında ise şunlarıu söyledi…
* Takımı ve taraftarlarımızı tebrik ediyorum. Aslında yavaş başladık ama Olympiacos’a karşı beklediğimiz bir başlangıçtı. Çünkü onları iyi yaptığı şeylerden uzaklaştırmak çok kolay değildi ama biz genel olarak takım anlamında yavaş adımlar attık. Fakat farkın açılmaması bizim için çok iyiydi, maçın içerisinde kaldık. İlk yarı bittiğinde 13’te 0 ya da 14’te 0 üçlüğümüz vardı. İkinci yarı biraz sabır gösterdik ve topu daha paylaştık. Sonucunda da 10 üçlük isabeti bulduğumuzda işler değişti. Temel olarak fark yaratan buydu.
* Devre arası konuşmamada herhangi bir sır yok. Sadece dar bir rotasyonla daha az oyuncuyla oynuyorum.
* Fenerbahçe dünyadaki en büyük spor kulüplerinden biri. Çok fazla branşta mücadele ediyor. Şu an bunu kişisel olarak kutlamak isterdim ama yarın Dubai’ye gidiyoruz. Çok çılgın bir takvimden geçiyoruz.
* Bir kere şunu unutmamamız gerekiyor Brandon Boston JR. sakatlıktan döndü. Onunla ilgili sabırlı olmamız gerektiğini biliyorduk. Genç bir oyuncu ve dünyanın farklı bir yerinden buraya geldi. Ama sakatlık durumu beklentimizin dışındaydı. Her şeyi yapmaya ve sahada uygulamaya çalışıyor. Bizi dinliyor ve o harika biri. Geldiğinde tam hazır değildi ve her şey onun aleyhineydi. Ama çalışmaya devam etti, takımda ve halter salonunda en çok çalışanlardan biriydi. Günün sonunda onun bu gelişiminden dolayı çok mutluyum.
* Nando De Colo’nun ne kadar katkı vereceğini şu an bilemeyiz çünkü biz kâhin değiliz. Ama herkes Nando gibi karakterli, tecrübeli oyuncuları takımında ister. Onun sisteme ve takıma nasıl uyum sağlayacağını göreceğiz. Normal şartlarda onun yaşında ve tecrübesinde birinin sisteme adapte olmasını beklersiniz. Onun sisteme ve takıma alışması için çok sabırlı olacağız. Nando’yu takıma kattığımız için büyük mutluluk duyuyoruz.




Yabancı kulübünü sahiplenmez diyenler var, işte bir yabancı kulübünü böyle sahipleniyor. Yerlisi yabancısı yok, mesele karakter meselesi.
Fenerbahçe Beko gerçek bir Euroleague final four takımı olduğunu bu senede kanıtlıyor.Geçen yılın şampiyon kadrosundan 2 kilit taşını kaybetmesine rağmen Saras’ın-hala bazıları en yüksek bütçeli takımı yöneten Bay Gergin ile mukayese ediyor-çalışkanlığı,basketbol zekası ve oyuncularla iyi ilişkileri sayesinde bunca sakat oyuncuya rağmen yine zirvede.Tebrikler