Petkim kazanması halinde diğer maçlardan bağımsız olarak ligde kalmayı garantileyeceği maçta TOFAŞ’a son saniye basketiyle 73-71 kaybetti ancak Karşıyaka maçı devam ederken, Mersin’in Trabzon’da kaybetmesiyle düşmekten kurtuldu. TOFAŞ eski koçu Orhun Ene’nin ekibine karşı diğer takımları etkilememek adına oynaması gereken şekilde oynadı.
Maça iyi başlayan taraf Petkim oldu. Hem savunmadaki istekleri hem de ortadaki toplara olan reaksiyonları ve enerjileri ile 7 dakika geride kalırken farkı 9’a çıkardılar (8-17). Tofaş kenardan gelen Furkan ile kıpırdansa da ilk çeyrek 13-21 sona erdi. Petkim’de Blumbergs-Efianayi ikilisi 15 sayı kaydetti.
2.çeyreğe ikinci şans sayılarıyla başlayan konuk ekip 2 dakika dolmadan farkı 15’e çıkardı (13-28). Moladan Besson-Perez liderliğinde dönen Tofaş, Blazevic’in de boyalı alan katkısıyla farkı 4’e çekti (29-33). Kısaların temposu ve üçlük isabetleriyle reaksiyon veren Petkim soyunma odasına giderken farkı 12’ye çıkardı (35-47). Rakibine hiç hücum ribaundu vermeyen Petkim’de Efianayi ilk yarıyı 12 sayıyla tamamladı.
Düşük yüzdeyle başlayan 3.çeyreğin 5 dakikası geride kalırken skor 41-52’ydi. Savunma kaynaklı sayılarla ritm bulan Tofaş, Furkan ve Besson’un skorer oyunuyla son çeyreğe girerken maçta ilk kez öne geçti (59-58).
Final periyodu da düşük yüzdelerle başladı ve üstünlük sürekli el değiştirdi. Son 2 dakikaya 65-67 girildi. Furkan’ın üçlüğüyle Tofaş öne geçti. Efianayi çizgiden 2/2 yaptı (68-69). Perez’in üçlüğüne Whittaker ikilikle cevap verince son 8 saniyeye 71-71 girildi. Alex Perez’in son saniyede bulduğu uzak ikilikle Tofaş sahadan 73-71 galip ayrıldı. Petkim yenilmesine rağmen Mersin’in de kaybetmesiyle ligde kaldı.
Sadece 3 hücum ribaunduyla oynayan Tofaş’ta Perez 17 sayı 9 asistle yıldızlaşırken Besson da 17 sayı 8 ribaundla oynadı.
İkinci yarıda sadece 2 üçlük isabeti bulabilen Petkim’de ise Efianayi 23 sayı ile sahanın en skorer ismi oldu.




Aliağa PETKİM spor bu şekilde kümede kalması gerçekten çok üzücü. Bu durumun açıklaması yok. Sorumlu kişi yada kişilerin şapkayı önüne koyup düşünmesi lazım. Bu sene bu takımın bu duruma düşmesi en önemli sebebi yerli oyuncu transfer tercihi oldu. Lige yunus, Mustafa, Selim ve Boranla başlamak en büyük hataydı. Bu dörtlü değil Bsl’de oynaması Tbl’de bile oynamaz. Bu oyuncular takımı sürekli aşağı çekti. Franke ve david form düşüklüğü yaşadı durum buraya kadar geldi. Neyse hatalardan ders çıkartıp seneye aynı hataya düşmezler inşallah. Neyseki Orhun hoca var oda bu durumdan ders çıkarır yerli ve yabancı oyuncu kaliteli ve en önemlisi mücadele eden bir takım oluşturur. Bu takıma destek olan yönetim her sene aynı senaryoyu yaşamaktan bıkmıştır diye düşünüyorum. Şuan beklide alt yapı ve ekonomi durumu iyi olan ender takımlardandır diye düşünüyorum. Yönetim daha ne yapsın. Son olarak ne yapın Whittaker’i takımda bırakın. Bu seneki kadroda bir tek takımda kalmayı hakketti.