Igor Kokoskov’un görevine son verilmesinden sonra geçici koç Radovan Trifunovic ile ilk maçına çıkan Anadolu Efes, Real Madrid’e 81-75 yenildi.
İyi mücadele eden, Mario Hezonja’ya verdiği atışlar dışında iyi savunma yapan Efes hücumda ise çok zorlandı, iki 4 numarası (Ercan Osmani, Rolands Smits) dışındakilerden yeterli katkı alamadı. Sakatlıktan sonra form tutmaya çalışan Ridrigua Beaubois iyi oynadı ancak 11 dakika süre alabildi.
Anadolu Efes iyi mücadele ederek başladı ve savunma kaynaklı sayılarla 5. dakikayı 14-10 önde geçti. Real Madrid oyunu yarı saha basketboluna çekip Mario Hezonja ile oyunu dengeledi, periyod 17-17 sona erdi.
Rolands Smits’in isabetleri ile Efes ikinci çeyreğin 4. dakikasını 27-25 önde döndü. İki takım da farkı 5 sayının üzerine çıkaramadı, Efes son dakikada 4-0’lık seri yakalayıp soyunma odasına 41-37 önde gitti. Rolands Smits 13 sayıyla sahanın skoreri oldu.
İkinci çeyreğe Chuma Okeke çok iyi başladı ve 5. dakikada Real Madrid 47-46 öne geçti. Rolands Smits’in maçtaki dördüncü üçlüğü ile Efes 7. dakikada 54-54 beraberliği yakaladı. Son periyoda Real Madrid 60-59 önde girdi.
Bitime 4 dakika kala Efes takibini 73-69 ile sürdürdü. 3 dakika kala Real Madrid 1 saniye kala topu oyuna soktu, boş kalan Gabriel Deck’e Nick Weiler-Babb çember altında faul yaptı. Deck serbest atışları 1/2 ile kullandı ancak Real’in oyunu akıllarda kaldı. Efes ataklarında Usman Garuba çemberi çok iyi korudu, 2 dakika kala çözümü üçlükle bulan Ercan Osmani farkı 2 sayıya (74-72) indirdi. Efes hücumlardan boş dönerken Real akıllı hücumlarla skor bulup maçı 81-75 kazandı.




Efes’te en büyük sorun iki sezondur yapılan yanlış transferler ve koç hatalari. Efes çapında bir kulüp daha elitlerle çalışmalı. İsmail işine son verilmeli. Yeni koç için herşey zor. Çünkü brice Dessert, Kai Jones, Cole swider, jorden loyd hepsi hatali transferler. Bu takım yeniden yapılandırılmali. Bence en doğru seçim yerli koç. Bu da Ufuk Sarıca olur. Olmazsa sonra da Ergin Ataman dondurulmeye çalışılmalı. Ama Ufuk kendini verirse, tek konsantresi takım olursa ve ona sabır gösterilirse bence hedef seneye olmalı. Başarılı olur. Başarının ölçüsü Türkiye Ligi’nde şampiyonluk ve Euroleague de final four olmalı.
Son maçımı 15 gün önce izlemiştim, bir heves oturduk ekran başına amma velakin 15 günde neler oldu neler ama Efes’te hala aynı işler!!! Aynı şeyleri yazmayı sevmem bu bilinir ki Evliya mükemmel yorumlar yaptığı için bizi de yormuyor ama hayatlarında bir kez daha böyle bir şansı bulamayanlar ” sözde ” Efes koçlarının acemilikleri gözlerimizi kanatmaya devam ediyor. İlk çeyrek sonu 20 sn’ye var hücum bizde ,bizim koç hiçbir şey yokken mola aldı, konuştu konuştu mükemmel hücum setleri çizdi!!! , sahaya kendimizden emin çıktık kesin muhteşem bir hücum yapacaz deyu , bir baktık kurt koç Scariolo alan savunması ile dönünce, bizimkiler fener tutulmuş tavşana dönüp top ellerine yapışıp, hiç bir hareket yapamadan bir el üstü üçlük salladı!!?!?!?!??!? 🤣🤣🤣 Bu acemililikleri görmek bu seviyede hakkaten acı ama komik!!! İki periyotta son top bizdeyken saçma sapan 5ler ile çıkıp son hücumları falan yazmaya bile gerek yok!!? Has hakemler Barça maçının telafisini yapıp kötü bir maç yönetti ama inanın son periyotta sadece 10 dk kenarda Ataman olsa maçı rahat 10 sayı ile kazandırdık!!!! Niye Ataman deyu , Atamanfobikleri hoplattıyorsun derseniz, en son ki yorumda yazmıştım; “soru Pana’da ne değişti üst üste galibiyetler alıyorsunuz? Cevap artık bir 5 numaramız var!!!” 100 gün oldu hala bu Jones , adını unuttuğumuz ABD’li 3 mü 4 mü belli olmayan mükemmel şutör ve çaylak Dessert öğrenemedi mi hala bu Avrupa Basketbolu’nu… Gerçi hala koç yok!!! Çok şey istiyorum haklısınız!!! S.Lee gelecek deniliyor 3 hafta önce gelmesi gerekirken , eyyyyyy Efes yönetimi bari sezonu kaybetmeyi göze alıp beklediniz; belki taraftar ile sorun yaşayan Partizanlı , eski oyuncunuz T.Jones veya D.Washington boşa çıkar, sakatlıkları dönen Bayern ‘den Ataman ‘ın eski oyuncusu Gabriel ‘i çekersiniz… Haaaaaaa unutmadan önce bir koç bulun!!!
Ne şanslıyız; bir basketbol evliyasıyla aynı dönemde yaşıyoruz. Hangi taraftar? Anti Fenerbahçeliler toplanmış kulüp diye peşine düştükleri siyasi oluşumlar basketbola yatırim yapmıyor diye bir araya gelmiş akıllar veriyorsunuz.
🙏
Harika ötesi bir yorum.
Bütün hafta parkenin tozunu yut, ter kokusu çek, oyuncunun sağlığı ile ilgilen, psikolojisini takip et (evde kavga mı eder, çocuğumu hasta bilinmez) herşeyi dikkate alıp sahaya takım sür sonra çok bilmişler ayaklarını kaşıyarak yorum yapsın, çekilir çile değil bu ülkede.