Euroleague Normal Sezon 34. hafta maçında İspanya’nın Real Madrid takımına deplasmanda 82-71 mağlup olan Anadolu Efes’te başantrenör Pablo Laso karşılaşma sonrasında düzenlenen basın toplantısında görüşlerini açıkladı.
“Öncelikle Real Madrid’i galibiyetinden dolayı tebrik ederim. “Ortaya koyduğumuz mücadeleden dolayı gurur duymamız gerekiyor. Maça gerçekten iyi başladık ama Real Madrid’in sahip olduğu yetenek sayesinde oyunu çevirebilecek potansiyelinin olduğunu biliyorduk. Savunmada bazı hatalar yaptık, rakibimizin aldığı hücum ribauntları onlara ikinci şansları verdi ve momentumu ele geçirmelerini sağladı. Devre arasında oluşan fark maçın gidişatını belirledi. Üçüncü ve dördüncü çeyreklerde iyi mücadele ettiğimizi düşünüyorum ancak ribauntları kaybetmemiz ve bazı atışları kaçırmamız nedeniyle geri dönebileceğimize tam olarak inanmadık, onların skorda hep önde olduğu hissi vardı. Şimdi hızlıca önümüze bakmalıyız çünkü kısa süre içinde Basketbol Süper Ligi’nde bir maçımız var.”




Ne gururu..Dalga mı geçiyorsun?
Dedemin kafası güzel…
“Şerefli mağlubiyetler” seviyesine geriledik sanırım:(
Gurur duyulacak ne var ki? Boş laf etmesen.
Tabii canııım…
Bu koskoca camia zaten “yine de gurur duymak” için kurulmuştu, öyle ya!
Bizi “şerefli yenilgiler” düzeyinden alıp, Avrupa’da kulüpler düzeyinde ilk finali gösteren, ilk kupayı tattıran bu kulüp zaten sırf böyle diyelim diye bu kadar yatırım yapıyor!!!
Bu adamın basın toplantılarındaki sorulara verdiği cevaplara veya kendi başına verdiği demeçlere lütfen dikkat edin, hafif alacı hafif müstehzi bir tavırla, Türkleri ve Türk basketbolunu hafife alan bir şekilde verdiği cevaplar sizin de hem kulağınızı hem kalbinizi tırmalamıyor mu?
Tamam, bu seneki kadronun kağıt üzerindeki hayalleri gerçekleştirmekten uzak olduğu ortaya çıktı çıkmasına ama;
Sayın Don Pablo, peki siz bu takım için ne yaptınız, mesela bu takıma neler kattınız?
-Maçlar giderken, özellikle son çeyreklerde coach dokunuşu….yok
-Karar verici oyuncu/ go to guy seçiminde istikrar yok, yerine kararsızlık var
-İyi oynayan oyuncuyu kenarda unutma var, kötü oynayan oyuncuyu değiştirmeme var
Biz şimdi ne yapıyoruz mesela kulüp olarak?
-Kontratı devam eden 9 oyuncu olduğu için önümüzdeki sene onlarla devam edeceksek, o zaman neden onların dakika ve özellikle rollerini “adamakıllı” tayin etmiyoruz?
-Sarper gibi Dessert gibi gelecekte faydalanmayı düşündüğümüz uyunculara neden dakika vermiyoruz?
-Elimizde son kalan hedef olan BSL için neden türk oyuncuların dakikasını arttırmıyoruz? Türkler Şehmus ve Ercan’dan mı ibaret?
Sorulaaaar, sorunlaaarrrr.
Yenilirsiniz, yenildikten sonra da gurur duyabilirsiniz ama ortaya sahaya yansıyan bir gayret, emek vardır… İşte onunla gurur duyarsınız…..
Don Pablo;
Aynı şeyleri yapıp farklı sonuçlar beklemenin adının ne olduğunu hepimiz biliyoruz. Unutmayın ki aptallıkla gurur duyulmaz!!!!!!!