Fenerbahçe 39/47 Serbest Atışa Telekom’u Eledi

- Reklam-

Fenerbahçe BEKO ikinci yarının büyük bölümünü geride oynadığı maçta Türk Telekom’u 101-94 yendi ve seriyi 2-1 kazanıp yarı finalde Bahçeşehir Koleji’nin rakibi oldu.

Bitime bir buçuk dakika kala Türk Telekom 94-92 öndeyken Fenerbahçe 2 kritik blok, bol serbest atışla 9-0’lık seri yakaladı.

Basketfaul’un notu: Maçın sonucunu belirleyenlerin başında Fenerbahçe tribünleri vardı. Hakemlere cehennemi yaşattılar ve Fenerbahçe 39/47 serbest atışla maçı kazandı (Telekom 13/14). Çok iyi geçirmediği sezonun sonunu çok iyi oynayan Telekom bu maçta hakemlerden çok ağır zarar gördü. Fenerbahçe’nin Euroleague zafersı sonrası ritmini kaybetmesi Telekom için bir avantajdı ancak hakemler izin vermedi.

İlk 5 dakikada iki takım da üstünlük sağlayamadı (11-11), Fenerbahçe çizgiye daha fazla giderek ilk periyodda 23-20 üstünlük yakaladı.

Türk Telekom dengeli ve sabırlı hücum etti ve Fenerbahçe’ye hızlı hücum şansı vermedi. Fenerbahçe’nin ikili sıkıştırmalarına top kaybı yapmayan Telekom, asist üzeriden bulduğu sayılarla oyunda kaldı. Marko Guduric ile ön sahada fark yaratmaya çalışan Fenerbahçe ilk yarıda 16/20 ile serbest atış kullandı (Telekom 8/9). 22 kez liderliği değiştiği ya da beraberliğin oluştuğu ilk devre 51-51 sona erdi.

Telekom üçüncü periyoda 10-5 ile başladı ve 4. dakikada 5 sayı (61-55) öne geçti. Fenerbahçe, Melih Mahmutoğlu etkisi ve 10-0’la yanıt verdi, skoru 65-61 lehine çevirdi. Kırılganlık göstermeyen Telekom Anthony Brown ile dengeyi sağladı, son 10 dakikaya 72-72 beraberlikle girildi.

Telekom, Yoan Makoundou’nun sayılları ile 7 dakika kala 5 sayılık (81-76) avantaj yakaladı. Fenerbahçe’nin pick and roll savunmasına karşı Melih Tunca’nın yönetiminde devrilmeleri kullanan Telekom son üç buçuk dakikaya 91-86 önde başladı. 2:30 kala baldwin farkı 1 sayıya (91-90) çekti, 2:20 kala Oliver Hanlan 5 faulle maçı tamamladı. 2 dakika kala Baldwin çembere fgidip bitirdi: 92-91 Fenerbahçe. 41 saniye kala Sertaç Şanlı tipleyerek skoru Fenerbahçe adına 95-94’e getirdi. Braian Angola’nın top kaybından sonra Marko Guduric 27 saniye kala smaçladı: 97-94. Nigel Hayes’in yaptığı blok sonrası Guduric yine çizgiye gitti: 98-94. Nigel Hayes’in serbest atışları skoru belirledi: 101-94.

Öne çıkanlar…
Fenerbahçe BEKO: Nigel Hayes 18 sayı, 3 ribaund, Marko Guduric 26 sayı, 2 ribaund, 2 asist, Wade Baldwin 19 sayı, 3 ribaund, 5 asist
Türk Telekom: Kyle Alexander 14 sayı, 7 ribaund, Braian Angola 18 sayı, Oliver Hanlan 14 sayı, 6 ribaund, Anthony Brown 24 sayı (3/4 üçlük), 5 ribaund, 2 asist, Yoan Makoundou 16 sayı, 1 ribaund, 2 asist

- Reklam-

27 YORUMLAR

  1. Ama ilk 2 çeyrekte Telekom’un ya 3 ya 4 hücum faulünü görmeyen de aynı hakemler. Bir pozisyonda aynı anda 2 FBli oyuncuyu devirdi Telekomlu ama çıt yoktu. İçeriye devrildi FB ve hakkıyla faulleri aldı, abartı bir karar da olmadı bence. FB’ye karşı Türkiye’m herkes bu sekilde oynamaya başladı. Hatırlarsanız Bjk de hem kupada hem ligde ilk yarıdaki maçta böyle faulle oynamıştı

