Euroleague’nin Fayda Ve Zararlar… Tutuklu Belediye Kulüpleri… (Fatih Söylemezoğlu)

- Reklam-

Fatih Söylemezoğlu (Nefes Gazetesi)

Fenerbahçe ve Anadolu Efes’in yıllardır en üst seviyede yaptıkları yatırım ile Türk basketbolunu kulüpler bazında Avrupa’da en iyi şekilde temsil etmelerine teşekkür ediyoruz. Ancak gelin görün ki yıllar içerisinde o kadrolarda süre alan, ülkemizin gururu olan Türk yıldız oyuncularımız azala azala artık kalmadı. Koca sezonda toplasanız hepsinin aldığı süre 10 dakika değil! Fenerbahçe ve milli takım kaptanımız çoğu maçta kadroya dahi giremiyor!

KUTLUAY’IN YAPTIĞI
Oysa daha dün Fenerbahçe’nin efsanelerinden milli takım kaptanlarımızdan İbrahim Kutluay, Panathinaikos ile EuroLeague şampiyonu ve sayı kralı olabiliyordu. Geldiğimiz noktada gönülden Fenerbahçeli, kulübün efsanesi Kutluay, genç milli takım oyuncusu oğlu Ömer Kutluay’ı EuroLeague şampiyonu Fenerbahçe altyapısında değil uzaklarda, İspanya’da Real Madrid altyapısında oynatıyor.

BU DA SPORCU GÖÇÜ
Haksız mı? Yerden göğe kadar haklı. Eğer biz bu altyapı organizasyonlarını ihmal etmeye devam edersek kim bilir daha ne Ömer’ler altyapı eğitimleri için aynı öğrenciler ve iş arayan gençler gibi yurtdışına gidecekler. Bizde ligimizde oynayan toplam 192 oyuncunun yabancı olan 112’sine toplam oynama sürelerinin yüzde 90’ını vererek yabancı yetiştirme merkezi gibi çalışmaya devam edeceğiz.

Hal böyle olunca da biz EuroLeague’de şampiyon olurken, ‘akıllı köprüyü buluncaya kadar, deli suyu geçer’ misali, elin oğlu, oyuncu devşirmeden asıl başarıyı milli takımlarda yakalamayı sürdürecek. Biz ise eski yıldızlarımızın başarı ve hatıralarıyla yetinmeye devam edeceğiz.

YABANCI İSTİLASI
Bizler utbol, basketbol gibi profesyonel branşlardaki yabancı sayısının fazlalığının milli takımlara verdiği zarar ve yerli oyuncuların gelişiminin önünde engel teşkil ettiğini söylerken meğer amatör sporlarda bile konu ile ilgili ‘atı alan Üsküdar’ı geçmiş’. Tekerlekli Sandalye Basketbolu Süper Ligi’nde takımlar beş yabancı oyuncu kadrolarında bulundurabiliyorlar. Bunlardan ikisi sahada, ikisi de yedek olarak maça çıkabiliyor. Övündüğümüz Ampute futbolunda ise durum daha vahim. Öyle ki tek Türk oyuncu gerisi Afrikalılardan oluşan kadrolarla maçlarını oynayanlar bile var.

BAŞKAN BULAMAZSINIZ
Kaş yaparken göz çıkarmak, tam da bu olsa gerek! Sizin devlet olarak spora layıkıyla veremediğiniz desteği belediyeler, ilişkileriyle yarattıkları finans kaynaklarından sağlıyorlar. Bunu ‘sağır sultan’ bile biliyor. Siz siyaseten Hasan Başkan gibi sporsever yöneticilere buradan vurmaya kalkarsanız, yarın AKP’li belediyeler de dahil olmak üzere bu çekince ile Türk sporuna destek verecek bir tane belediye başkanı bulamayacaksınız, haberiniz olsun!

HASAN AKGÜN’DEN SIRA GELİRSE ONLARA DA SORUN…
TUTUKLU BELEDİYE KULÜPLERİ
Türkiye Sigorta Basketbol Süper Ligi takımlarından Onvo Büyükçekmece’yi ayakta tutan, aynı zamanda Büyükçekmece Belediye Başkanı Hasan Akgün kamuoyunda bilinen adıyla ‘İBB operasyonları’ kapsamında tutuklandı. Onvo Büyükçekmece, 2014-15 sezonunda Süper Lige çıkan ve o günden beri lige renk katan, her türlü ekonomik sıkıntıya rağmen, kendisinden daha büyük bütçeli takımları geride bırakarak sezonu sekizinci sırada tamamlayan bir takım.

