NBA ile FIBA bugün yaptıkları açıklamada, NBA-Europe ligi kurulmasına yönelik ortak çalışmalarda Ocak ayı itibarıyla bir sonraki aşamaya geçileceğini ve bu kapsamda lige katılmak isteyen aday takımlar ile kulüp sahipleri ve yatırımcıları ile görüşmelere başlanacağını duyurdu. NBA’in önderliğinde ekonomik olarak büyümeye aday gösterilen lig, bu gelişmelerden sonra kulüplere yeterli maddi kaynak yaratamayan Euroleague ve Eurocup’ı ciddi olarak rahatsız etmeye başladı.
Kalıcı kontenjanlara ek olarak, yeni lig, Avrupa’daki FIBA’ya bağlı yerel liglerde yer alan her takıma, FIBA’nın Basketbol Şampiyonlar Ligi (BCL) veya sezon sonu eleme turnuvası aracılığıyla her yıl başarıya dayalı olarak lige katılma yolu sunacak. Lig ayrıca takvimini yerel ligler ve milli takım takvimleriyle uyumlu hâle getirerek, oyuncuların yıl boyunca hem kulüplerini hem de millî takımlarını temsil etmelerine olanak tanıyacak.
Yeni ligin bir parçası olarak NBA ve FIBA, Avrupa basketbol ekosisteminin gelişimini sürdürmek amacıyla finansal destek ve kaynak ayırmayı da planlıyor. Bu destekler; yerel ligleri, kulüp altyapılarını ve NBA ile FIBA’nın tüm seviyelerde oyuncu, antrenör ve hakem gelişimine yönelik mevcut programlarını kapsayacak.
FIBA Genel Sekreteri Andreas Zagklis, “Bu ortak NBA-FIBA projesinin daha ileri taşınması, Avrupa basketbol camiası için harika bir haber. Ligin formatı, Avrupa spor modeli ilkelerine saygı göstererek, kıtadaki her iddialı kulübe zirveye ulaşmak için adil bir yol sunuyor. Proje, oyuncular, kulüpler, ligler ve ulusal federasyonlar dahil olmak üzere tüm Avrupa basketbol ekosisteminin sürdürülebilirliğini artıracak şekilde tasarlandı ve Avrupa genelindeki basketbol taraftarlarına güçlü biçimde fayda sağlayacak bir zincirleme etki yaratacak.” dedi.
NBA Komiseri Adam Silver ise, “Avrupa’daki çeşitli paydaşlarla yaptığımız görüşmeler, kıtada yeni bir ligin oluşturulması etrafında çok büyük bir fırsat bulunduğuna olan inancımızı pekiştirdi. FIBA ile birlikte, Avrupa’da basketbolun potansiyeline dair vizyonumuzu paylaşan aday kulüpler ve kulüp sahipleri ve yatırımcıları ile görüşmeyi dört gözle bekliyoruz.” diye konuştu.




Güleyim bari, İngiliz ve Fransız kulüpleri ile lig yapacaklarmış. İçinde sadece Danimarka İsveç vb. şampiyonları olan ucube BCL liginin isim değiştirmişi olur ancak…
Euroleague ‘in hala sürmesi mucize… Takımlar Euroleague için 35-15 milyon Euro arası harcıyor, bunun yüzde 10nu yine Euroleague’den kazanamıyor… Bütün takimlar yıllardır cepten yiyiyor… Barcelona battı bu yüzden , Ataman dönemine denk gelme şanssızlığını saymazsak… Bunu ancak bu yıl Araplara açılarak biraz olsun tolere etmeye çalıştılar… Hadi bu işin maddi kısmıdır, biraz olsun katılımcılara başarı yolu açıktı lige girmek için… Onu da Atamanfobikler hoplayacak ama Ataman ve GS bozdu 😎😎😎 GS’yi kapıdan kovuyorlardı , bizimkiler bacadan giriyordu bir dönem.Hatta Monaco’ya yapılan kıyak da yapılmadı, çeyrek final oynasakta yaranamamıştık 🤣 Bunlar gibi sızmaları engellemek için iyice işi paraya döktüler, yerel liglerdeki başarıyı kaldırıp kota koymaya başladılar… Yerel liglerdeki rekabetin de bir anlamı kalmayınca zaten basketbola da gerek kalmadı olay ” para var , huzur var’a döndü!” Avrupa ‘da oyuncu yetişmesi de durdu, son şampiyonalar yeteri kadar örnek olacaktır, inanmayanlar için!!! Dolayısıyla FIBA parayı arttırdı olmadı şimdi de çok mantıklı olarak NBA ile ortaklık yapıyor… Euroleague için kendi kâr oranı dışında hiçbir basketbol kazanımı önemli değilken , NBA son yıllarda oynayan oyuncu sayısına bakarsak Avrupa’yı gözden çıkaramaz gibi gözüküyor… Umarız futbol dışında herhangi bir organizasyondan para kazanılabilir…
NBA – EUROPE başarılı olmak istiyorsa EUROLEAGUE liginden en üst takımları yani İspanya ,Yunanistan ,Türkiye’nin şampiyon olmuş takımlarını kendi liglerine çekmesi lazım yoksa sonuç hüsran olur onlar için