    • Kesinlikle, her soylediginizi nacizane imzaliyorum, her dediginiz sonuna kadar dogru.6 oyuncu 4 faul almis, ne olacakti genel af mi? Pehhhh…

  2. Yuzlerce, ustelik milli mac niteligi tasiyan maclarda buyuk hakem facialari yasadik sesinizi cikarmadiniz. Euroleague ozur diledi yine ses etmediniz. Simdi faul atislari yuzunden telekom hakemle maci kaybetti diyorsunuz. Derhal hangi pozisyonun ya da pozisyonlarin faul olmadigini tek tek saymalisiniz. Aksi halde hepiniz yalan soyluyorsunuz…

  3. Evet hakemler evet izin vermediler her zamanki gibi aynı hakemler hergun maç yönetiyor seçim olunca da koşa koşa oy veren yine bu takımlar degil mi?bide bu arada bu aynı hakemlerin piyasaya çıkmasında sizin katkınız varmiydi yanlış mı hatırlıyoruz????

  4. Mhk ofisinde çalışan genç kardeşimiz her yerde görev alıyor her maçta yürüyüşe çıkıyor bu maçta biraz karar vermeye çalıştı eline yüzüne bulaştırdı. Hangi kritere göre seçiliyor bu arkadaş mhk ofiste çalıştığı için kolay iletişim kuruluyor sanırım..

  5. 1- Fenerbahce bu ulkenin gururudur ve en guclu basketbol takimidir. Zafer sarhosu olduklarindan iyi oynamiyorlar.
    2- Bugun Telekomun hakki yendi demek ki yarin Fenerbahcenin de hakki yenebilir diye ses cikartmak gerekir.
    3- Bugun Tofasi da yediler.
    4- Ligden dusenleri cikanlari bunlar belirledi.
    5-6-7-8-9 sayariz ama asil olay su. Iki gun bile konusulmaz biz de istedigimiz gibi at kostururuz diye bakiyorlar olaya. Gercekten iki gun bile konusulmuyor. Arka plandan da bilgi vereyim. Kisa boylu eninde sonunda yargilanacagini hepimizin gorecegi sahis Telekomlulari coktan arayip gazlarini aldi bile. Telekomlular Tofaslilar Galatasaraylilar Mersinliler hatta Dackalilar da korkup sus pus eve donsun.

  6. İyi dediğimiz üç gün yaşamıyor.Oly’in kazandırıldığı son maçındaki hakemleri izleyince , “Allah’ı var bizim hakemler de hata yapıyor ama bu kadar değil” demiştim.Yorumcu Can İle spiker de zaten iyi dalga geçmişti Hakemlerle… Bugün şunu gördük burası Sırbistan Ligi değil öyle sürprize falan izin yok!!! Neyse bunlar olağan; çünkü TBF bu yüzden seçildi. Alınan arkadaşlar için tek soru şu olsun; F4de iki FB maçını yöneten hakemler olsaydı bugün FB 47 serbest atış kullanabilir miydi?!?! Bakın maçı kazanır mı diye sormuyorum😎 Not; Melih Tunca hakemlere rağmen harika oynadı yaptığı 5 asisti yapacak Türk Gard şu an çok az…

  7. Kendi adil tuttugu takim dokulurken Guduric’i milano’ya kakalamaya calisan malum cahil laf uretmis. Oysa ben acik, aleni delil istiyorum. Tekrar ediyorum, yuregi olan dedigime cevap verir!!! bos lafa, tatavaya karnimiz tok, bir sezon boyunca yalan isittik, simdi gercekler konussun, PALAVRAYA GECIT YOK!!!!!!!!!
    “Derhal hangi pozisyonun ya da pozisyonlarin faul olmadigini tek tek saymalisiniz. Aksi halde hepiniz yalan soyluyorsunuz…” HODRI MEYDAN! Ha bir de ayagini denk al! BEN AVRUPANIN EN BUYUGUYUM

  8. Ankaragücü Erok serisindeki hakem buradaydı. Eğer siz başkasına yanlış yapılınca ses çıkarmazsanız gün gelir o yanlış sizi de bulur. Tam tersi de olabilirdi. Bu ismi cismi belli hakemlere artık takımlar bir araya gelip ne zaman ses çıkaracaklar? Yarın yarı finalde de finalde de veya seneye de sizin başınıza gelebilir