AKGÜN’E BAĞIŞ SORUSU
Bugüne kadar kısıtlı imkanlarla Büyükçekmece halkının heyecanla takip ettiği bir basketbol takımı inşa eden tutuklu Başkan Akgün’ün takımı bu krizden nasıl çıkacak merak konusu… Bu bağlamda enteresan olan konu ise Sayın Başkana savcının basketbol takımı ile ilgili sorduğu sorular. Mealen şöyle ki; “Filan kişi basketbol takımına niçin bağış yaptı? Haberiniz var mı? Siz mi istediniz?” şeklinde…

GÖKÇEK VE ŞAHİN
Bugün Türkiye’de yüzlerce belediye kulübü, hatta büyük çoğunluğu da AKP Belediyesine ait kulüpler, sponsor ve daha çok da bağışlarla Türk sporuna hizmet ediyor. Aslında belediye kulüplerinin nasıl idare edildiğine dair sorularınızı Hasan başkana sormadan önce, eski İBB başkanı ve mevcut Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a, sonra eski Ankara BŞB Başkanı İ.Melih Gökçek’e; (Ankaraspor’un ve belediye kulübünün finansmanını), sonra da Gaziantep BŞB Başkanı Fatma Şahin’e (şehrinin basketbol takımını nasıl ayakta tuttuğunu) sormanız lazım. Eğer yüzlerce belediye başkanından Hasan Başkana da sıra gelirse, o takdirde kendisine de sorarsınız!

- Reklam-

18 YORUMLAR

  1. Eğitim sistemi sporla beraber yürümüyor, altyapılarda torpil dönüyor, menajerlik düzeni genç oyuncuları yanlış yönlendiriyor, bu nedenlerle üst seviye oyuncu yetiştiremiyoruz, Alperen Şengün gibi bir istisna da bu çarpık düzene rağmen kendi bilinçli kararlarıyla büyük oyuncu oldu. Vaziyet buyken, yabancı sayısını düşürmek de fayda etmez, çok daha köklü bir revizyon yapmak gerekir.

  2. Altyapı iflas etmiş,gerisi teferruat. Her yer spor okulu olmuş velinin durumuna göre kiminden üç kiminden beş lira ödenmesi isteniyor. İki turnike üç hareket haftada iki gün antrenman tabiki oyuncu yetişmez. Bu arada asıl yarış ortaokulda yok lgs yok bilmem ne sınavı ile başlıyor. Bu iş düzelmez.

  3. Yıllardır yorumcular der ki oyuncu oynayarak oyuncu olur bende Yıllardır diyorum ki oyuncu alt yapıdan iyi bir basketbol eğitimi alarak oynarsa oyuncu olur bence ibrahim Kutluay doğru yapmış

  4. Yine siyasi odaklı bir yazı olmuş belediye başkanı sporcuların ödemesini yapamıyorsa bence bütün belediye kulüplerinin profesyonel branşları kapatılmalı yabancı sayısı kesinlikle düşürülmeli altyapı antrenörleri mali açıdan rahatlatılmalı kulüplerin antrenörlerine yatırım yapmalı ve desteklenmesini gerekli tabiki hakkı olan yeteneğini olan sporculara yatırım yapılmalı velilerin de bilinçli olması gerekir Çünkü her veli bir basketbol antrenörü

    • İnsanları siyasi düşündüren, tepkisini çeken, ikiyüzlü, iftiradan medet uman, güç zehirlenmesi sonucu ülkemizi her konuda iyice mahveden iktidarın kendisi. İktidarın siyasi hırsları insanımızı ciddi anlamda bozdu tıpkı sporu ve herşeyi bozduğu gibi. O yüzden eleştiri de siyasi olacak bunda şaşılacak bir şey yok.

  5. Nedense bu yazılar Fenerbahçe, bu ülkede pek çoklarının hayalini dahi kuramayacağı bir başarıya imza atınca yazılıyor. Başarının değerini düşürmek böyle bir şey olsa gerek. Kimse çıkıp da tamam kendi ülkende şampiyon olsun ana Avrupa da neden yoksun demiyor futbolda Gs için? Ya da Icardi aylardır kulübü söğüşlüyor, sadece kutlamalara gelip geri ülkesine gidiyor böyle saçmalık mı olur demiyor. Ya da Osimene dökülen paraların karşılığında sadece yerel lig başarısı sorgulanmıyor. Tertemiz ve Avrupa’nın saygı duyduğu bir SPOR KULÜBÜ başarısını yazmak yerine bu başarıyı sorgulayacak bir yazı da gördük ya şu topraklarda. Ondan sonra yapı deuiuünce bozuluyor birileri.

