Hayatta hangi işi yaparsan yap, yola düzgün insanlarla çıkacaksın… Basketbol takımı kuruyorsan da kadronda Nicolo Melli gibi oyuncular bulunduracaksın…
Fenerbahçe, Nigel Hayes gibi bir yıldızı kaybetmesine karşın, takım oyunu sayesinde çok iyi bir sezon geçiriyor. Tabii takım olgusunda en büyük etkenlerden biri Nicolo Melli… Bazı maçlardan çok az sayı attığını, top kullanmadığını farkedemiyorsunuz bile… Çünkü o, takımın neye ihtiyacı varsa, onu yapıyor… Her pozisyondaki oyuncunun karşısında kalma mücadelesi, kritik ribaundlar, yardım savunması, sürekli pozitif yaklaşımı ile yere düşen arkadaşını ayağa kaldırma hamleleri… Egosu ise neredeyse yok gibi… Yeter ki takım kazansın…
Eğer 35 yaşındaki bir oyuncu maçta ve antrenmanda maksimum eforla mücadele ediyorsa, takımı da yukarı çekiyor… O her yere yetişirken, gençler de ona ayak uydurmaya çalışıyor.
Melli sadece çalışkan değil, son derece karakterli ve fair play ruhuna sahip bir oyuncu olarak rakiplerinden de büyük saygı görüyor… Gençler, Melli’yi izleyin… Ondan öğrenecek çok şeyiniz var… (Basketfaul)
İSTATİSTİKLERİ
6.9 sayı (yüzde 46.6 üçlük), 5.9 ribaund, 1.6 asist, 1.1 top çalma, 0.5 blok..




Maalesef @Mertbaba’ya Melli’yi bir türlü sevdiremedik. Geçmiş yıllarda da Guduriç için aynı fikre sahipti. Ancak bu tür oyuncular yüksek sayı/asist vb işlerden ziyade takımı yukarı çekme, takım oyununu pekiştirme veya oyuna akıl koyma noktasında çok işe yarıyorlar. Gene de herkesin fikrine saygımız var, farklı fikirler siteyi daha cazip, hareketli hale getiriyor.
@Atamanfobik arkadaşım haklısın ama bende üstelik kaybettikleri Pana-Fb maçı sonrası yazdım, ilk dönemlerinde çok eleştirdim ama gidip geri geldikten sonra hele de bu sezon hakkını vermeli Melli’nin , ki 1 ay önce yazdığım yorum , buyrun efendim; “Burda Saras , Efes’in problemini yaşıyor… Melli belki de Guduriç’ten sonra en çok eleştirdiğim oyuncudur. Hatta ikinci dönem geldiğinde 7-8 sayı ve 5 ribaund ortalama için mi yine 2 milyon alacak deyu yorumum duruyordur(Gerçekleşti de!!!) Ama bu sezon resmen Nigel gibi oynuyor, FB o sahadayken başka bir seviye de oynuyor… SARAS ‘ın problemi de burda onu dinlendirmek için kenara aldığında birden FB’nin acemi Abd’lileri mi saha da yoksa Efes’inkiler mi belli değil!!! Saras tabi ihtiyar delikanlıyı bu maç takviminde dinlendirmek zorunda o yüzden eleştiri ayıp olur…”
Sevgili Necip Abi
“Çünkü o, takımın neye ihtiyacı varsa, onu yapıyor… Her pozisyondaki oyuncunun karşısında kalma mücadelesi, kritik ribaundlar, yardım savunması, sürekli pozitif yaklaşımı ile yere düşen arkadaşını ayağa kaldırma hamleleri… Egosu ise neredeyse yok gibi… Yeter ki takım kazansın…” şu cümle var ya sahadaki antrenör yardımcılarından hakemlere, tribündeki yazar çizere hatta “ENBİLGİLİ” :)) VELİLERE bile yol göstermeli, akıl ve buna bağlı olarak FİKİR vermeli diye düşünüyorum. Teşekkürler. Rüştü YAVUZ
Melli fenerbahçeden nba e gittikten sonra olimpia milanoya döndüğünde eurolig maçında fenerbahçeye karşı hiç de centilmen değildi bunu da unutmayın