  9. Hakemler iki taraf için de felaketti hele rakibi tarafından itilen Melli’ye gözünün önünde faul çalan hakeme hakem denebilir mi? Mevcut hakem kalitesiyle basketbolumuz hiçbir yere varamaz…

  10. Kamuoyunu manipüle etme gayretkeşliğinizde doğrusu muhteşemsiniz. Beşiktaş’ın sahasındaki Fenerbahçe maçlarında hakemlerin cehennemi yaşamasına gerek kalmıyor, kendileri bilakis cehennem zebanisi gibiler “konuk” takıma karşı. Bu maçta da Telekomlular tıpkı Beşiktaşlılar gibi vura kıra oynadılar, fauller verildi diye hakemler izin vermemiş mi oluyor? Yani faulleri görmezden gelip maçı ve turu çalmalarına izin vermemiş oluyorlar, öyle değil mi ? Bu algı operasyonunuz hakemlerin bu branşın tarihi boyunca Fenerbahçe’ye karşı operasyon aleti olarak iş görmüş olmalarının birinci elden itirafıdır.

  11. Fenerbahce kongre uyesiyim, ilk firsatta bunu genel kurulda dile getiricem. Bugun Telekom’un hakkini yiyenler yarin da bizi gozlerine kestirirlerse bize kaybettirirler. Biz hakkimizla oynar kazaniriz zaten iyi takimiz, tevessul etmeyiz. Basketbol bari temiz kalsin. Bunlar gibi hakemlere duduk astirilmali

  12. Maçın sonunu izleyebildim. Hakemler net şekile maçın sonuna etki ettiler. Efes de F4 zaferi sonrası benzer bir durum yaşamıştı ve Djordevicli FB şampiyon olmuştu. O zaman Efesin BSL şampiyonluğunu kaybetmesi ne kadar normal ise bugün de Telekom FB’yi elemiş olması o kadar normal olacaktı. Büyük zaferlerden sonra takımlar motive olamayabilir. Bu onların başarısından birşey götürmez. Bu nedenle bu tip harici dokunuşlara hiç gerek yok.

  13. Verilen emeklere yazık, bir kere de EL şampiyonunu eleyerek tarih yazılmasına izin verseydiniz keşke.47 serbest atışı hayatımda ilk defa görüyorum.BSL-TBL-TB2L-KBSL-TKBL dahil bu sezon 500’e yakın maç izledim, bu kadar bir taraftan alınıp diğer tarafa verilen maç görmedim.

  14. Altuğ ve Uğur anlaşılıyor da.. Şahin ve Baki çok şaşırtıyor. Demek ki onlar da radardalar. Yazık gerçekten. Başkentli herkesi kafalamış. Ankara İstanbul iş birliği var.
    İzmir ve Bursalılar dışlanmış durumda…

  15. Telekomun 16 savunma ribanduna karşılık fb 9 hücum ribaundu almış, Telekom 11 top kaybı yapmış FB 6 top kaybı yapmış yani FB daha fazla hucüm etmiş. Aslında maçın sonundaki fauller Telekom’a yaradı ama Wade Baldwin 2-0 faulünde bile savunma ribaundunu alamadılar ve sonrada sayı yediler. Telekom’un sezon başından beri bitmeyen bir Point Guard sorunu var (her ne kadar 3 tane point guard transfer etselerde hala doğru düzgün bir point guardları yok) O yüzden de hiçbir zaman rakipleri kadar çok drive edemiyorlar ve faul alamıyorlar. Zaten hemen her maç Telekom rakibinden daha az faul atıyor. Maçı salonda izledim ve hakemlerin bu kadar kötü maç yönettiğini düşünmüyorum. Hakemler bu kadar kötü yönettiyse bu haberi yapanların buraya birde video koyarak pozisyonları göstermesi lazım. Hakemlerin elbetteki yaptıkları hatalar var ama maçın sonucuna etki edecek kadar çok etki yaptıklarını sanmıyorum. Hakemler art niyetli olsa Telekom’un ribaunt sorunu varken maçın bitmesine yaklaşık 5 dk kala N.Melli’yi 5 faulle dışarı çıkartmazlar ve maçın sonunda bu kadar çok Telekom’un lehine basketfaul çalmazlardı 🙂