    • 12’den vurdunuz Can bey. Sağolsun Fenerbahçe, iyi ki Avrupa Şampiyonu olmuş da basketbolumuzun sorunları akıllara gelmiş. Bizi hakemler doğradığında “eruoleague” mafya diye kızdığımız zaman vaktiyle, bize ağlamayın diyenlere bakın, euoroleague’i masaya yatırmışlar, hey yavrum hey.. İkinci kupa olan Basketbol şampiyonlar liginde tek bir Türk skoreri olmayan ve final kaybeden GS o maçı kazansaydı o FIBA turnuvasının ne muhteşem bir organizasyon olduğu ve cimbomun ne destansı bir zafer kazandığını döktüreceklerdi. Futbolda dandik ligimizin şampiyonu spor entelijansiyamızın cici çocuğu olduğu için onun saçtığı paralar ve Avrupa’da bir halta yaramayan yabancıları ise dokunulmazdır. Futbolda bile Avrupa’da ilk 50’ye giren tek Türk takımı Fenerbahçe, bir tur daha atlasaydı, sıralamada 45.’liğin de üstüne çıkar, UEFA liginin fayda ve zararları hakkında da aydınlatırdı bizi “büyüklerimiz”, ama mahrum kaldık, tüh.

  6. Fatih söylemez oğlu na burasının siyasî bir platform olamadığını anlamamış gibisiniz onu anlatmaya çalıştım ben basketbol yorumu yaptım zaten sonrasında hukuki bişey değilse zaten mahkeme sonucunda herşey belli olur bence siz basketbol yorumu yapmayın…

  7. Sayın Demir,
    Öğretilmiş çaresizliği, öğretilmiş kelimelerle (yapı) tembellik yaparak sarf etmeden önce dile getirdiğiniz konu hakkında biraz arşiv arastirmasi yapip, acaba bunlarda elestirildi mi , ya da Fenerbahce’nin basarisi takdir edildi mi diye bilgi sahibi olursanız bu tip platformlarda zor durumda kalmazsınız. Fanatizminizi eğlenirken aklın önüne geçirdiğinnzde hoş karşılanabilir, ama bir konu hakkinda yapilan ciddi tartışımalarda bunu yapmaya çalışırsanız, bu durum seviyeyi belirler, ki ben de bu duruma düşmenizi arzu etmem. Fatih Soylemezoglu

    • Fatih bey, Can Demir zor durumda kalmadı, bilâkis sizin durumunuzu sorguladı. Neden tam şimdi aklınıza geliverdi bunlar ? Daha önceleri nerelerdeydiniz ? Efes EL şampiyonu olurken meselâ neredeydiniz ? Acaba “aklın önünde giden fanatizm” dediğiniz şeyden ötürü şimdi aklınıza geldi diyebilir miyiz ? Bu “manidar zamanlama” – sizin seçtiğiniz kelimeleri kullanırsak – bu açtığınız “platformu” ne derece ciddi yapar ? “Zor durumda” olan kim ? Can Demir’in tam isabet etmiş olmasından ötürü çok kızmışsınız ki okuru yerin dibine batırmaya çalışmışsınız, ama nafile, batmıyor hiç.

      • Bu işler hep denk gelir daha once de Fenerbahçe de şampiyon olduğunda kaç tane yerlisi var diye soranlar, Efes şampiyon olduğunda ne hikmetse gündeme taşımadılar bu konuları. Şimdi de Yunanistan da sayıyoruz bakalım fake grek players diye. Hadi bakalım olaylara bu kadar çok taraflı bakabilen, her açıdan her şeyi değerlendiren basketbol otoriteleri sayın Ataman’in yaptıkları sportmence mı değil mi diye bir yazı yazsınlar bizde diyelim ki hem nalina hem mihina. Neticede bahsettiğimiz kişi milli takım antrenörü, bu kadar değerli bir görevi yürüten kişiden de başarı dışında bazı etik özellikleri beklemekte Türk basketbolseverlerin hakkı diye düşünüyorum. Kusura bakmasin kimse ama bence Avrupa şampiyonluğu yeterince irdelenmedi, başarının hikayesi nedenleri kahramanları yeterince anlatılmadi, sanki yerel bir kupa kazanan bir takımın başarısı gibi hissettim ben şahsen birileri yeterince irdelemiş olabilir ama genel olarak benimle aldığım izlenim bu.

