Cecil, Kutluay’a Karşı… (İnan Şefkatli)

- Reklam-

Üç basketbol aşığı olarak toplandık yola koyulduk U17 Dünya Basketbol şampiyonası ilk gün maçlarını seyretmek üzere . Büyük hedef gözümüze kestirdiğimiz 4 maçı (sonuncusu Türkiye maçı olmak üzere) seyretmek , bir de araya Merkezefendi’den köfte sıkıştırıp evimize win win yaparak dönmekti. Ben bunu gerçekleştirdim ve çok da mutlu oldum. Yol arkadaşlarım ikinci maçın sonunda ağır basketbol zehirlenmesi emareleri yaşamaya başlayınca hemen ‘ olay yerinden ‘ uzaklaşmayı tercih ettiler.

Günün sonunda bana harika bir 10 saat yaşattığı için basketbola bir kez daha teşekkür ettim.

İlk maç Litvanya – Kanada maçıydı. Bu maç esasında basketbolda fiziğin ne kadar önemli olduğunu göstermekten çok basketbolda IQ önemi ve doğru basketbol oynamanın maç kazanmak ve hedefe gitmek için en önemli kural olduğunu gösterdi. Kanada takımının 3 uzunundan biri 2.28 cm.diğer ikisi 2.10 cm civarı oyuncular olması, gardı forveti müthiş atlet olmalarına rağmen Basketbolun temel kurallarını yapan Litvanya maçı aldı götürdü. Efsane oyuncu Ramulas Sişkauskasın oğlu Lukas Sişkauskas’ında oynadığı ( çok iyi oyuncu ) takım uçan kaçan Kanada’ya ders verdi.

İkinci maç Avustralya – Sırbistan arasında oynandı. Maçın başında ısınmalarda Remzi abi dediki Avustralya takımında formasında “Y.Başaran” yazan bir oyuncu var. Çocuk 2.10 civarı atlet, fizikli bir oyuncu. Burak ekledi ‘ismi de Yılmaz olur mu be’ derken oyuncu Yahya Başaran isimli bir Türk çocuğu çıktı. Meğer Türkiye de altyapılarda bir süre zaman geçirmiş ve bu sürenin çoğunda benim altyapılarda çok değer verdiğim gerçek bir basketbol emekçisi Banu Özgür ile çalışmış. Ülke basketbolumuz için önemli bir değer olacak olan bu çocuk şimdilik tercihini Avustralya’dan yana kullanmış ŞİMDİLİK ! Geçen sene Gürcistan’da U 16 Şampiyonası’nda seyrettiğim Sırbistan takımı turnuvaya kötü başladı ama Kustrica çok değerli bir oyuncu, takip etmeye devam diyorum.

Üçüncü maç Amerika – Fransa maçıydı. Bu maçın birçok anlamı vardı tabii ki ama en önemlisi Fransa U17 takımının başında bir NBA efsanesi aynı zamanda bir Basketbol Kulüp sahibi ismin olmasıydı. Tony Parker işini gücünü bırakmış bu çocuklara daha başka ne verebilrim diye gelmiş bu takımın coacluğunu yapıyor. İşte basketbolu en çok bunun için seviyorum. Çocuk ve sporun olduğu bir işin içinde olmak insana o kadar büyük keyif veriyor ki bunu anlatabilecek bir de kelime bulabilsem ne güzel olacak !!! Amerika , Fransayı çok farklı yendi. Özellikle Fransa takımında bütün herkesin hayranlıkla takip ettiği Soliman maalesef hiç ritim bulamadı. Aynı zamanda Fransa kısaları da berbat oynayınca Parker ve staff için maç büyük ızdıraba dönüştü. Amerika takımı evet çok atlet ama şunu düşündüm ileri yaşlarda büyük farklılıkların olacağı bu oyuncu gurupları için Amerika ve dünya takımları için farkın birbirine en yakın olduğu dönemler hiç şüphesiz bu dönemler.

Gelelim bizim maça . Saat 20.15 olmuş. Salonda 7 saatten fazla geçirmişiz birde rakip Yeni Zelenda sahaya çıktığında fiziksel olarak çok sıradan bir görüntü sergileyince ben devre arasında çıkmanın hesaplarını yapmaya başladım. Bu arada çok kısa ortamdan bahsetmem lazım . Tabii ki akşam bizim maça doğru insanların gelmesini bekliyordum ama bu kadar değil. Gerçekten etkileyici ve çok kaliteli bir basketbol seyircisi maça akmaya başladı. Bayraklar , flamalar , anneler , babalar ve gençleri görünce FİBA nın şampıyonayı buraya vermesinin son yıllarda yaptığı en akıllı şey olduğunu düşündüm. Basketbol Federasyonu da tabii ki talepkar ve organizatör olarak büyük iş yapmış. Dünyadaki emsallerinin nasıl olduğunu çok bilmiyorum ama benim gördüğüm en güzel basketbol ‘ MABED’i ‘ kesinlikle BGM dir. Bir de organizasyonun gönüllülerden güvenliğine kadar mükemmel yapıldığını görünce insan çok daha büyük keyif alıyor.

Maça geçelim diyeceğim ama ilk 3 periyodu çöpe atmak hiç de yanlış olmaz. 25 sayıyı bulan farkın son periyodunda 3 oyuncu Türkiye basketboluna belki de çok uzun zaman unutamayacağı bir galibiyet yaşattı. Ömer ve Karutasu için söylenecek ve yazılacak çok şey var ama yazım o kadar uzadı ki okumaya devam edecek hiç kimseyi bulamayacağım için sadece şu kadarını söyleyeyim, eğer bu iki oyuncu Amerika, İspanya vs. takımında oynasaydı her türlü programımı bunları seyredebilmek için organize ederdim. A Milli takım kadrosu için çok mu erken bence hiç de değil .

Dün gecenin bendeki üçüncü oyuncusu Atahan Ağacdelen . Geri dönüşün ışığını yakan bu arslan parçası beni benden aldı. Birde 2 kısamızın ‘ ölümüne ‘ yaptıkları savunma salonun en büyük çoşku kaynağı oldu. Şık ve Sarp helal olsun size.
Yeni Zelenda takımındaki Cecil müthiş bir maç geçirdi . 42 sayı attı 44 dakika sahada kaldı ama sonuçta maça girenin onu tutmak , sindirmek için yapmadığı agresiflik kalmadığı başta HAKA dansın lideri kaptanları olmak üzere 6 farklı oyuncuyla savaşan Ömer Kutluay ve arkadaşları maçı kazanmayı başardı.

Bu takım çok güzel bir takım , yense de yenilsede destekleyelim. Kesin kârlı çıkarız , benden söylemesi .

Kalın sağlıcakla…

- Reklam-

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Sosyal Medya

33,250TakipçilerTakip Et
38,158TakipçilerTakip Et
65,321AboneAbone Ol

En Son Haberler