  16. Eğri oturup düz konuşalım fb nin elenmesini kim ister?hiccckimseeee…aynı futboldaki gibi şimdi görüntü de bu hakemlere 1 hafta maç verilmez sonra iki gün üst üste verilir hersey 1,5 gün konuşulur unutulur gider patron mutlu herkes mutlu 🙂 sırf federasyon da çalışıyor diye herkes en üst ligde maç yönetebilir:))

  17. basketfaulün notu olarak yazdığınız yoruma delil sunabilecek misiniz? mesela hangi pozisyonda fenerbahçe taraftarının desteği ile faul aldı. mesela saçlarıyla oynayan altuğ köselerli ilk yarıda gözünün önündeki hücum faulü vermedi, melliye tekrarı halinde teknik çalacağını işaret etti. bu şekilde vereceğiniz doğramaya örnek pozisyonları yazın bizde bilelim. türk telekomun galip gelmesini çok istemişsiniz belli. ama olmadı. bu arada dün eleştirilmesi gerekenler hakemlerden çok fenerbahçe staffı ve sarastı. ilk maçta hareketli iki uzuna karşı zor anlar yaşayan takımı yine aynı rotasyonda sürdü maça. birch kadroya alınmadı. tarık biberoviçin sakatlığı sonrası saras alternatif üretemezse fenerbahçe şampiyon olamaz.

  18. Hakem kalitesi düşük bu maçta da birkaç pozisyonda bunu bir kez daha gördük ama Telekom’un iki yabancısı Jess ve Speedy toplam 0 sayıda kaldılar ve Telekom sert oynadı karşılığında da muhtemelen yorgunluktan onlar gibi sert oynayamayan o yüzden de kötü savunma yapan ve basit sayılar yiyen Fb iyi hücumcularıyla çok sayıda faul attı ama bunlardan bahseden yok. Sanırsın ki hakemler Fb’yi tuttu Telekom’un hakkını yedi. Fb başa baş giden maçın son bölümünde tecrübesini konuşturdu, Nigel iki kritik blok yaptı, Marko top çalıp smaç yaptı sonuç ortada. Kimse maçın sonucunu faullere ve kötü hakemlere bağlamasın.

  19. 1- Uluslararasi yani Milli bir rekabet olan euroleague’de defalarca alenen katledilen, ustelik euroleague yonetiminin ozur dileyip bu hatalarin yapilmayacagini belirttigi halde KIMSE NEDEN SESINI CIKARMADI, NEDEN KONU BILE OLMADI? ADALET MERAKLILARI O ZAMANLAR NEREDEYDI?
    2- Bir arkadas belirtmis, playoff gs-bjk iki macinda toplam tam 66 faul atisi kullanmis. Neden bu maclarda hakem!!! etkisi konusulmadi? NEDEN KIMSE BU MACLARDA ADALET ARAMADI?
    3- Yuregi olan, haksizlik oldugunu iddia eden HERKESE SESLENIYORUM: Sayin, tek tek sayin, hangi pozisyonlarda yanlis duduk vardi? Sadece 1 teknik faul almis telekom neden pozisyonlara itiraz bile etmedi? BEKLIYORUM, AMA BILIYORUM KI YINE HAKSIZ BIR CAMUR ATILDI VE AMAC MALESEF IZ KALMASI, CEVAP VERECEK TEK BIR KISI CIKMAYACAK, IDDIA ETTINIZ, ISPAT EDIN!!!
    Bu ulke ozellikle cifte standart, haksizlik, adalet adina buyuk problemler yasadi ve yasamaya devam ediyor. Adalet cani isteyene uygulanacak, bazan gormezlige gelinecek bir konu mudur? Bu nasil bir aymazliktir? Sampiyon olmasini kaldiramayanlar, tebrik edemeyenler, kucucuk konulardan kahramanlik hikayeleri cikaranlar yine dilsiz seytani oynayip yalan iddialarla bu takima mi saldiracak? Buyrun meydan sizin, bu ovunulesi kulube laf edenler Turk sporunu dinamitliyor ve kendi ayaklarina kursun atiyorlar. Yeter, yureginiz yetiyorsa cikin sahada mucadele edin, kelimeleriniz nafile…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Sosyal Medya

33,250TakipçilerTakip Et
38,158TakipçilerTakip Et
65,321AboneAbone Ol

En Son Haberler