  8. Evet basketbolumuz kötü yönetiliyor ama bunun sorumlusu olarak yalnızca siyasi etkenleri ve yöneten grubu tek sorumlu olarak hedefe koymayı doğru bulmuyorum. Bu iddianın doğru ve haklı olduğunu varsayacak olsak basketbol camiasının geriye kalanının doğru işler yaptığını, ürettiğini de gözlemleyebilmemiz gerekir! Ama nereden tutsak dökülüyoruz. Bu durumdan basketbol camiamızın tüm paydaşlarının sorumlulukları vardır… Üst düzeye oyuncu yetiştiremiyoruz. Çünkü yetiştirecek antrenörümüz, yöneticimiz, organizasyonumuz, vizyonumuz ve cesaretimiz YOK!…. Altyapısı istikrarlı olan Avrupa ülkeleri bile kurulacak NBA Avrupa liginin oyuncu altyapısını oluşturmak için NCAA’e yüksek ücretlerle Avrupa’dan yetenekleri çeke çeke kopartıp alıyor. Tüm dünya ABD’nin yan sanayisi olmak üzere. Bu istikrarlı oyuncu yetiştiren ülkeler bile şu anda yeni yol haritaları üzerinde kafa yoruyorlar… Bizim konuşup sözde tartıştığımız saçmalıklarla uğraşmıyorlar… Ayrıca üst düzey oyuncu çıkartamamamızın nedeni son dönem federasyonuna özgü bir şey değil zincir çok daha önceden basketbol pastası şişirtilip büyütüldüğünde kopartılmıştı diye düşünüyorum….

    • Neden tam şimdi aklınızda geldi bunlar? Daha önce neredeydiniz? Örneğin Efes EL şampiyonu olurken nerelerdeydiniz? Demişsiniz!
      Eğer fanatizmin kafanızı gömdüğü çukurun içinden çıkıp biraz arastirsaniz, o gün de aynı noktada olduğumu, benzer şeyleri eleştirdiğimi görürdünüz. Ancak niyetiniz farklı olduğu için tartışmaları fanatizmin zihninizi teslim aldığı karanlık dehlizlere çekmeye çalışıyorsunuz. Aslında kendi pencerenizden haklı da olabilirsiniz. Ancak durumunuzun çözümü bende değil. Çünkü ben tıp eğitimi almadım. Dolayısı ile Allah yardımcınız olsun diyorum, sağlıcakla.. Fatih Söylemezoğlu

  9. Neden tam şimdi aklınızda geldi bunlar? Daha önce neredeydiniz? Örneğin Efes EL şampiyonu olurken nerelerdeydiniz? Demişsiniz!
    Eğer fanatizmin kafanızı gömdüğü çukurun içinden çıkıp biraz arastirsaniz, o gün de aynı noktada olduğumu, benzer şeyleri eleştirdiğimi görürdünüz. Ancak niyetiniz farklı olduğu için tartışmaları fanatizmin zihninizi teslim aldığı karanlık dehlizlere çekmeye çalışıyorsunuz. Aslında kendi pencerenizden haklı da olabilirsiniz. Ancak durumunuzun çözümü bende değil. Çünkü ben tıp eğitimi almadım. Dolayısı ile Allah yardımcınız olsun diyorum, sağlıcakla..

    • Başsavcı Fatih Söylemezoğlu, “biraz araştırma” zahmetine kendiniz girmeden okurlara atıp tutuyorsunuz, o zahmete girseydiniz bu sayfalarda yabancı oyuncu sevdalılarıyla ve kripto simsarlarla – takım gözetmeksizin – kapışmış biriyle dalaştığınızı da anlardınız, ama sizin derdiniz o değil, (zaten öyle günlerde, transfer sezonlarında mesela, sizi hiç görmemiştik) Fener’in başarısının üstüne “EL’in zararları”(!) üstüne “gündem” açmaya kalkışmak, tam bugünleri seçmişsiniz damdan düşer gibi, bir de sos olsun diye herkesin tepki duyduğu başka bir konuyu yazınızın içine katmışsınız güya “sempatik” olabilmek uğruna ama içgüdüsel kininizi gizlemeyi başaramıyorsunuz. Tıbbi desteğe kimin ihtiyaç duyduğu apaçık (belki de düdük çaldığınıız devirdeki icraatlarınızın rahatsızlığı depreşti, bilemem), ülkenin tüm komplekssiz sporseverleri bu başarıdan onur duyuyorken sizin gibiler de bu başarıyı masaya yatırmaya yeltenecek kadar kin girdabında debeleniyor, maç yönettiğiniz yıllarda kasaplıklarınız unutulmuş affedilmeye yüz tutmuşken bu kez klavye başında şövalyeliğe kalkışıp kendinize yazık etmişsiniz. Acil şifalar, eski hakem yeni başsavcı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Sosyal Medya

33,250TakipçilerTakip Et
38,158TakipçilerTakip Et
65,321AboneAbone Ol

En Son Haberler