U17 Milli Takımımız Dünya Kupası’ndaki ilk maçında Yeni Zelanda’yı 25 sayı farktan gelip iki uzatma sonunda 112-100 yenmeyi başardı. Millilerde Rüzgar Öpçüm bileğinden sakatlanıp maçın bir kısmında riske edilmezken Atahan da kafasına aldığı darbeden sonra önlem olarak oyuna girmedi. Ömer Yusuf Şık’a da bandaj uygulanırken ikinci uzatmada Arda Sarp Kaya’ya kramp girdi ve sedyeyle kenara geldi. Maçın ilk üç çeyreği bir türlü ritim bulamayan milliler topu rakip sahaya taşımakta bile zorlanınca fark 25 sayıya kadar çıktı. Ekstra oynayan rakibe karşı özellikle efor gerektiren tüm kategorilerde çok zorlandık. Son çeyrekte ise müthiş bir geri dönüş yapan millilerde Ömer Kutluay 39 sayıyla takımın en skoreri olurken Darius Karutasu 37 sayı ile oynadı.
Yeni Zelanda ilkçeyreği 22-20 devreyi ise 41-28 önde tamamladı. Son çeyreğe de 64-47 önde girdiler.
Son çeyrekte bambaşka bir milli takım izledik. Tüm gücüyle savaşan milliler rakibin hatalarıyla dış şutları birleştirince bir anda geri döndük. bu bölümde Darius’un ekstra isabetleriyle farkı erittik. Çeyreğe 15-3 seriyle giren milliler rakibin faullerde yaptığı hataları da iyi değerlendirdi. Bitime 4.34 kala 70-69 ile öne geçtik. Maç bir anda düelloya dönerken rakibin dış atışlarına Ömer potaya giderek yanıt verdi. Son iki dakikaya 3 sayı farkla üstün girdik. Basit hatalarla rakibin 3 sayı öne geçmesine sebebiyet verdik. Ömer ve Darius maç toplarını deneyip isabet bulamasa da Demir ekstra bir ribaund ile basketfaul yapı ve 3 saniye kala skoru eşitledi. Maç 84-84 uzatmalara gitti.
Uzatmalarda da olağan şüpheliler ile üretim sağlandı. Cecil müthiş oyununu sürdürürken biz Darius ve Ömer ile ürettik. Son 19 saniyeye girilirken skor 96-96’da eşitlendi. Son topta Ömer potaya gitse de isabet bulamayınca maç 96-96 ile ikinci kez uzadı.
İkinci uzatma hakemlerin de yardımıyla bir hayli uzun geçti. Yetenek farkını sonunda ortaya koyan milliler farkı çift hanelere çıkardı. Karşılaşmadan 112-100 galip ayrıldık.



