Telekom Ve Erdem Can (Naci Özonay)

- Reklam-

Değerli Antrenör, Öğretmen, Yönetici Arkadaşlarım ve Okurlarımız;

31.01.2026 Cumartesi günü Telekom-Tofaş takımları arasında oynanan BSL maçında uzunca zamandır cevabını bulamadığım soruma cevap bulmuş oldum.

Sorum şu idi:

BSL düzeyinde ya da üst düzeyde profesyonel oyuncular sadece para için mi oynarlar?

Ya da sorumu şöyle sorayım:

Profesyonelce oynayan oyuncular sahaya yüreklerini sadece para için mi koyarlar, takım-takım arkadaşları, idareciler, antrenörler, seyirci ile hiçbir duygusal bağları olmaz mı, kader birliği yapmış oyuncu ve antrenörler yeri geldiğinde birbirleri için sahada savaşmazlar mı?

Ya da iyice özelleştirerek şöyle sorayım:

Oyuncular gerektiğinde antrenörleri için sahada yüreklerini ortaya koyarak savaşmaz mı?

Değerli Antrenör, Öğretmen, Yönetici Arkadaşlarım ve Okurlarımız;

Telekom-Tofaş maçının 14. Dakikasında sevgili Erdem iki teknik faulle oyunu terk etmesinden sonra Telekom cephesinde, önemle oyuncularda yaşanan durgunluk ve şaşkınlık sonrası açıkçası ben maçı Tofaş’ın maçı rahat bir şekilde ve farklı kazanacağını düşünmüştüm.

Ancak 3. periyodun başlamasıyla birlikte; şaşkınlığını atmış, olgun, yıllardır bir arada oynuyor gibi rahat, birbirini sakinleştiren, birbirlerine görünmez bağlarla sımsıkı sarılan-tutunan ve büyük bir aidiyet duygusuyla sahada yer alan Telekom oyuncu grubu ile sahada baş başa kaldık…

3 ve 4. periyodu mükemmele varan ve neredeyse hatasız bir şekilde oynayan Telekom oyuncuları Tofaş’ı farklı bir skorla geçip maçı kazanmayı bildiler.

Ankara’da yetişen bir antrenör olmam ve Ankara’da oturmam nedeniyle Telekom’un hem lig hem de Avrupa maçlarını yakından takip etmeye çalışıyorum.

Bu takiplerim esnasında edinmiş olduğum gözlemler ve ara arada sevgili Erdem’le Telekom takımı üzerine yapmış olduğumuz sohbetlerde; Erdem’in oyuncularına duyduğu saygı ve sevgiyi, oyuncularından ve çalışma arkadaşlarından söz ederken onları evlatları gibi sahiplenmesini, Telekom’u ise evi gibi korumaya çalışmasını hep büyük bir takdirle dinledim.

Oyuncuların sahada verdikleri bu olumlu reaksiyonun temelinde sevgili Erdem’in oyuncuları ve ekibi ile olan sağlıklı iletişiminin de çok büyük rolü olmuştur.

İşin teknik ve taktik boyutunda ise, sahada ki tüm olumsuzluklara rağmen 3 ve 4’üncü periyodu organizasyonlara sadık kalarak çok başarıyla oynayan bir Telekom takımı gördük. Bu durumda takımın teknik ekip tarafından iyi antrene edilmiş olduğunun önemli bir göstergesidir.

Sene başından beri hem Koçlarının hem de oyuncularının yanında yer alan Telekom yönetiminin de yaratılan iklim, birliktelik ve aidiyette büyük payları vardır.

Sevgili Erdem’in iki teknik faulle sahadan ayrılmasından sonra takımı devralan sevgili Can Akın ise görevini kusursuz bir şekilde yerine getirmiştir.

Takım kaptanı sevgili Doğuş’u ayrıca tebrik etmek istiyorum. Doğuş’un ne kadar mücadeleci olduğunu, savaşmaktan kaçınmayacağını ve gözünü daldan budaktan esirgemeyeceğini tüm basketbolseverler çok iyi bilirler. Bu savaşçı ruh hali zaman zaman böyle sıkıntılı durumlarda ters de tepebilir.

Ancak sevgili Doğuş başta kendisi olmak üzere tüm takım arkadaşlarının sakin kalmasında, kontrollü olmalarında hem oyun içindeyken hem de kenarda iken büyük rol oynadı. Bir kaptana ne yakışıyorsa onu yaptı…

Değerli Antrenör, Öğretmen, Yönetici Arkadaşlarımı ve Okurlarımız;

Telekom oyuncularının kazandıkları bu maç ve vermiş oldukları mücadele bence kazanılan bir maçtan çok daha fazlasıdır…

Tüm takımlara örnek olacak niteliktedir.

Telekom yönetimini, oyuncularını ve teknik ekibi vermiş oldukları mücadele, göstermiş oldukları birliktelik ve bizlere iyi örnek oldukları için tebrik ediyorum.

Saygılarımla.

- Reklam-

5 YORUMLAR

  1. Bir takımı takım yapmak antrenörün başarması gereken en önemli hedeftir bu hedefe ulasabilirse her oyuncu o takım içerisinde ne gerekiyorsa ve nasıl gerekiyorsa yapmak için elinden geleni yapar ve rolünün küçük veya büyük olması önemli değildir o bir makinenin parçasıdır. Sevgili Naci abi senin eski bir oyuncun olarak sayende biz takım olmayı öğrenmiştik ve ben de oyuncularimla bunu başarmaya çalışıyorum. Özellikle profesyonel düzeyde bu iş gerçekten zor , yabancı oyuncular antremana veya maça değil İŞE gider bu onun hayatını kazandığı işidir ve işini yapar, eğer koç takımı takım yapabildiyse o zaman oyuncular sadece işini değil gereken her şeyi yapar bu da hem oyuncunun karakterine bağlıdır hem de Koç a ve takıma olan saygısına bağlıdır. Ve görüldüğüne göre Erdem Can bunu başarmış gerçekten kutluyorum..

  2. Naci Hocam, kaleminize saglik; belki Avrupali oyuncudan beklenebilir ama ozellikle Amerika’lilardan, ki Jaleen Smith ikinci yariyi en yogun yasayip oynayanlardandi, bu tepkiyi alabilmek, onlari boyle motive olabilecekleri bir ortami sunmak oldukca siradisi. Seyircisini de motive ediyor boyle Hocalar ve birlik olabilmis bir yonetim.

  3. Erdem in arkasında dev gibi bir ordu var severiz sevmeyiz gn mnj Önder Külçebaş ı ve İsmail Güvenç ide unutmamak lazım Başkan ve takım arasında belli ki çok iyi bir köprü kurmuşlar

  4. Biktirdiniz artık bu Erdem Can guzellemelerinizle ve tarafli yazilarinizla. Ne gibi bir başarılılar sonuç getiriyor bu methettiginiz özellikler? Umarim yayınlarsiniz ve biraz kendinize gelirsiniz.

  5. Erdem in arkasında dev gibi bir ordu var derken kulübün yapılanmasında bahsetmiştim (fizyoterapist doktor psikolog masör diyetisyen)

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Sosyal Medya

33,250TakipçilerTakip Et
38,158TakipçilerTakip Et
65,321AboneAbone Ol

En Son Haberler