Anadolu Efes’in sahasında Dubai’ye mağlup olduğu maçın ardından yeni koç Pablo Laso basın toplantısında görüşlerini paylaşırken, son topu Rodrigue Beaunois’in kullanmasını planladıklarını söyledi.
DUBAİ İSTANBUL’A BİZDEN ÖNCE GELDİ
“Öncelikle Dubai’yi galibiyet için kutlarım. Bugün Efes koçu olarak iç sahadaki ilk maçıma çıktım, kazanmak harika olurdu ama maalesef başaramadık. Açıkçası bu maça iki farklı şekilde bakabiliriz. Son topu atmış olsak şu an burada kutlama havasında olabilirdik. Tabii bu, bir koç için yeterli olmazdı. Bugün maç içerisinde canımızı acıtan çok fazla hata yaptık. Hem hücumda, hem de savunmada. Tabii ki fikstürün çok zorlu olduğunun farkındayız. Mesela Dubai, maç için İstanbul’a bizden daha erken indi.
FİZİKLSEL EKSİKLİKLER
İlk üç çeyrekte çok iyi mücadele sergiledik. Son çeyrekte ise maçı kapatmayı başaramadık. Elbette oyuncularımızın fiziksel olarak toparlanması lazım. Yine de bu noktada ekstra zaman satın alamayacağımızı bilmemiz gerekiyor. Dolayısıyla bu tür zorluklar yaşayabiliriz, elbette zamana ihtiyacımız olacak. Sizleri Pazar günü yeniden burada görüyor olacağım.
ÇOK FAZLA DRİPLİNG
Dubai savunmasına karşı çok fazla ekstra dripling yaptık. Hücumda topla daha az oynayıp topu daha iyi paylaşmamız gerekiyor. Savunmada ise iyi olduğumuz anlarda rakibimize çok fazla ikinci şans fırsatı tanıdık. Kazanan bir takım olmak istiyorsanız detaylara çok önem vermeniz gerekir, bunu anlamamız lazım. Tabii dediğim gibi şu an yeni bir sürecin başındayız ama zaman lehimize işlemiyor. Dolayısıyla zamana ihtiyaç duyduğumuz bir gerçek ama aynı zamanda kendimizi eleştirerek yola devam etmeliyiz.
SON TOPU BEUBOİS KULLANACAKTI
Açıkçası maç topunu Beaubois’nın kullanmasını planlamıştık. Yine de Beaubois şut için pozisyon bulamadı ve Jordan (Loyd) boştaydı. Bu yüzden maç topunu Jordan kullandı. Bugün Jordan da, Rodrigue de 20’şer dakika oynadı. Maçta sadece Rodrigue iyi oynarsa ve takımın geri kalanı kötü oynarsa, koç olarak bu beni mutlu etmez.
LARKIN VE EOZIER’İ ARADIK
Mesela bugün Larkin ve Dozier’ın yokluğunu hissettik. Onları aradık ama bunun sebebi, Rodrigue veya Jordan’ın performansı değildi. Onları aradık çünkü ikisi de takıma yardım edebilecek, çok iyi oyuncular. Ayrıca Erkan ve Şehmus da harika iş çıkarıyor. Yine de bu takvimde her oyuncunun katkısına ihtiyacımız var. Dolayısıyla herkesin elini taşın altına koyması gerekiyor. Uzun bir açıklama oldu ama bugün hücum açısından Jordan ve Rodrigue’i beraber oynatmak iyiydi. Savunmada ise Bacon ve Anderson gibi oyunculara karşı fiziksel anlamda sorun yaşadık. Tabii ki Jordan’dan daha iyi oynamasını bekliyorum ama bu dediğim tüm takım için geçerli.”



