Maccabi Tel Aviv CEO’su Ben Tal, Basketnews sitesine yaptığı açıklamada, Panathinaikos ile oynanan maç öncesinde ve maç sırasında Tel Aviv’de yaşananlara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Panathinaikos cephesi ve Ergin Ataman, takımın Tel Aviv’e varışı sırasında ve salon içinde başantrenörün sözlü saldırılara maruz kaldığını dile getirmiş, TBF de Ataman’a destek vermişti.
Ben Tal şunları söyledi:
“Maccabi, 1932 yılında kurulmuş, saygın bir kulüptür. Kulüp; geleneğiyle ve takımı nasıl destekleyeceğini, sahada sportmenlik ve saygı çerçevesinde nasıl davranacağını her zaman bilen taraftarlarıyla tanınır. Maccabi, başantrenör Ergin Ataman’ın kendini güvende hissetmesi ve görevini yerine getirebilmesi için gerekli olan her şeyi yaptı. Maç boyunca sahadaki atmosfer sportmenceydi.
Tribünlerin ilk sırasında beş güvenlik görevlisi, kulübenin arkasındaki parkede beş güvenlik görevlisi görevlendirildi ve Ataman’a gittiği her yerde eşlik eden iki özel koruma tahsis edildi.
Bu önlemler, maç öncesinde, devre arasında ve maç sonunda koçlar odasında bulunduğu süre boyunca odanın dışında beklenmesini de kapsıyordu.
Gerçeklerin doğru şekilde ortaya konulması ve netleştirilmesi önemlidir. Ergin Ataman hiçbir zaman tehlike altında olmadı ve kendisine yönelik herhangi bir tehdit söz konusu olmadı.
Maç sırasında kendisine yöneltilen hakaretler, Türk olması ya da benzeri bir sebepten değil, geçmişte yaptığı açıklamalardan kaynaklanmıştır.
Sözlü tacizi kınıyoruz; ancak bununla sınırlı kaldığını da vurgulamak gerekir. Bunun dışında, başantrenörle ilgili olağan dışı herhangi bir olay yaşanmamıştır.
Birçok Maccabi taraftarı, Türk Milli Takımı’nın sevilen oyuncuları Ömer Yurtseven ve Cedi Osman’ı büyük bir sıcaklıkla karşıladı, hatta onlarla fotoğraf çektirdi.
Ataman provokatif bir koçtur ve Tel Aviv’de kendisine verilen tepki de provokatif tavrından kaynaklanmaktadır. Ne yazık ki bu, Ataman’ın maç sonrası şikayetlerle sonuçlanan tartışmaların içinde yer aldığı ilk olay ya da ilk salon değildir.”




İçimizdeki Türkiyelilerin yağlarını eritecek bjr açıklama… 😎😎😎
Damlamış hemen şeyhinin tasdikli müridi. Türkiye ve Atatürk aleyhine yapılanlara öylesine tepki veren şeyhinin provokasyon hastası olduğunu herkes iyi biliyor merak etme sen uzocu,sirtakici mertis babayannis…
Zoruna mı gitti?!?!? Biz Türklerin (koç – oyuncu vs) yanindayız sen içimizdeki Türkiyelilerin kucağındasın…
Türklere sorsanız kaç tanesi Atsman’ı kaç kişi seviyor ki zaten. En başta federasyon başkanı bile sevmiyor ki :))
Olağaüstü doru bir açıklama,Bay Gergin bu ülkenin yarısından çoğu tarafından kendi davranışları nedeniyle sevilmeyen bir kişilik
“ Ataman provokatif bir koçtur ve Tel Aviv’de kendisine verilen tepki de provokatif tavrından kaynaklanmaktadır. Ne yazık ki bu, Ataman’ın maç sonrası şikayetlerle sonuçlanan tartışmaların içinde yer aldığı ilk olay ya da ilk salon değildir.”
Yüzde yüz doğru, çünkü paragraftan Tel Aviv’i çıkarıp Türkiye’deki birçok şehri yazabiliriz.
Hocam delirt bu ahlaksızları. Zaten olmaması gereken bir yerdeler. Bir de üstüne evinde oynayamıyor Türk takımları
Koç gittiği bir çok yerde kazanmak için her yol mübahtır kafasıyla benzer şeyleri yaptı israil’de de. Ondan başka kim Türkiye’de basketbola ve sportmenliğe yakışmayacak şeyler yaptı, eleştirildi,kimse. 60 yaşına geldi hala abuk sabuk şeyler peşinde maalesef.
Sen işine bak, koçluk yap, kimseyi provoke etme, katillere de koz verme.
Bayılıyorum bu İçimizdeki Türkiyelilere… Her zaman yazıyorum; kırk yaşından genç kardeşlerim için ibretlik bunlar… Kendilerini her yerde rezil ediyorlar çünkü içlerinden bir değer yaratamayanlar her zaman aşağılık kompleksine mahkûmdur… Bu kadar çukurda debelenmelerine hayret etmeyin çünkü yazın milli maçlarda Sırp olan Yunan olanlar İsrail’in de gerine gerine yancısı olur!!!
İçimizdeki Türkiyeliler tabirini anca senin gibi yunan takımının başarısına sevinen, ne idüğü belirsizler söyler !
Yok la senin yalı çocuğu ve senin yunan yogurtçusu!!! stadın isim sahibi diyor onlardan duydum hoşuma gitti tencere ve kapağın bir araya gelmesi…
Irkçılık yapmak istemem ama bu İsrailli başka bir şey söylese güler geçerim, hatta Türk takımları evde oynayamıyor diye senelerdir bunlara gıcığım (bir de Hapoel eklendi), ama bunları söyleyince “ee adam haklı” diyebiliyorum sadece . Keşke senelerdir hareketleri ile bu cümleye çanak tutmasaydı Ataman. Başarılı bir koç, saygıyı da hak ediyor ama o kadar. Hani adam gibi adam derler ya işte öyle değil maalesef.